Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 14:24   #121
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Æsj, så kjipt at det vart sånn for deg. Har resten av familien hatt utbytte av turen da?

Me reiste med storesøster da ho var 14 mnd. og det var eit aldri så lite mareritt. Enkelt og greit. Dyrt var det også. Men frå og med tre års-alder er det ok å ta ein sånn tur. Det er iallfall vår erfaring med både storesøster og poden.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 14:55   #122
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Så kjipt at turen ble sånn for deg og minstemann.

Jeg ser for meg at det hadde blitt rimelig likt hvis jeg skulle ha reist på ferie med nr 2 da hun var så liten. Hun var en baby som ikke likte seg utenfor husets fire vegger og heller ikke likte seg noe annet sted enn på puppen. Jeg kunne bare glemme å la faren ta henne, det gikk rett og slett ikke. Vi reiste på ferie da hun var 14 mnd og det var ikke det lureste vi gjorde. Hun ble møkkdårlig pga en kropp som ble helt full av myggstikk og hun tålte varmen veldig dårlig.

Jeg har vært på ferie med 6 ukers gammelt knøtt og det gikk veldig fint, men da var det uten andre barn og en helt annerledes baby. Jeg har også reist med noen av de andre ungene da de var ca 15 mnd og det gikk kjempefint. Unger er forskjellige og det tenker jeg er lurt å ta hensyn til.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 19:40   #123
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail


Kom til å tenke på dette innlegget, og måtte grave det fram.

10 år senere, og jeg er klar for sydlige strøk med tre barn igjen - nå 10, 14 og 17
(Streik snakker vi ikke om..)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 19:50   #124
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.


Kom til å tenke på dette innlegget, og måtte grave det fram.

10 år senere, og jeg er klar for sydlige strøk med tre barn igjen - nå 10, 14 og 17
(Streik snakker vi ikke om..)

Haha, jeg lurte på hvorfor denne tråden plutselig hadde våknet til live igjen!

God tur!

Syden for meg og barna i sommer også. Jeg gleder meg. Bortsett fra til varmen og andre sine hylende småunger da, men de tingene er det helst vanskelig å få gjort noe med.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 19:59   #125
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.


Kom til å tenke på dette innlegget, og måtte grave det fram.

10 år senere, og jeg er klar for sydlige strøk med tre barn igjen - nå 10, 14 og 17
(Streik snakker vi ikke om..)

Det blir nok bittelitt annerledes denne gangen!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 19:59   #126
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail.

Har du fått baby? Det har jeg ikke fått med meg. Jeg signerer det meste du skriver, har vært i varmen med små barn/baby noen ganger og det var for det meste styr, og litt kos og gøy for en voksen om gangen og det barnet som evt ikke styret. Vi har også bedre erfaring med leiebil og leilighet. Og der så jeg st tråden var 10 år gammel.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 20:04   #127
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Heldigvis ingen baby i sikte her (barnebarn er det forhåpentlig også lenge til )

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 20:31   #128
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Festlig lesing da, jeg har nå mimret fra starten

Og skjønner fint hvorfor mine ikke har vært i Syden enda. Vel. De er store nok nå da. Men nå har vi landet på en annen type ferie, mildt sagt.

Men vurderer å ta mine over svenskegrensa i år da. Ingen ammes, eller bruker bleier, og det er neppe sååååå varmt. Og den eneste i familien som ikke tåler sol er den eldste av oss, og han klarer å oppholde seg i skyggen helt selv. Virker jo nesten trygt, selv denne tråden i bakhodet

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 20:34   #129
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Jeg har jo alltid slept mine land og strand rundt fra de var bittesmå, og den sentrale teknikken for å like reising med bittesmå barn er og blir lynrask fortrengning av ubehagelige situasjoner.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 20:44   #130
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Det er egenrlig den sentrale teknikken i å fakrisk pla legge for 10-ish døgn hos svigers år etter år også. Man må ha fortrengt alt fra i fjor

Kombinert med notater på mobilen som leses gjennom hvor det står hvilke grep som bør tas for å unngå de største katastrofene. (der er også notatet som gjør at vi siktet på 7-10 som kanskje blir 11 og en fotballkamp. Men ikke 14-20 som det var noen år....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-22, 22:45   #131
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Jeg fikk Flashbacks til min tilsvarende ferie, og så så jeg at jeg hadde skrevet om den her. Blir litt annerledes i år ja.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no