Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-12, 20:31   #21
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Uff så kjedelig da.

Jeg tror nok at det har med barnet å gjøre også altså. Noen er jo ikke så glade i varmen eller å bli flyttet på.

Også har denne våren på Mallorca vært den varmeste på 20 år.

Det blir enklere.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:36   #22
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Også har denne våren på Mallorca vært den varmeste på 20 år.

Nå fikk jeg en intens trang til å grinele her.
Er det mulig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:37   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Takk for update, da trenger jeg ikke har dårlig samvittighet for ikke å ha tatt med unger til syden enda ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:38   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail.

Bortsett fra flyturen så må jeg bare.....:

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:42   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

I hear you, sister. Dra med rutefly til langtvekkistan i stedet, der man får basinette på flyet. Der man kan finne små hotellperler, og alle oooooher og goooher med de søte små og tar de med på kjøkkenet så mor og far får spise i fred (om enn litt befippet og fylt av tanker om kidnappingsligaer og attraktive blonde barn og sånn). Der man ligger i hengekøye under palmer, fordi ingen med vettet i behold ligger i solen med vilje, og det er deilig, svalende vifte i taket i stedet for arktisk bris med aircon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:44   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Jeg tenker at det du beskriver der er grunnen til at jeg ikke orket å dra til sydenlandet med poden da han var baby. Ikke liker de varme, ikke liker de flyreiser og ikke er det noe hyggelig å avslappende for mor/far når barnet er utilpass og helst skulle ligget hjemme i sin egen seng .

Prøv igjen når minsten er litt større, men dropp charter er mitt råd.

Og velkommen hjem! Norsk sommer er ikke det verste man har det heller.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:47   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Hadde dere ikke bestilt seter på forhånd? Etter den første turen vi hadde med eldste når han var 10 uker har vi alltid bestilt plasser på forhånd. Da har man mulighet til å få litt større plass. Det er ikke alltid man har basinette, men vi har lagt unger på gulvet for å sove når vi har sittet helt fremme i flyet, eller på midten hvis flyet er stort nok.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:50   #28
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Oi da, håper du får kos og hvile i sommer da.

Jeg er helt enig ang flyturene. Det var lenge siden vi hadde reist charter da vi reiste til Tenerife i påsken. Nå hadde vi ekstra benplass på tur ned, fikk kun bestilt rad 2 med småbarn og da hadde vi dokøen i fanget. Hjem var det så trangt at jeg på vel 170 cm satt med kneskålene i setet foran.

Vi reiste med rutefly til Mallorca i fjor. Fikk gammel SAS maskin uten do foran. Det passet dårlig fordi jeg satt på rad 4 med 3 åring som var bleiefri på 14. dagen. Og været i juli skulle vært knall, men vi hadde 14 dager med knappe 22 grader og mye regn, vi frøs.

Vi hadde fin ferie i leid villa på Sardinia. Da var yngste 4 mnd. Vi hadde 24 grader, 200 m fra stranda, basseng og familie som kunne bære og trille kollikk jenta.

Nå synes jeg det er så greit at barna er tette, de skal begge ha faktor 30, UV klær og ligge i bløt i bassenget. Vi har ordnet oss Sardinia ferie igjen. På et hotell Star Tour bruker. Håper at våre barn møter barn de kan snakke med. Eldste ble kjent med flere i bassenget på Tenerife. Yngste henger på.

Det er alltid noe som kan gå en imot når en er på reise. Det er det hjemme og, men forventningene er større når en bruker feriedager og mye penger på forventet kos.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:51   #29
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Æsj og usj. Og jeg er veldig enig i at T.Cook kan ryke og reise; jeg foretrekker også å slappe av på flyreiser. Min jente var forøvrig også en mindre foreldrevennlig baby som helt klart hadde det best med faste rutiner hjemme. Det forandret seg dog gradvis fra 6 mnd og nå er hun svært så grei å ha med på vift.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:53   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Åja, vi fikk basinett ene veien, og det var himmelsk. Ungen sov hele returen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 20:54   #31
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Det var basinett å få på Ving charter til Tenerife, de to første radene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:03   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Sånn kan det altså være. Her var det 8 leiligheter, rett på stranden, ingen høye hoteller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:17   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Og nei, jeg har ikke horn. Og er ikke fra veldig langt under jorden.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:19   #34
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Uffa meg for en lite koselig ferie for deg

Jeg vil og tro det vil bli bedre når knøttet er større

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:24   #35
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nå fikk jeg en intens trang til å grinele her.
Er det mulig.


Sorry altså. Men en venninde var der nå nylig og det var veldig varmt der i forhold til vanlig.

Men han lille tassen din da, roer han seg ikke med noen andre enn deg?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:24   #36
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Usj, det var ferien sin det.

Jeg har til nå ikke hatt lyst til å dra til varmere strøk med snuppa fordi jeg er redd for at det skal bli akkurat slik. Tror jeg venter enda noen år jeg. Til hun er 8 eller noe sånn...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:25   #37
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail


Det var nok denne private terrassen som gjorde susen når vi reiste med yngste på 4 mnd og eldste på snart 2 år.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:26   #38
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

For oss funker slik ferie helt fint, og 34 grader er digg. Dagene har vært tilbragt i babybasseng med baldakin eller inne.

Men den annonseringen har jeg surmulet over flere ganger, har enda traumer etter sovende 2-åring som vekkes av HØYLYDT matservering og som ender med å sparke brettet med mat så det regnet ned over ørten passasjerer...

Til langtvekkistan drar jeg ikke med småbarn, da jeg har en jobb som jevnlig ser hvordan det går med de norske småbarna som har vært nettopp der, og ikke kommer hjem så friske som de burde.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:39   #39
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Det er litt sånn. Jeg vet ikke, jeg har regnet med noe av dette som en del av dealen. Men jeg passer alltid på å bestille seter i flyet med ekstra beinplass hvis det går, og jeg har stort sett fått et sete der man kan ha babyseng montert på veggen. Eller så har jeg vindusplass. Det har fungert fint.

Mine barn har vel fungert bedre enn knøttet ditt i varmen tror jeg. Litt i bassenget litt under kalesjen i vogna, litt i bæresele, siesta på rommet på det varmeste for alle.

Danmark neste år? Feriehus og mulighet til å lage mat og kose seg på større areal anbefales.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:48   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail

Vi fant fort ut at flyreisen var noe av det viktigste på hele reisen, for oss i alle fall. Derfor prioriterer vi fremdeles å betale for å sitte der vi vil. (Det har noe med at jeg har diverse traumer i forhold til hvor heg vil sitte på flyet også.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no