Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Oppenheimer, Nolan og aldersgrense

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-23, 08:38   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppenheimer, Nolan og aldersgrense

Vi kom jo for øvrig rett fra Hiroshima, så det ga et dystert bakteppe - men det var veldig lite rundt selve angrepet og vurderingene der. Det var vel nettopp fordi Oppenheimer var frakoblet de politiske vurderingene, som han selv sa flere ganger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 09:56   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppenheimer, Nolan og aldersgrense

Vi så den i går på Cinemateket, så uten tekst. Det gikk fint, men noen av navnene gikk meg hus forbi, og som Candy fikk jeg også lyst til å google de ulike underveis. Jeg "kunne" jo de mest kjente navnene, men ikke mange av de andre involverte.

Jeg likte filmen godt, men ser for meg at 11-12-åringer bør være spesielt interessert, for det er jo 3 timer med neste bare dialog. Veldig lite blir fortalt "bare" i bilder.

Hiawata savnet at de fortalte mer om bombens virkning. I likhet med Candy har vi også vært i Hiroshima i sommer, og derfor ble filmen ganske sterk for oss alle tre, men usikker på hvordan dette er for andre som ikke har det bakteppet. Jeg forstår at dette ikke er en historie om bomben, men allikevel er det jo det, og kanskje det kunne gitt mer tyngde til den dualiteten Oppenheimer føler.

Nå blir dette kanske litt mer generelt om filmen, og jeg setter det i spoiler:

Innbilte jeg meg det, eller ser man så vidt at en annen arm, med sort hanske, dytter hodet til Jean i vannet? Som en kommentar til spekulasjoner om at det ikke var selvmord? Edit: Det fikk jeg svar på her, ja. Og da de diskuterte ulike japanske mål, så man i et kort øyeblikk japanske soldater stå på gangen rett utenfor rommet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-23, 09:58   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppenheimer, Nolan og aldersgrense

Husets nesten 19-åring sa det var bra film, men at han ville se den om igjen fordi det var mye å holde styr på. Jeg tror ikke en 11-åring vil ha glede av den filmen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no