Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 18:39   #121
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Her hater hele familien mikrofiberhåndklær og angrer på det kjøpet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 20:06   #122
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

For meg er fuktighetskrem også et must å ha med. Om det ikke finnes apotek der man skal, er det vanskelig å finne typer som ikke er fulle av parfyme.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 23:20   #123
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Gode hoppesko. Sidan du skal på øyhopping.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 08:14   #124
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Min erfaring er at det finnes apoteker nesten over alt, med kjente merker og serier. Myggmidler som både hjelper mot stikk, og til å lindre stikk ville jeg hatt med, viktig å ha med fra start! Mener de hotellene vi bodde på hadde sånne dingser til å putte i stikkontaktene mot mygg og insekter.

Jeg angret forresten på at jeg hadde sekk og ikke trillekoffert, det var kun akkurat inn og ut av fergene vi måtte bære, ellers var det jo asfalt eller rulletrapp og heis, der vi var (Athen-Pireus-Paros-Naxos-Pireus-Athen). Sekken ble jo altfor tung så klart, og grusom å bære rundt på, særlig på leting etter bagasjeoppbevaring i Pireus. Jeg hadde strandbag som håndbagasje på flyet og en sekk til strandbruk oppi den store sekken. Vi fant for øvrig en internettkafé der de også oppbevarer bagasje for en grei penge, alle boksene på jernbanestasjonen var opptatt, kaféen lå bare et par kvartaler bortenfor stasjonen, ganske nærme der vår ferge gikk fra.

Småposer med BioTex har jeg med over alt. Klesklyper er et must, det blåser jo nesten alltid der, greit å slippe leting etter badetøyet på morgenen. Vi bodde på et sted på Paros der det skulle være kjøkken, men det var kun et kjøleskap, så ville hatt med litt basic kjøkkenutstyr. En litt skarp kniv type Swiss army el.l., tallerkner, bestikk, kopper, vi måtte kjøpe papp og plast, spiste ofte lunsj med brødmat på terrassen. Miniflaske med oppvasksåpe. Der vi bodde på Naxos var det derimot alt vi trengte, kan variere veldig.

En ting vi skal gjøre annerledes neste gang vi drar (for vi SKAL tilbake!), er å ta toget fra flyplassen til Pireus, ikke sitte på den skrangle"ekspress"bussen i flere timer. Man må bytte tog inne i Athen, men det var enkeltpenkelt.

Åh, nå lengter jeg tilbake til Kykladene, ha en fantastisk tur!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 09:29   #125
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Min erfaring er at det finnes apoteker nesten over alt, med kjente merker og serier.
(…)
Jeg angret forresten på at jeg hadde sekk og ikke trillekoffert, det var kun akkurat inn og ut av fergene vi måtte bære, ellers var det jo asfalt eller rulletrapp og heis, der vi var (Athen-Pireus-Paros-Naxos-Pireus-Athen).

Det kommer såklart helt an på hvor man drar. I Vathi på Sifnos er det for eksempel ingen apoteker, knapt noen butikker (eller det var faktisk to, men bare sånne jeg ville karakterisert som storkiosker) - eller for den del minibanker eller steder som tok kort - og slett ingen asfaltert vei. Fra parkeringsplassen der drosjen stoppet til hotellet vårt måtte vi gå langs stranden, og å kjøre trillekoffert der ville vært umulig. Og flere andre byer, selv om de er litt større, har veldig smale gater med brostein og/eller mye trapper.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 09:42   #126
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Sånn myk trillekoffert/bag med stropper som gjør at man kan bære den på ryggen om nødvendig er genial på øyloffing. Da er man rimelig sikret.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 09:44   #127
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en slik tørkesnor, den kan henges opp med krok eller sugekopp og man trenger ikke klesklype, bare tvinner opp snora.


Vi må ha med badehåndklær. Vurderer noe tynne slitte noen som vil tørke fort og som evt kan kastes før hjemreise.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 11:02   #128
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Tørkesnor selges i kveil på Rema (Jordan). Klesklyper er kjekt å ha.
BioTex fåes i dose-poser.
Vi måtte kjøpte vaskepulver på Koufonissi, og det var ikke hverken svanemerket eller allergivennlig for å si det sånn.

I stedet for badehåndkler: Ta et laken til å ligge på på stranden. Eller kjøp de der strandmattene, de varer en ukes tid.

Vi reiste med stor og mindre ryggsekk, ingen koffert (bortsett fra Knøttelitens Trunky). Veldig greit, tok bare den lille foran på magen på transportetapper.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 13:32   #129
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kommer såklart helt an på hvor man drar. I Vathi på Sifnos er det for eksempel ingen apoteker, knapt noen butikker (eller det var faktisk to, men bare sånne jeg ville karakterisert som storkiosker) - eller for den del minibanker eller steder som tok kort .

Den samme erfaringen har jeg med Donussa.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 13:39   #130
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


I stedet for badehåndkler: Ta et laken til å ligge på på stranden. Eller kjøp de der strandmattene, de varer en ukes tid.

Eller en sarong, det er mitt beste reisetriks når jeg skal farte rundt og pakke lett. Fungerer som strandunderlag, håndkle, "dyne", skjørt og skjerf. Veldig multi purpose.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:53   #131
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Laken eller sarong er lurt. Må ha et telt å skifte i.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 16:41   #132
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Jeg har også dratt på vaskepulver, men min erfaring er at man alltid finner et vaskeri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:05   #133
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har også dratt på vaskepulver, men min erfaring er at man alltid finner et vaskeri.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 23:16   #134
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Oh yeah. Langt inni gokk på gresk landsbygd finnes det også vaskerier. No kidding.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-15, 14:11   #135
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Finner man vaskeri i Hersonososs Kreta Moen tro ?

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-15, 14:30   #136
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oh yeah. Langt inni gokk på gresk landsbygd finnes det også vaskerier. No kidding.

I så fall har jeg ikke hatt vaskeriantennen min innstilt når vi har vært ute og reist.

For meg hadde nok reisevask vært nødvendig å ha med uansett. Jeg liker å kunne skylde opp bad- og undertøy underveis.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:29   #137
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Finner man vaskeri i Hersonososs Kreta Moen tro ?

Det vil jeg tro. Vaskerier finnes virkelig overalt. Skjønner ikke at noen ler sånn av det. Det er jo ikke digre fellesvaskerier jeg snakker om. Men noen vaskemaskiner finner man alltid. Alltid. Og iallfall alltid rett i nærheten av overalt. Vi er ofte på tur, vasker alltid klær på tur og jeg hater å skylle opp klær og vemmelige håndklær fulle av svette, sand og solkrem i halvskitne vasker og badekar.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no