Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sære tradisjoner i deres slekt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-20, 23:30   #41
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Unnskyld, men:

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Apan!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ja, det er rett og slett veldig spesielt. Jeg trodde dette var helt normalt helt til jeg ble voksen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 00:48   #42
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Jeg trur ikke min familie har noen sære tradisjoner, annet enn at det er påbudt å synge første vers av Knutsen og Ludvigsens kjenningsmelodi når man kjører gjennom en tunnel. Jo kortere tunnel, jo fortere må man synge, for sangen skal slutte når tunnelen er slutt. Jeg lærer opp ungene, så klart, og mannen min rister på hodet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 13-05-20 kl 19:00. Årsak: Stavefeil. Tsk tsk.
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 00:56   #43
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg trur ikke min familie har noen sære tradisjoner, annet enn at det er påbudt å synge første vers av Knudsen og Ludvigsens kjenningsmelodi når man kjører gjennom en tunnel. Jo kortere tunnel, jo fortere må man synge, for sangen skal slutte når tunnelen er slutt. Jeg lærer opp ungene, så klart, og mannen min rister på hodet.

Håper for mannen din sin skyld at dere sjelden kjører fra Bergen til Lærdal. Da hadde han ristet hodet ut av ledd.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 01:43   #44
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Håper for mannen din sin skyld at dere sjelden kjører fra Bergen til Lærdal. Da hadde han ristet hodet ut av ledd.

Nei, det har vi ikke gjort ennå. Man får bruke mulighetene man har, så det er lov å synge i underganger også, om man vil ha det litt ekstra gøy.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 08:53   #45
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Håper for mannen din sin skyld at dere sjelden kjører fra Bergen til Lærdal. Da hadde han ristet hodet ut av ledd.

Min første tanke var også at dette kan umulig være Bergensere. Hadde blitt utrolig slitsomt.

Kommer ikke på noen sære tradisjoner i vår familie.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 09:29   #46
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Min første tanke var også at dette kan umulig være Bergensere. Hadde blitt utrolig slitsomt.

Kommer ikke på noen sære tradisjoner i vår familie.

Ja, men det er også lov til å tilpasse ved å synge veldig sakte, så når det er bare tunnel, kan man sikkert fordele orda goooooodt utover. Går så fint, atte!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 09:33   #47
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja, men det er også lov til å tilpasse ved å synge veldig sakte, så når det er bare tunnel, kan man sikkert fordele orda goooooodt utover. Går så fint, atte!

Lærdalstunellen tar ca en halvtime å kjøre gjennom. Blir en veeeeldig treig sang da.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 09:35   #48
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Vi er ikke så steile på tradisjoner i vår familie. Min side er ekstremt pragmatisk, men svigermor vil gjerne feire alle bursdager på dagen. Det gjelder også voksne. Spesielt hennes egen. Hun har ofte bursdag i forbindelse med påske og vil helst ikke slå sammen feiringen med junior om vi er på hytta og han fyller år dagen før.

Den hyggeligste tradisjonen er det egentlig min bror som står for. Han drar rundt på formiddagen på julaften som nisse med ventegodteriposer til alle barna. Det er stor stas og de vet enda ikke hvem det er etter alle disse årene.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 09:46   #49
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Den hyggeligste tradisjonen er det egentlig min bror som står for. Han drar rundt på formiddagen på julaften som nisse med ventegodteriposer til alle barna. Det er stor stas og de vet enda ikke hvem det er etter alle disse årene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 09:53   #50
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Lærdalstunellen tar ca en halvtime å kjøre gjennom. Blir en veeeeldig treig sang da.

Man må ha noen gode pustepauser, så problemet er mest å huske hvor man er i teksten. Pleier å gå bra, det og.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 09:54   #51
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Vi feirer også alle fødselsdager med selskap. Helst både middag og kake. Selv om dagene kan komme litt tett på hverandre. Jeg mener jo selv at det ikke er sært, men de som kjenner ham kan få lov til å spørre mannen, som kommer fra en familie med helt andre tradisjoner.

Vi er en ganske liten familie og jeg synes at det er viktig å samles litt av og til for å opprettholde opplevelsen av familie. Og så synes jeg at det er hyggelig at både barn og voksne får lov til å være midtpunkt i hvert fall en gang i året.

Men det er jo sånn at det vi selv liker oppfatter vi ikke som sært, mens det de inngiftede driver med, det er rart det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 10:06   #52
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.


Men det er jo sånn at det vi selv liker oppfatter vi ikke som sært, mens det de inngiftede driver med, det er rart det.

De inngiftede i vår familie vil nok sikkert ha svart litt annerledes ja. Vi bor alle i samme kommune og familiene er veldig tette. Det kan være plutselig fullt hus på søndag klokka halv ti liksom. Uanmeldt. Min svoger har plutselig en del arbeid som haster når vi sitter på andre timen med frokost med skrål og halloi. Vi er fire søsken og vi har stort sett noe form for kontakt hver dag. Enten besøk, tlf, messenger eller snap.

Dette er det jeg har savnet mest i de to siste mnd.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 11:47   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Altså, ja. De er sekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 12:56   #54
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg trur ikke min familie har noen sære tradisjoner, annet enn at det er påbudt å synge første vers av Knudsen og Ludvigsens kjenningsmelodi når man kjører gjennom en tunnel. Jo kortere tunnel, jo fortere må man synge, for sangen skal slutte når tunnelen er slutt. Jeg lærer opp ungene, så klart, og mannen min rister på hodet.



Tror jeg er oppe i 7 tunneller på vei til jobb, legg på to dersom jeg skal handle på veien.



Bergenser...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 13:04   #55
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.


Tror jeg er oppe i 7 tunneller på vei til jobb, legg på to dersom jeg skal handle på veien.



Bergenser...

Akkurat passe!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 13:16   #56
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Jeg har "bare" 4. En av de er lang (Knappen). Uansett hvor vi kjører er det jo flere tuneller.
Eller kjører jeg om Danmarksplass har jeg 7 tuneller.

Vi er en familie som er ganske nære også. Men vi er ikke veldig tradisjonsbunnet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 16:37   #57
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Apan, nå lo jeg høyt! Syklubb, bokklubb, vinklubb, og nå altså GU-klubben.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 16:45   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, det er rett og slett veldig spesielt. Jeg trodde dette var helt normalt helt til jeg ble voksen.

Jeg kan jo lett se at en slik hendelse kan komme i stand da, ved at en gjeng forholdsvis unge venninner (typ tenåringer) er veldig redde for å gå til GU (for å få seg p-piller f.eks), og at de derfor finner ut at de skal gå sammen, og ha time etter hverandre. Også at de deretter går og kjøper seg is eller burger når de er ferdige, for å feire at det var overstått. Det morsomme er at de faktisk fortsetter med det, og gjør det til en årlig tradisjon, også etter at de blir voksne. Egentlig litt kult. Men definitivt sært.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 17:39   #59
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Altså, jeg husker at vi i kollektivet i studietiden dro til den klinikken i oslo sentrum for å teste for alle kjønnsykdommer. Som en slags utflukt. Hun sykepleieren mente helt tydelig at vi liksom ikke var så celdig utsatt for HIV etter kartleggingen av livsførsel, men altså vi var alle single og tenkte at det var lurt allikevel. Dro nok på kafé etterpå.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 17:56   #60
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sære tradisjoner i deres slekt?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Egentlig litt kult. Men definitivt sært.

Enig, sært og kult!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no