Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kidsa koder - erfaring med roboter og lignende som barn kan kode?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-18, 16:54   #1
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Kidsa koder - erfaring med roboter og lignende som barn kan kode?

Er det noen av dere som har erfaring med roboter og lignende som barns kan kode.

Blue-Bot eller Bee-Bot til de minste?

Elever på mellomtrinnet, hva funker best? Jeg tenker at brukergrensesnittet bør være forholdsvis lavt, slik at jeg ikke risikerer ta livet av kollegene mine.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 13:01   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kidsa koder

Guttene våre har bygget og kodet litt med Lego Mindstorms EV3. Passer på mellomtrinnet, finnes også som klassesett.

Lego har også kommet et enklere sett, Lego Boost. Guttene fikk dette til jul men det er ikke åpnet det enda, regner med det blir vinterferie-prosjekt.

På iOS/iPad er Ligthbot og Lightbot Jr en veldig enkel og god start for å lære koding (Jr. fra 4-6 år). Swift Playgrounds for de som kan kode litt og vil se ekte kode.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 18:53   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kidsa koder

Storebror har ingen problemer med å kode minstorm, kanskje ikke de mest avanserte enda men han finner ut av det.

Lillebror koder boost og coji robot som bare det. Coji har jeg også hatt med meg i barnehagen og den klarer de fint der også.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-02-18, 22:24   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kidsa koder - erfaring med roboter og lignende som barn kan kode?

Cubetto: https://www.primotoys.com/

Barn fra 3-årsalderen kan lære å programmere denne

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no