Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 10:09   #101
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har nettopp bestilt ferie. Snaue to uker i Danmark, båt tur retur, inngang til legoland og badeland og løvepark og hva har du, eget hus med ok størrelse svømmebasseng og trådløst nett med i prisen. To soverom, to bad og boblebad, kort vei til strand.

Totalt for oss fem - atten tusen.

Dette er for meg veldig billig ferie.

Er det flere ferier med helt grei standard man kan dra på som koster lite?

Synest også dette var en veldig fin pris, dere fikk MYE i denne prisen som jo koster en del om en skulle kjøpe det utenom.

Jeg har sett og sett på sydenturer, men i år tror jeg det meste blir for dyrt for oss. Dvs, en kan jo få det billig, men vi har jo noen ønsker for hva vi vil ha. Trenger ikke være veldig luksus, men barnevennlig, men fine basseng osv. Ettersom minste nå er 1 år, så hadde vi jo i år fått det rimeligerer, har sett på turer til 20 - 25 000 og det er mye penger, men akseptabelt om vi hadde hatt "normal" lønn og ingen planer om å fikse på kjøkkenet.
Vi får litt igjen på skatten også, så hadde kommet oss avgårde, men det er noe med å ikke sitte i august og være helt blakk. Mulig jeg og 6åringen reiser da, det var samboer sitt eget forslag.

For min del er det verdt å bruke litt penger til ferie, men ikke om vi sitter med en haug med regninger resten av året.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:16   #102
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Veldig pluss-minus, I know, men de aller fleste får utbetalt en god del mer enn 18.000 før sommerferien, iallfall. Selv om det ofte kan være andre ting enn ferie å bruke pengene på.

Det er ikke sikkert de fleste får så mye mer utbetalt i juni enn 20-30 000 mer enn de vanligvis får i de andre månedene altså. Og husk at alle faste utgifter (så godt som ihvertfall) fortsetter å løpe, så det er ikke slik at alle feriepengene kan gå til ferie.

Når det er sagt, vi sparer til ferien i løpet av året, og i år skal vi (hold dere fast) bruke nesten 40 000 kr på 1 UKE!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:35   #103
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Billige familieferier?

Foreløpig ser ferien vår slik ut:
5 netter på hotell: 4000kr
3-4 netter feriehus: 1800-2000kr
båt tur/retur: 3500kr (evt 1800kr om vi gidder kjøre litt, diesel på ca 1200kr)
inngang Knuthenborg safaripark og Bon bon land: 765+747kr... 1512kr

Mat og drikke kommer i tillegg. Tar vi den dyre båten til København må vi ha mat på båten, båten til Frederikshavn er inkl middag en vei og lugar begge veier. Og da kan vi spise i Danmark ellers, men får lengre å kjøre og bruker mer diesel...

Har også vurdert Frankrike med flybilletter til rundt 8000kr og leilighet til rundt 3000kr, men så kommer kollektivtransport både i Frankrike og her i tillegg. Og jeg tror vi vil bruke mer penger på å leve da vi ikke finnes kjent der.

Vi er 5 stk. Dette er egentlig maks av hva vi kan bruke på ferie tenker jeg. Dvs, vi vurderer sykkeltur på Rallarvegen, men det kommer på 3500kr i om vi skal ta toget... Lyst på tur til Dyreparken også, men to netter der kom på 5500kr...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:41   #104
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Når det er sagt, vi sparer til ferien i løpet av året, og i år skal vi (hold dere fast) bruke nesten 40 000 kr på 1 UKE!

Det har jeg planer om, å opprette en FERIE konto som det kan trekkes et beløp av hvert mnd. Utfordringen blir å ikke må ta, "låne" av kontoen underveis.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:48   #105
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi skal også til Danmark , men drar 2.uken i juni da, vi betaler 4000 for hus med svømmebasseng inkluderer også billetter til Djurs sommerland, 2000 for båt t/r. Neste år blir det nok dyrere siden vi må dra en uke senere for da går poden på skolen.

30.000 eller mer for ferie er helt uaktuelt å betale for vår del om vi ikke skal til Australia,Usa eller lignende.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:48   #106
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Det har jeg planer om, å opprette en FERIE konto som det kan trekkes et beløp av hvert mnd. Utfordringen blir å ikke må ta, "låne" av kontoen underveis.

Det er akkurat det jeg har klart.
Jeg har opprettholdt trekket på SFO på storebror som sluttet på SFO i fjor så de pengene går rett inn på en konto som heter FERIEKONTO. Det føles sååå deilig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 10:50   #107
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvor fikk du kjøpt billet til legoland+lalandia der givskud var inkludert, forresten?

http://www.legolandholidays.dk/?gcli...FfAtmAodNw1ixA

Mener vi har bestilt det et par ganger her.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:49   #108
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billige familieferier?

Høres ut som en fin pris smilefjes. Får mye for pengene.

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Det har jeg planer om, å opprette en FERIE konto som det kan trekkes et beløp av hvert mnd. Utfordringen blir å ikke må ta, "låne" av kontoen underveis.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det er akkurat det jeg har klart.
Jeg har opprettholdt trekket på SFO på storebror som sluttet på SFO i fjor så de pengene går rett inn på en konto som heter FERIEKONTO. Det føles sååå deilig.

Jeg har feriekonto. Fast trekk hver mnd, og det er godt når ferien skal betales. I år skal vi være på Mallorca i hele sommerferien i leid hus + leiebil et par av ukene. Niesen min skal med en uke og alt i alt er det en dyr ferie, 50 000.- for alt. Men det er det verdt og vi gleder oss masse! Ferie er veldig høyt prioritert hos oss. Og det med fast trekk til feriekonto, Penger jeg ikke ser er penger jeg ikke bruker på noe annet.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:52   #109
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi skal også på dyr ferie i år. 50000 ca blir det, og det er mer enn det pleier å være. Men det må jo være ganske vanlig å bruke mye penger på ferietur når man ser hvor fort de dyreste rommene på vingresortene blir bortbestilt. Det er nok ganske mange som prioriterer ferie høyt.

