Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Skikk og bruk når det ikke måkes

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-18, 13:22   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikk og bruk når det ikke måkes

Som noen kanskje har fått med seg, så har det snødd mye i Oslo i vinter.

Så mye at de ikke har noe sted å gjøre av snøen, så i store deler av byen så måkes det rett og slett ikke. Fortauene langs hovedveiene her er nå ikke-eksisterende, folk går i veien, det er helt kaos. I småveiene har det et par ganger blitt kjørt en smal måkerunde, sånn at det akkurat er plass til EN bil mellom høye fonner av snø. Det er ikke plass til fotgjengere siden av, så biler og folk må alle være superaktpågivende slik at fotgjengere kan løpe (på humpeholkeslusheføre) inn i nærmeste innkjørsel sånn at bilene kan komme forbi. Er det en bakke så blir det ganske hektisk, for bremser bilen opp så blir det helt krise.

Nuvel, det er jo som det er, men jeg har altså et konkret spørsmål om nabolags-skikk og bruk. Her er det stort sett gateparkering, så folk graver ut en luke i snøfonnene, nok plass til en bil, utenfor deres eget hus. Mellom disse lukene er det enten snøfonner, eller totalt nedsnødde biler INNI snøfonner. (Vanskelig å se forskjell, spent på hvordan det går når måkebilen kommer og skal ta fonnene..).

Uansett, i en av disse lukene, møysommelig spadd frem av en lastebilsjåfør som bor ved siden av her, kom en annen person i skade for å parkere. Det resulterte i sinna lapp på vindusruta... Så når vi kom hjem en dag og fant en annen bil i "vår" luke, utenfor garasjen vår*, så blr jeg veldig befippet. Hadde jeg rett til å bli sur? OG: Hvor skulle jeg parkere?! Alle andre plasser var jo noen andres luke?

* garasjen er sperret av et enormt lass med snø, så bilen sperret ikke for adkomst til den.

Så, formelt sett er jo gateparkering tilgjengelig for alle, men under sånne forhold, hva er egentlig innafor?

Kjør debatt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 13:42   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Heh, godt spørsmål. Vi kjører samme prinsipp hos oss, vi har gravd oss hvert vårt hull å sette bilen i. Men da naboen arrangerte bursdagsselskap i helgen så ble flere hull tatt av gjestebiler. Da ble det sinte naboer som kommanderte folk til å flytte bilene, som stod lovlig parkert tross alt. Pinlig affære. Ekstra ille er det fordi vi er flere latsabber/folk med ryggissues som ikke har gravd frem garasjene, slik at det blir flere biler i veien enn vanlig.

Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Bortsett fra å gå sammen med naboene om å kjøpe snøfreser.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 14:24   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Gata er for alle. Er det parkering i gata som ikkje er merka, så kan jo kven som helst stå der? (Men dette er enkelt for meg å seie, med dobbelgarasje langt utpå på landet)

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 14:35   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Jeg tenker at har man vanligvis en form for fast plass, at alle har sin bil rett foran sitt hus, så er det veldig rart å parkere bilen sin foran en annens hus fordi man ikke gidder/klarer å måke foran sitt eget. Samtidig er det jo fullt lovlig å parkere akkurat hvor man vil når det er gateparkering og det kan jo ha vært besøkende, så jeg ville sikkert blitt litt irritert, men synes det er å for langt å legge lapp på ruta som om man eier plassen.

Vi har egen oppkjørsel og garasje og har heldigvis ikke dette problemet, men en morgen kom vi ut og fant en fremmed bil parkert i oppkjørselen foran garasjen vår. Vi kjente den ikke, men fant ut vi skulle ringe på hos nærmeste nabo og sjekke om det var deres eller noen som besøkte dem og det var det ikke. Så gikk vi over veien og joda, der var det en overnattingsgjest som hadde parkert hos oss for det var jo fullt i deres gård så de tenkte det var fritt fram å parkere på andres tomt (selv om det innebar at de ikke kommer seg ut av egen garasje). Synes det var veldig spesielt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 15:54   #5
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Står det ikke privat parkering, så parkerer jeg. Og skiter en lang grønn i om noen mener den plassen tilhører dem. Har heldigvis så stor plass utenfor eneboligen vår at det er plass til 6-7 biler. Hadde fremmede parkert der, hadde jeg nok stusset litt, all den tid det er privat eiendom. Men jeg hadde ikke blitt så veldig sur.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:10   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Det er jo uansett ikke lov å stille seg foran noens garasje? Det er det bare den som eier garasjen som har lov til, mener jeg.

I Pepper Lemons tilfelle, så mener jeg vel at gateparkeringen er for alle, så der står man ganske fritt?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:14   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Det er jo LOV å stille seg også foran garasjen, i offentlig vei, tror jeg, men det er relativt opplest og vedtatt at det ikke er greit.

