Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Droppe 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-15, 22:44   #41
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg er igrunnen litt bekymret for barnetogene 17. mai på grunn av langhelg som frister til hytteturer - vi drar på hytta vi også, men kommer hjem igjen på kvelden den 16. Det blir jo fremdeles én dag ekstra på hytta sammenlignet med en vanlig helg. Jeg er veldig glad i 17. mai - jeg synes det er en finfin glad-dag, og guttene er enige.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:48   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg må innrømme at 17. mai er litt "stress" som korpsmamma, men du så stolt jeg er også! Det er så flott å se festkledde barn, høre marsjene, se flaggene vaie og vite at vi er særdeles heldige som feirer vår nasjonaldag på en slik måte.

I år skal yngste gå i sitt aller første "ekte" 17. mai tog med klassen. Det blir stas!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 22:53   #43
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg må innrømme at 17. mai er litt "stress" som korpsmamma, men du så stolt jeg er også! Det er så flott å se festkledde barn, høre marsjene, se flaggene vaie og vite at vi er særdeles heldige som feirer vår nasjonaldag på en slik måte.

Jepp!

Jeg er i tillegg togleder for skolen jeg jobber på og har ansvar for at over 140 personer kommer seg til Oslo sentrum med banen, helskinnet gjennom toget og tilbake til skolen med buss. Jeg er like glad hvert år når jeg har alle trygt sammen med familiene sine igjen!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:09   #44
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg har planer om å dra på camping med ungene den langhelga dersom været er ok. Men da reiser vi hjem igjen den 16. Uansett må jeg være med på pynting og rydding på skolen og lillesøster er rosaruss i år. Kan ikke si at 17 mai er min favorittdag, men de to yngste elsker det. Storesøster holder ut 2-3 timer før vi må hjem igjen for å roe ned.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 00:14   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men vil du HA 17. mai da? Synes du det er verdt å feire? Er det en tradisjon vi skal ta vare på? For det er jo det det til syvende og sist bunner ned til.

Jeg synes som sagt det er en dag jeg føler det er viktig at mine barn skal få et forhold til. På samme måte som jeg drar opp kassa med påskepynt før påske selv om det er mest mas og lar barna pynte hele stua - fordi jeg ønsker å ivareta tradisjon og skape minner.

1. mai er i motsetning til dette en dag som for meg gjerne kunne vært avskaffet som dag for feiring og som fridag. Jeg støtter heller ikke opp om å skape tradisjoner denne dagen, så da sier jeg jo indirekte at for meg er denne dagen uviktig.

Jeg tenker det må være helt greit at man har ulikt syn på slike dager, men ved å velge dem bort for barna våre fra tidlig alder velger vi også å droppe å føre noe videre, så da synes jeg vi bør tenke at det er greit nok å avskaffe hele feiringen.

Jeg ser ikke at det er viktig å holde en feiring av 17. mai i live ved kunstig åndedrett, nei. Hvis ingen egentlig har lyst til å gå i tog, kan alle gjerne slippe, for min del.

Nå ser det ikke sånn ut i Oslo, akkurat, og jeg står og veiver på fjerde året, ingen fare. Men jeg presser absolutt ikke barna, hvis de ikke skulle ha lyst.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:23   #46
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor vi er så heldige over å ha en sånn feiring. Vi er heldige som har et fritt, demokratisk, rikt land, men selve feiringen ser jeg ikke helt privelegiet i.

Jeg tror derimot at veldig mange presser seg langt i å måtte være med på noe som egentlig bare er et slit. Sønnen her hater alt, og datteren har ikke spesielt glede av å mase rundt i en overfylt skolegård med masse køer og høyt støynivå. Hun synes det er gøy å marsjere i et lite lokaltog, men ned i byen tror jeg hun ville fått hetta pga altfor stor folkemengde.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:28   #47
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg har blitt innprentet med at man må feire 17. mai mye pga andre verdenskrig, og at det var stort for mine besteforeldre. Nå lever svært få av de som opplevde krigen, og jeg tror at dette er en tradisjon som kommer til å dø ut.
Da eldste gikk i 2. reiste vi til Sverige. Nå har vi hatt forpliktelser på skolen, og kommer til å overholde de. Når yngste er ferdig med det, får vi se om vi finner på noe annet. Finse frister meg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:32   #48
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Nei, vi hadde nok ikke gjort det. Ikke så lenge vi har barn, hadde det bare vært oss voksne hadde jeg glatt gjort det.

Det Chablis sa. 17. mai blir det man gjør det til, man lager sine egne tradisjoner. Selvfrølgelig vil foreldrenes holdning være viktig for hva som dannes hos barna, sånn er det alltid.

Jeg opplever at det er viktig å være med klassen sin i toget. Det er også noe med at veldig mye av det som skjer i bhg/ skole har 17. mai-tilknytning. Da mener jeg det er en fin ting å også være med på 17. mai. Men dagen kan tilpasses etter egne behov. Man må ikke være med på "alt". Skjønt det sitter langt inne å ikke være med i barnetoget, den henger høyt for meg.