Neste år tenker jeg også å prøve rutefly+leilighetopplegg, er det på høsten man bestiller biletter for å få det rimeligst mulig?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:55   #110
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Neste år tenker jeg også å prøve rutefly+leilighetopplegg, er det på høsten man bestiller biletter for å få det rimeligst mulig?

Ofte legges ruteflybilletter ute et snaut år før avreisedato, og da er gjerne prisene lavest.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:56   #111
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi skal også på dyr ferie i år. 50000 ca blir det, og det er mer enn det pleier å være. Men det må jo være ganske vanlig å bruke mye penger på ferietur når man ser hvor fort de dyreste rommene på vingresortene blir bortbestilt. Det er nok ganske mange som prioriterer ferie høyt.

Neste år tenker jeg også å prøve rutefly+leilighetopplegg, er det på høsten man bestiller biletter for å få det rimeligst mulig?

Vi bestillte i starten av sept i fjor til Mallorca nå i juli. Det er med Sas.
Nå hadde vi måtte betale over 10 000.- mer for samme biletter. Norwegian tror jeg ikke kom med biletter før i okt en gang.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:58   #112
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Vi bestillte i starten av sept i fjor til Mallorca nå i juli. Det er med Sas.
Nå hadde vi måtte betale over 10 000.- mer for samme biletter. Norwegian tror jeg ikke kom med biletter før i okt en gang.

Da skal jeg begynne å se fra i sommer av, vi er blitt så mange at vi ikke passer inn i charter lenger. Og så er det begrenset hvor mange ganger jeg synes det er kult med minidisco. *egoist*

I år blir det cruise med min familie. Det blir spennende og kjempedyrt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:59   #113
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ofte legges ruteflybilletter ute et snaut år før avreisedato, og da er gjerne prisene lavest.

Mens billettene jeg bestilte innenlands for et par måneder siden er billigere nå.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:00   #114
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi fikk tak i flybilletter direkte fra Trondheim til Nice, for 6400,- for oss fem i familien i juli, det synes jeg er billig! Vi skal være der i to uker, og må ha en relativt stor leiebil (skal ha med sykkel), så totalt for to uker med leiebil, hus/leiligheter (skal bo flere steder) og flybilletter blir det vel 26-27 000kr.

Vi ønsker å ha en variert ferie hvor vi kan flytte på oss litt og se oss om. Den ene uka har vi hus med eget basseng (forsåvidt har vi tilgang på basseng de andre dagene også, men da delt) - og vi trenger da ikke så mye betalte aktiviteter utenom. For ungene er det bading i basseng og strandliv som er tingen.

Vi er ikke så flinke til å spare til ferie, men vi reiser ikke til utlandet hvert år. Teltferie er også en fin ferie, og vi har også prøvd det :-).

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:03   #115
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da skal jeg begynne å se fra i sommer av, vi er blitt så mange at vi ikke passer inn i charter lenger. Og så er det begrenset hvor mange ganger jeg synes det er kult med minidisco. *egoist*

I år blir det cruise med min familie. Det blir spennende og kjempedyrt.

Mini, mini, minidisco...
Jeg er medegoist, og gleder meg til 115 kvm, rett ved stranden. Uten lollo og bernie. Og blir ønsket om minidisco for vesla veldig stort får vi vel ta turen dit en dag så hun får årets kvote.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:03   #116
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Mens billettene jeg bestilte innenlands for et par måneder siden er billigere nå.

Oh yes, ingenting er absolutt i denne bransjen. Egentlig er det et eget håndverk å finne de gunstigste bestillingstidpunktene for reiser.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:06   #117
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det er jo ikke alle flyselskaper som har rutetilbudet klart året før heller, Norwegian er litt sene der synes jeg.

SAS kom med en ny direkterute fra Trondheim til Nice og Barcelona i februar - og det var bare tilfeldig at vi kom over den og fikk de billigste billettene .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:06   #118
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Vi fikk tak i flybilletter direkte fra Trondheim til Nice, for 6400,- for oss fem i familien i juli, det synes jeg er billig! Vi skal være der i to uker, og må ha en relativt stor leiebil (skal ha med sykkel), så totalt for to uker med leiebil, hus/leiligheter (skal bo flere steder) og flybilletter blir det vel 26-27 000kr.

Vi ønsker å ha en variert ferie hvor vi kan flytte på oss litt og se oss om. Den ene uka har vi hus med eget basseng (forsåvidt har vi tilgang på basseng de andre dagene også, men da delt) - og vi trenger da ikke så mye betalte aktiviteter utenom. For ungene er det bading i basseng og strandliv som er tingen.

Vi er ikke så flinke til å spare til ferie, men vi reiser ikke til utlandet hvert år. Teltferie er også en fin ferie, og vi har også prøvd det :-).

En av de beste feriene jeg har hatt er da vi startet i nice og kjørte innover i landet. Det må være supert med store unger også, med muligheter for friluftsliv og mye kjekt å se.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:10   #119
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Billige familieferier?

Katta: Vi har leid et hus innover i landet (nærheten av Gap), og tenker å ta noen turer båder på sykkel og til fots i området der ja. Det er også en innsjø som er fin å bade i, samtidig som vi har base i huset med basseng og boblebad. Reiser sammen med søster Spoon m/fam, så det blir nok bra! De andre dagene bor vi i nærheten av riveriaen.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:11   #120
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg kjenner jeg gleder meg enormt til slutten av juni når jeg leser denne tråden.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no