Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sovesofa til daglig nattlig bruk

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-20, 15:07   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sovesofa til daglig nattlig bruk

Studenten trenger en sovesofa som er en god seng om natten og en god sofa på dagtid.
Noen tips?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 15:36   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Hovden BEDinside. Vi har på gjesterom/kontor, og jeg sov godt i den med ungene da de var babyer. Sofaen er ikke den aller beste jeg har sitti i, men klart den beste til sovesofa å være. Du får den i moduler, så kan bygges etter ønske.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 15:51   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Om dagseng kan være aktuelt, tror jeg budsjettet kan strekke mye lenger der, med en god madrass og overmadrass. Men jeg ser jo at det ikke er helt det samme.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 17:23   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Vi har Ikea Friheten i kjellerstua. Den trenger en overmadrass, men er god å sove i og god som sofa. Finnes både som treseter og hjørnesofa. Stort pluss for god oppbevaring inni sofaen slik at man kan ha alt av sengetøy der på dagtid (vi har både tynn overmadrass, to dyner, to puter samt laken og sengetøy lagret i sjeselongdelen). Superenkelt å gjøre om fra sofa til seng og tilbake igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 17:46   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Jeg hadde Friheten som min eneste seng i to år da Poden og jeg bodde på studenthybel. Må ha overmadrass, men den hadde jeg gjemt i sjeselongen på dagtid.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 18:56   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Da ville jeg gått for en Ikea Vallentuna. Den er veldig lett å re opp, kan gjøres med en hånd, og så kan dynen være i hulrommet i setet ved siden av den delen som er seng.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 19:26   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Vi har friheten fra IKEA både i loftstua og på hytta, og den unner jeg ingen å bruke til annet enn ekstraseng. Jeg ser etter en som er bedre enn den.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 19:35   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Vi har en fra Møbelringen. Skal se om jeg finner navn. Den står i tv stua og er den sofaen som brukes mest i huset. Kjøpt i 2013.

Tror det er Fleming Cats vi har.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 23-05-20 kl 19:44.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 19:36   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Hovden Bedinside har ordentlig madrass inside. Det er ingen modulsofa, men solid metallkonstruksjon - tungt hvis man skal flytte opp/ned flere etasjer uten heis. :btdt

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-20, 20:17   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hovden Bedinside har ordentlig madrass inside. Det er ingen modulsofa, men solid metallkonstruksjon - tungt hvis man skal flytte opp/ned flere etasjer uten heis. :btdt

Nei, det jeg mente var at den kan skreddersys, du kan velge lengde og armlener og en hel del sånt. Når den først er montert, er den ting som juling. God å ligge i, da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 18:40   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Eldste har Friheten sovesofa fra Ikea. Var ment som gjesteseng når han av og til var på besøk. Så endte han med å flytte hjem igjen og har nå sovet på den hver natt i over et halvt år. Har en tykk overmadrass, og da funker den fint.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 22:17   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Ville også anbefale Hovden. Ellers finnes endelsengeløsninger kamuflert som kommode o.l. hos Sengemakeriet m. fl., men de er gjennomgående nokså kostbare.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 22:32   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Takk for tips. Hovden koster en arm og en fot, ser jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 22:55   #14
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Takk for tips. Hovden koster en arm og en fot, ser jeg.

Sjekk om du finner en brukt som passer for dere? (De ser fine ut, men det kommer gjerne til en pris, ja.)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 23:41   #15
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Tenåringen i huset har Innovation Sly. Med en god overmadrass funker det veldig bra.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 23:43   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Jeg har til gode å sove på en god sovesofa, dessverre. Er dagsenter et alternativ? De kan være Ok som sofa med mye puter.

Eller hva med en futon?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 23:46   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har til gode å sove på en god sovesofa, dessverre. Er dagsenter et alternativ? De kan være Ok som sofa med mye puter.

Eller hva med en futon?

Dagsenter passer dårlig, hun har forelesninger på dagtid.
(Niks, hun vil ikke ha dagseng. Hybelen er en liten ettroms, så hun vil ha sofa.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 23:54   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk



Forstår det, både med dagsenter og dagsenger. Sjekk futonene på futonota, jeg syns mange er stilige. Men krever at man kan stæsje vekk en overmadrass et sted.

Ellers tror jeg det er lettere å finne en behagelig sovesofa for enkeltseng, enn dobbel. De doble får enten en kant opp på midten, eller blir hengende. Kan en bred modulsofa funke? Vår sofa er en meter dyp, og er ganske behagelig å sove på. Med overmadrass hadde den blitt enda bedre. IKEA har en dyp modulsofa, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-20, 00:28   #19
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sovesofa til daglig nattlig bruk

Legger ved link til vår:

https://sovesofaspesialisten.no/prod...ly-sovesofa-2/
Jeg synes den er overraskende god ril en person.
Da drar man den ikke ut, poden sover på den hver natt.
Den har ved et per anledninger vært trukket ut og brukt til to voksne og da havner en på skjøten og det er ikke fullt så stas.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no