Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Taco til 11 stk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-18, 23:43   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Taco til 11 stk

De er 12 år. Hvor mye karbonadedeig trenger vi tror dere? Og hva med annet tilbehør?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:47   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Hvor mye kjøtt det går, syns jeg avhenger av om de får ta kjøtt først eller ikke. Endel i den alderen er mer glad i ost og kjøtt enn grønnsaker.... ville lagt meg på antall pers som står på pakka, det er vel 4 pers til 400 g. Har noen ganger blandet i brune bønner for å drøye kjøttet og få dem til å ta litt vegetabilsk, også. Godt er det og.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:52   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Jeg ville hatt 1200 gram kjøttdeig.
Ellers ville jeg hatt:
- Et salathode
- En eller to paprika
- En agurk
- En boks mais, med to i reserve
- En pakke revet ost
- 4 store tomater eller en pakke småtomater
- En boks ananas
- En boks rømme
- To varianter salsa

Ville også hatt godt med både skjell og lefser, man vet liksom aldri hva folk spiser av det. Det går an å varme underveis når man ser hva det går mye av. Jeg ville nok også hatt en pose nachochips.

Til en sånn gjeng ville jeg kanskje hjulpet til med forsyninga av kjøtt, slik at de får utdelt en passelig porsjon kjøtt, og ikke helt ville selvvalgte mengder.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:52   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hvor mye kjøtt det går, syns jeg avhenger av om de får ta kjøtt først eller ikke. Endel i den alderen er mer glad i ost og kjøtt enn grønnsaker.... ville lagt meg på antall pers som står på pakka, det er vel 4 pers til 400 g. Har noen ganger blandet i brune bønner for å drøye kjøttet og få dem til å ta litt vegetabilsk, også. Godt er det og.

Ved å blande bønnene inn i kjøttet ville du i hvert fall forsikret deg om at ingen av mine unger ville forsynt seg med kjøtt. Så da hadde du spart inn mye.

Vanligvis regner jeg 400 g karbonadedeig til 4 personer når vi serverer taco, men 3 av oss spiser mye annet enn kjøtt. Hvis du og lillebror også vil ha litt, så ville jeg gått for 1600 g.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:53   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Jeg ville kjøpt 4 pakker karbonadedeig, beregnet 2,5 lefser til hver (evt kombo med skjell / chips), 2 agurker (eller 3), 3 pakker mais, en del revet ost, et par rømme, 8 tomater, 3-4 pakker ananas, 3 paprika, 6 avocado, 2-3 glass med saus.
Eller noe slikt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:54   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ved å blande bønnene inn i kjøttet ville du i hvert fall forsikret deg om at ingen av mine unger ville forsynt seg med kjøtt. Så da hadde du spart inn mye.

Enig. Jeg er glad i bønner, men jeg ville ikke servert det uten andre valgmuligheter til en gruppe barn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:55   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Jeg noterer meg at jeg estimerer 2-3 ganger så mye som Elise . Elise ramser opp omtrent den mengden som går med når vi 5 i familien har taco. Ja, hvis man ser bort fra kjøttmengden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:58   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Men det går jo an å servere chillibønner ved siden av. Jeg synes det er veldig godt.

Jeg tenker tilbehørmengde et sted midt mellom Elise og apan. Men 6 avokadoer til 12 unger vil jeg gjette er altfor mye. Det ville jeg gått for 1 (kanskje 2) med mindre de er knøttsmå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:59   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg noterer meg at jeg estimerer 2-3 ganger så mye som Elise . Elise ramser opp omtrent den mengden som går med når vi 5 i familien har taco. Ja, hvis man ser bort fra kjøttmengden.

Å kjære vene. Vi bruker en kvart agurk, 5 små tomater, og har hverken salat, paprika eller ananas til vanlig.

Men til trådstarter: Er det gutter eller jenter? 11 gutter på 12 år spiser nok vesentlig mer enn 11 jenter. Jeg har bare jenter.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:59   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tenker tilbehørmengde et sted midt mellom Elise og apan. Men 6 avokadoer til 12 unger vil jeg gjette er altfor mye. Det ville jeg gått for 1 (kanskje 2) med mindre de er knøttsmå.

Jeg tenker jo til guacomole da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 00:00   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til 11 stk

6 avocado??? Til 12-åringer? En halv avocado til hver?

Da må jeg nok si kjære vene en gang til.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 00:01   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ved å blande bønnene inn i kjøttet ville du i hvert fall forsikret deg om at ingen av mine unger ville forsynt seg med kjøtt. Så da hadde du spart inn mye.

Vanligvis regner jeg 400 g karbonadedeig til 4 personer når vi serverer taco, men 3 av oss spiser mye annet enn kjøtt. Hvis du og lillebror også vil ha litt, så ville jeg gått for 1600 g.

Vi vil også ha litt, regnet oss med i antallet ( selv om jeg er mer enn 12 år).

Kjøpte fire pakker samt litt kyllingfilet, for en liker ikke karbonadedeig. Ser av Elise sin liste at jeg har nok da.

Takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 00:02   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

6 avocado??? Til 12-åringer? En halv avocado til hver?

Da må jeg nok si kjære vene en gang til.

Hvis du moser den, blir det veldig lite igjen av den. 1 er alltid dårlig osv.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 00:02   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Å kjære vene. Vi bruker en kvart agurk, 5 små tomater, og har hverken salat, paprika eller ananas til vanlig.

Men til trådstarter: Er det gutter eller jenter? 11 gutter på 12 år spiser nok vesentlig mer enn 11 jenter. Jeg har bare jenter.

To gutter pluss min sønn på ni og syv jenter og meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 00:04   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Det burde være mer enn nok, ja. Tipper 3 pakker karbonadedeig også holder lenge. (Vår familie på 4 har middag i 2 dager av 400 gram karbonadedeig. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 08:25   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Vi bruker 800 gram kjøttdeig til fem personer så jeg fatter ikke at 400 kan være nok til fire. Det pleier riktignok å være litt igjen, men sist var det kun igjen 40-50 gram kanskje.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 08:48   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Vi bruker 400 gram karbonadedeig på 5 personer og har rester. Og så må vi ha mango til.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 08:53   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

3 pakker kjøttdeig er sikkert nok, men jeg hadde nok tatt 4.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 08:56   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville kjøpt 4 pakker karbonadedeig, beregnet 2,5 lefser til hver (evt kombo med skjell / chips), 2 agurker (eller 3), 3 pakker mais, en del revet ost, et par rømme, 8 tomater, 3-4 pakker ananas, 3 paprika, 6 avocado, 2-3 glass med saus.
Eller noe slikt.

Sånn ville jeg også bergenet. Erfaringsmessig går det ganske mye rømme og ost. Ville heller ikke tatt sjangsen på å blande bønner inn i kjøttdeigen. Det er en av de (nå etterhvert heldigvis få) tingene arvingen min ikke klarer å få ned.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 08:59   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til 11 stk

Sånn ellers stemmer det ganske godt med 100g karbonadedeig per person her, men jeg ville hatt litt mer for sikkerhetsskyld. Husker enda den gangen vi hadde bursdagsselskap og gikk tom....Da lærte vi at noen spiser mer enn 100 g

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no