Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-20, 12:11   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Jeg skal kjøpe nye garderober og siden huset er litt "rart" så er det typisk Garderobemannen selskap jeg skal bruke. Jeg har fått forhandlet forhåndsbetalingen ned, men skal betale 20000 på forskudd.
Er det noen måte jeg kan gjøre dette som sikrer at jeg får pengene tilbake om selskapet skulle gå konkurs de neste månedene?

Kredittkort i nettbank? Kredittkort i butikken?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 12:14   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Oh. Interessant problemstilling. Jeg har ikke peiling, men vil gjerne høre svaret.

Jeg ville styrt unna avleggeren til akkurat Garderobemannen, da. De har jo vist seg å ikke være så altfor snille med kundene sine.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 12:23   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Oh. Interessant problemstilling. Jeg har ikke peiling, men vil gjerne høre svaret.

Jeg ville styrt unna avleggeren til akkurat Garderobemannen, da. De har jo vist seg å ikke være så altfor snille med kundene sine.

Det er ikke avleggeren til Garderobemannen, og disse har eksistert i mange år, og alltid vært helt på kanten (proff.no) så den er litt tricky.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 13:03   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Det beste er vel om du ringer kredittkortselskapet/banken og spør dem.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 15:18   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Jeg ville ikke betalt forskudd. Arbeid må leveres før jeg gidder å betale. Fins det konkurrenter som leverer varen før du må betale?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 15:49   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Slik situasjonen er nå ville jeg ikke betalt forskudd. Jeg tror du sitter med skjegget i postkassen om de går konkurs.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 16:42   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Ville ikke betalt forskudd. Tviler på om du kan få noen andre til å dekke en slik konkurs-risiko.
Det er uklart for meg om du mener det er Garderobemannen eller ikke?

Å montere garderobe kan vel en hvilkensomhelst byggmester gjøre, og løsninger har de vel på store byggevarehus, eller en byggmester kan montere feks IKEA sin.

(Nå har IKEAs egen monteringsservice endel utrolig dårlige anmeldelser på nett, da.)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 17:03   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Det er vel ganske vanlig å betale litt depositum for spesialbestilte møbler, men 20000 høres jo veldig mye ut.

Til sammenligning så har vi nettopp kjøpt nye møbler, og der var depositumet på ti prosent. Det syns jeg var helt greit.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 18:44   #9
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Jeg holder på med oppussing for tiden, og jeg betaler alle regninger med kredittkort.
Men har valgt mer solide firmaer enn Garderobemannen.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 19:05   #10
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det er vel ganske vanlig å betale litt depositum for spesialbestilte møbler, men 20000 høres jo veldig mye ut.

Til sammenligning så har vi nettopp kjøpt nye møbler, og der var depositumet på ti prosent. Det syns jeg var helt greit.

Det er plassbygde garderobeskap til to rom, gulv til tak, så det koster litt. Vi gjør dette for å utnytte plassen maksimalt og det er ganske mye dyrere å flytte (som egentlig er alternativet). Dette er 30%.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 19:06   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg holder på med oppussing for tiden, og jeg betaler alle regninger med kredittkort.
Men har valgt mer solide firmaer enn Garderobemannen.

Jeg har sjekket litt og kredittkort i butikken er sannsynligvis det tryggeste, ja. Dette er ikke graderobemannen, men tilsvarende.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 19:51   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Min tanke er at hvis du har råd til å gi bort tyvetusen til et usikkert firma, så har du råd til å bruke et dyrere og mer seriøst firma. Fins mange som kan levere skreddersydd løsning; lokale snekkere og kjøkkenleverandører bl.a.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 21:04   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Hadde aldri betalt på forskudd nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 23:07   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forskuddsbetaling når selskapet går dårlig?

Vi har pleid å betale 30% ved bestilling av møbler de siste årene. Jeg ville betalt med kredittkort, så får du igjen pengene om de går konkurs. Evt be de om bankgaranti for beløpet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no