Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-20, 15:19   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Jentene mine vil til Oslo på shopping og kosetur. For meg føles det ut som å reise direkte inn i Norges episenter for korona. Vi må ta tog, og turen involverer butikker og Karl Johan. Er jeg hysterisk?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 15:24   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi tenker også en oslotur, dog i egen leilighet med kjøkken, og å unngå de typiske turistfellene.

.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 15:26   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Hehe. Vi er alltid minst én tur i Oslo når vi likevel ferierer i Buskerud om sommeren. Men i år dropper vi det. Av samme grunn som deg. Vi MÅ ikke til Oslo. Det er i tilfelle en ren kosetur med rusling, mat og shopping. Ikke nødvendig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 15:31   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Det er knapt smitte i Oslo lenger. Ingen i går, ingen i dag. Ta turen, dere!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 15:39   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Jeg som bor rett utenfor Oslo er ikke spesielt gira på å dra dit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 15:43   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Har bestilt tur til Oslo om 3 uker en helg. Skal til og med fly. Jeg tenker det går helst veldig bra. Vi vasker og antibacer og oppfører oss som tilrådet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 15:55   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Min bror og co som bor i Oslo går ikke i butikker og tar ikke offentlig kommunikasjon.

Usikker på hva jeg hadde gjort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 16:04   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi holder oss unna Oslo hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 16:16   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.715
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi bor i Oslo, mannen jobber i sentrum og tar offentlig. Mer folk på ettermiddagen enn morgenen iallefall.
Ikke redd for å bli smittet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 16:33   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det er knapt smitte i Oslo lenger. Ingen i går, ingen i dag. Ta turen, dere!

Nettopp. Jeg ser heller ikke problemet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 16:46   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi styrer unna Oslo i år. Norge har heldigvis nok av andre byer å by på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 16:52   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi kommet til å feriere i Oslo også. Bor jo og jobber her. Jeg og de to yngste pendler til sentrum hver dag. De med buss og bane, jeg på sykkel. Jeg tar meg en runde på kjøpesenter om det er noe jeg trenger, men shopping er det en stund siden vi gjorde sist.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 17:03   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi bruker alltid å være en uke eller i Oslo på sommeren, men tror vi skipper det i år. En ting er å dra fra liten med kommune med ingen syke, men jeg tenker mest på at det kommer til å være masse folk på alle strender og alle steder vi bruker å være. Mange fler er nok hjemme og ser for meg folkemengder overalt.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 17:04   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi dropper Osloturen pga smittefare. Shopper lite i fysiske butikker nå, og hotell frister ikke(og vi er vanligvis myyye på hotell). Skjønner at andre velger anderledes, men så lenge jeg har det i bakhodet hele tiden gidder jeg ikke. Var ute og spiste her en dag, og ble overrasket over at jeg ikke slappet mer av.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 17:26   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Det kommer an på hva man ser for seg og hvor man tenker oppholde seg i Oslo. Hvis målet er Sørenga, øyene eller Bogstadveien og man ikke ønsker folk tett på så bør man holde seg unna. Kan man være andre steder, sykle, gå i butikk utenom rushet så går det nok fint. Oslo er for meg nå litt å ta det som det kommer. Er det mange et sted, dra et annet. Er stedet jeg ville kjøpe kaffe på fullt går jeg et annet sted. Kan jeg spise is og sitte i sola på en litt ensom benk utenfor bensinstasjonen gjør jeg det. Man ser her tråden at mange holder seg unna. Jeg skjønner det godt og det har vært ansamlinger av folk rundtomkring. Mye kunne man forutsett. Ikke dra til øyene når Ruter ber deg la være. Det meldes om flere timer lange køer der som et eksempel.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 17:37   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi utsetter mest sannsynlig klasseturen i september til neste år. Mye er stengt, vi får ikke booket og vi må ikke reise.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 17:42   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi styrer unna Oslo i år. Norge har heldigvis nok av andre byer å by på.

Ja, nok av steder å dra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 17:46   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi bor rett utenfor Oslo og jeg har akkurat begynt å kjenne at en dagstur inn til sentrumsområdene er greit. Tre måneder siden sist for min og ungenes del. Mannen jobber i Oslo og har reist med kollektiv siste måned. Visstnok helt greit ifht folk og avstand og sånn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 18:52   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Jeg bor midt i Oslo (innenfor ring 2) og tenker ikke over at det er noe som helst farlig omtrent. Det er ikke mye folk der jeg går, og jeg går i butikker og det meste som vanlig. Bor jo i gangavstand så jeg unngår buss og trikk, men de jeg ser, er nesten tomme. Jeg holder avstand uten problemer og har alltid antibac i vesken som brukes ofte, men det er det. Hørt det var mye folk på badesteder nå i helgen, men avstand mellom de ulike gruppene. Helt greit for meg om turister holder seg unna slik at det ikke blir mer trengsel her.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 18:53   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommertur til Oslo? Jej or nej?

Vi hadde flybilletter til Oslo i slutten av juni, og jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke billettene. Men så ble de kansellert og dermed ingen tur.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no