Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

HASTER: Pizza med biff og bearnaise - når skal sausen på

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-10, 22:09   #21
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Fusionkokk er strålende!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 14:17   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Jeg har sett reklamen fra peppes, og falt ikke for ideen. Gjerne biffkjøtt på pizza (og tacokrydret kjøttdeig er da godt på pizza), men pommes frites og bernaise vil jeg nok slippe...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:18   #23
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg skjønner ikke helt konseptet. Kebab er kebab, biff er biff, taco er taco. Hvorfor blander man pizza oppi det hele?

Og potet

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 21:45   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Jeg må innrømme at jeg blir lett kvalm hver gang jeg ser overskriften og kommer til å tenke på pizza med biff, bernaise og pommes frites - for en absurd ide.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 21:50   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Bernaise skal serveres i liten skål ved siden av så man kan unngå den om man vil. Som med rømmedressing og annet kliss man frivillig kan dynke maten med.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 22:13   #26
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Jeg og poden har en liten matutfordring gående. Vi har utfordret hverandre til å spise en ting vi vet den andre ikke liker eller som den andre ikke har smakt og tror man ikke liker.

Det er like før jeg begynner å utfordre folk her inne også.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:07   #27
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg må innrømme at jeg blir lett kvalm hver gang jeg ser overskriften og kommer til å tenke på pizza med biff, bernaise og pommes frites - for en absurd ide.

Ja, det kan du virkelig si.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 14:03   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Biff- og bearnaise-pizza er jo skamgodt! IKKE med pommes frites da, herrejesus. Jeg smakte pizza med bearnaise og biff i Oslo første gang i 2006, ble helt hekta. Jeg var skeptisk som fy, men nam det var digg!

Sausen skal selvsagt på FØR man setter den i ovnen. Jeg har smakt mange varianter og sausen er alltid på først, under osten. Når jeg lager det hjemme har jeg først på vanlig tomatsaus, så legger jeg tykk bearnaise i klatter rundt omkring på pizzaen og smører litt ut. Så har jeg på ost, og så biff, løk og paprika og steker den. Snakker! ALLE jeg har servert det til har blitt skikkelig overrasket over hvor godt det er, og de fleste har rynket skikkelig på nesa før de har smakt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 14:10   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Ja, det var pommes fritesen som virkelig tippet det over for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 14:21   #30
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Pommes frites på pizza?Hmm skeptisk. Men kebabpizza er jeg vant til etter å ha bodd i Sverige mange år.Men kebaben der er helt annerledes enn her.Og bearnaise er også helt vanlig på pizza`n i Sverige,men kald som smøres på etter at pizzaen er stekt.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:01   #31
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Men svenskene er jo ganske sprø. De har jo banan på pizza.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:02   #32
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Men svenskene er jo ganske sprø. De har jo banan på pizza.

Det er jo hakket mer spesielt enn pommes frites.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:05   #33
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Ja mener det er en kombinasjon med banan og karrikylling. Men det er jo ikke akkurat vanlig da....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:14   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: Pizza med biff og bernaise - når skal sausen på

Ikke vær så skeptiske da. Mange kombinasjoner som høres sprø ut viser seg faktisk å være svært gode, man må bare smake.
Og banan er vanlig i varm mat mange steder. Flygende Jacob er jo feks. en kyllingrett med pisket kremfløte, chili, nøtter og banan og som mange elsker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no