Syns igrunnen jul er et større herk som er mer problematisk, men jeg spiller med

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:36   #49
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Det hadde jeg glatt gjort om ungene var enig!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 09:47   #50
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg ser ingen problemer med å variere litt hva man gjør på 17. mai. Delta på den voldsomme fellesfeiringen, eller finne noe som er litt mer enkelt og passer for ens egen familie. Jeg synes for så vidt at 17. mai er litt morsomt, men jeg føler ikke noe stort ansvar for at mange mennesker skal gjøre ting de ikke synes er morsomme, bare for at de tingene skal videreføres.

Jeg skal innrømmet at jeg tidligere når det har blitt langhelg rundt 17. mai har foreslått å reise vekk, men har blitt nedstemt av både barn og mann (som ikke er norsk en gang). Så vi er i byen og feirer tradisjonelt. I år har vi dessuten ansvar for skolefeiring.

Jeg synes at folk skal feire 17. mai på en måte som de selv synes er hyggelig. Og man kan pynte seg og spise is og være glad i landet sitt på hytten like gjerne som i en overfull sentrumsgate.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 10:30   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Vi har gjort det et par ganger. Ungene her synes ikke 17. mai er all verdens, så vi har da kjørt oss en tur til Sverige. I år er jeg med på å arrangere på skolen, men vi får se om det blir en tur neste år igjen. Vi gjør det vi vil gjøre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 10:41   #52
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Vi hadde reist bort hvis barna var med på det. Jeg ville ikke droppet 17.mai, men hatt en alternativ feiring som å pynte seg, flagge og ta en kake. Muligens champis til voksne, jordbær og nasjonalsangen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 10:52   #53
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Vi har ansvar for feiringen i år, så det sier seg selv at jeg må være der. Men jeg har planer om en langhelg med kjæresten for retur på 16. mai. Ungene syns uansett det er så hyggelig at jeg ikke tror de ville gjort noe annet.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 10:55   #54
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

For meg er 17. mai todelt

Først pliktløp med skole, tog, masse folk, lite sitteplasser. På ettermiddagen reiser vi til en vennefamilie og koser oss glugg i hjel med med god mat og godt selskap. Det skulle MYE til å droppe denne siste delen. Dette blir den 13. 17. mai på rad sammen med denne familien.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:07   #55
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor vi er så heldige over å ha en sånn feiring. Vi er heldige som har et fritt, demokratisk, rikt land, men selve feiringen ser jeg ikke helt privelegiet i.

Vi er heldige som har tradisjon for å feire nasjonaldagen med barnetog, fest og jubel framfor militærparader. Jeg synes også vi er heldige som har en tradisjon med feiring framfor en nasjonaldag som blir forbigått nærmest i stillhet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 23:48   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor vi er så heldige over å ha en sånn feiring. Vi er heldige som har et fritt, demokratisk, rikt land, men selve feiringen ser jeg ikke helt privelegiet i.

Jeg vet ikke om så mange andre land hvor det er barna som er i fokus den dagen, hvor det er barna som går i tog. I mange andre land er det parader, med voksne, gjerne militærparader. Det blir ikke helt det samme.

USA har sin 4th of July. Jeg har bodd i USA i mange år og sånn sett "feiret der", gjerne på en strand med grilling og evt sett fyrverkeri om kvelden. Det er langt fra det samme, har lite høytidsstemning over seg og kunne (omtrent) vært en hvilken som helst annen sommerdag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 00:35   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Det jeg synes er verdifullt med 17 mai er det at den favner alle. At folk i alle aldre, med alle livssyn (unntatt jv) og med ulike politiske ståsteder er på arrangementer sammen synes jeg er flott.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 00:41   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg synes også 17. mai er flott, men den skal da være frivillig, ikke en plikt for våre barn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 02:00   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg syns 17. mai med skolebarn er mye mer slit enn moro og gleder meg til vi er ferdige med barn i barnetoget. Jeg syns likevel at det er en selvfølge (for oss) å delta i feiringen så lenge ungene ønsker det.

I år har vi likevel droppet 17. mai-feiring til fordel for London-tur. Det var eneste mulige reisehelg, og ungene var mer enn fornøyd med å gå glipp av 17. mai til fordel for London-tur.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 08:36   #60
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg synes 17.mai-feiringen ikke er noe viktig å opprettholde, flott dersom folk går i tog helt frivillig, ellers bare til å droppe.

Sønnen min er 8 nå, og får selv velge i år om han vil gå i toget eller ei. Jeg ønsker en annen tradisjon enn det håpløse offisielle opplegget som har det typiske storbyforløpet at man går veldig langt i toget og så er det skoleopplegg først mange timer etter.

Feiringen er jo tradisjonell, men herlighet så traurig. Jeg håper ungene etterhvert heller vi ha lang frokost og deretter båtttur med picknick som familietradisjon.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no