Vanligvis er jeg med nabojenta, at det er offentlig vei og fritt frem, men når eneste luke nå er håndmåkt frem og krever timesvis med arbeid, så syns jeg det vil være litt uhøflig å bare vrenge inn og ta plassen liksom?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:20   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo LOV å stille seg også foran garasjen, i offentlig vei, tror jeg, men det er relativt opplest og vedtatt at det ikke er greit.

:

Er det virkelig det altså? Det er jo helt ulogisk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:23   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Parkering forbudt foran garasjeport, står det her: https://www.tk.no/motornytt/her-er-d.../1-113-6563143

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:31   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Se der, det visste jeg ikke, jeg trodde det bare var veldig, veldig uhøflig og stappteit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:32   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Han som parkerte i luka vår parkerte jo også i og for seg foran garasjeport, men jeg hadde følt meg litt dum om jeg hadde avkrevd gebyr, gitt at det ligger en haug på adskillige kubikk med snø mellom port og "luke".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:33   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Veldig fjern problemstilling for meg, her har det ikke snødd på 40 dager i følge avisa i dag.

Jeg ville nok tenkt at naboene som vet om problemstillingen bør ta hensyn til hverandre og ikke bruke "andre si luke", men at man ikke på noen måte kan forvente at tilfeldige besøkende skal ta hensyn til dette. Jeg tror altså at jeg mener at det er innafor å be naboen flytte bilen, men helt uttafor å be tilfeldige parkerende gjøre det samme. Når det gjelder besøkende hos naboene er jeg ganske i tvil, kjenner jeg ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:33   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Han som parkerte i luka vår parkerte jo også i og for seg foran garasjeport, men jeg hadde følt meg litt dum om jeg hadde avkrevd gebyr, gitt at det ligger en haug på adskillige kubikk med snø mellom port og "luke".

Hvis det er offentlig gate er det er nok bare parkeringsetaten som kan avkreve gebyr, ikke du.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 16:37   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Ja, skjønte det, mente "hadde ringt Bymiljøetaten og bedt dem skrive ut gebyr". Ser for meg parkeringsvakten klø seg i hodet og tenke sitt..

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 18:01   #15
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Jeg undrer litt på hvorfor man ikke skuffer bort snø så man kommer inn i garasjene sine. Men skjønner jo at ting vurderes annerledes av byfolk og utkantfolk. Jeg tror jeg hadde begått mange uskrevne feil og tabber om jeg hadde flyttet til en storby. :naiv:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 18:14   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Uff, det har vært helt krise her også men veien vår ble rensket sist uke så må er den bred og fin igjen.
Vi har god plass på vår gårdsplass men ser at folk har gitt opp å måke så bilene står langs veien, på utsiden av dårlig måkt gate. Det er to biler her som har fått avrevet speil.

Gå inn på Samferdselsetaten og se om din gate står på listen over gater som skal skrapes.
Og fjern bilen. Her var det biler i gaten og de ble tauet bort. Det er kjempedyrt å få ut bilen fra inntauing.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 18:35   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Man eier ikke den parkeringsplassen man har måkt i offentlig vei, nei. Der det er fri gateparkering, er det da lov å parkere også når det er kommet snø. Vi måker foran egen garasje og parkerer der. Men nå er jeg heldigvis i London og her er det ikke en eneste liten millimeter med snø.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 18:47   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Står det ikke privat parkering, så parkerer jeg. Og skiter en lang grønn i om noen mener den plassen tilhører dem. Har heldigvis så stor plass utenfor eneboligen vår at det er plass til 6-7 biler. Hadde fremmede parkert der, hadde jeg nok stusset litt, all den tid det er privat eiendom. Men jeg hadde ikke blitt så veldig sur.

Ja, altså, gateparkering er for alle. Men rimelig nabooppførsel tilsier nok at man ikke parkerer hvorsomhelst i gatestubben. Når Hansen har giddet å måke frem en plass til bilen så er det jo litt usselt av Olsen, som ikke gidder å måke, å rappe plassen Hansen har måkt. Ikke ulovlig, men litt kjipt gjort.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 19:09   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

Jeg har i alle fall fått kjeft av illsint nabo for å ha tatt «hans plass». Som i rope fra verandaen og hytte med neven(!). I offentlig vei. Jeg tok hintet og flyttet bilen, for å si det slik. Smilte og vinket gjorde jeg også. Og ønsket en fortsatt fin dag. (Ingenting er som en god dose passiv-agressivitet. )

Vi har heldigvis privat parkeringsplass, og jeg tar ikke fem øre for å ringe den som er frekk nok til å parkere der og anmode om å flytte bilen 200 meter til nærmeste offentlige veistubb.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 19:26   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes

...


Sist redigert av Cuyahoga : 18-02-18 kl 19:34. Årsak: Ikke relevant.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no