Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Can you do the Asian Squat?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Se resultatene: Kan du "Asian Squat"?
Ja, seff. Sitter sånn hele tiden. 63 70,79%
Nei, jeg kunne det når jeg var yngre, men nå er jeg for stiv. 7 7,87%
Eh, nei. Det er ikke normalt å drive på sånn. Er det en yoga pose? 10 11,24%
Epler og ananas. 9 10,11%
Deltakere: 89. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-16, 12:03   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Can you do the Asian Squat?

På let etter noe helt annet kom jeg over denne videoen på Facebook og ble litt sånn Hæ? Kan ikke alle det? Er det en greie å ikke kunne sitte på huk med hele fotbladet i bakken? Gjelder dette kun amerikanere (damer da, i allefall) som ikke er vant til å tisse i naturen, eller gjelder det her også?

Dagens viktigste poll.


(Kilde: youtube.com)



(Kilde: youtube.com)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:05   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Selvsagt kan jeg det. Kan ikke alle?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:06   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Selvsagt kan jeg det. Kan ikke alle?

Det er jo sånn man sitter når man luker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:06   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Ja, men jeg tror ikke jeg kan svare at jeg sitter sånn hele tiden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:09   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg kan, men jeg sitter veldig sjelden sånn. Om jeg skal sitte på huk, setter jeg vanligvis ikke hælen nedi.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:09   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Alle kan ikke det - det har jeg sett på timer på Elixia. Jeg kan, men kjenner det godt i akilles/leggene om jeg sitter lenge.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:10   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg sitter på kne på en sitteplate når jeg luker.

Og nå måtte jeg teste. Jeg kan sitte med hælene nedi, men er enig med Toffskij i at jeg stort sett sitter på huk litt mer fremoverlent, altså uten at hælene er nedi.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:11   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg kan ikke.

For stramme muskler/sener og for dumme knær.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:11   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kan ikke.

For stramme muskler/sener og for dumme knær.


__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:16   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg kan, men sitter ikke sånn utenom på trening. Når jeg luker, har jeg som regel rumpa i været.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:19   #11
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg kan, men jeg er asiatisk! Da jeg var liten, satt jeg sånn og leste bøker, puslet puslespil og når jeg tegnet. Ikke ubehagelig å sitte sånn, men tror ikke jeg kunne lest en bok i den stillingen lengre.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:23   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg kan, men det er ikke en særlig behagelig stilling. Skal jeg sitte på huk er det mer naturlig å ikke sette hælene nedi.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:32   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

På Wikipedia står det at

Sitat:

Most western adults cannot place their heels flat on the ground when squatting because of shortened Achilles tendons largely caused by habitually:

sitting on chairs or seats
wearing shoes with heels (especially high heels)

For this reason the squatting position is usually not sustainable for them for more than a few minutes as heels-up squatting is a less stable position than heels-down squatting.

Referansene er en fransk bok fra trettitallet og en helseguru på nett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 12:35   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Det er jo helt normalt? men jeg har tendenser til å være hypermobil i leddene, så jeg skal ikke uttale meg om hvor vanlig det er å ikke få til dette.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 27-05-16 kl 13:03.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 13:07   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Nei, jeg kommer ikke spesielt langt ned med rompa med helene nedi. Følte vel allikevel ikke helt at noen av alternativene stemte, for jeg kunne neppe det da jeg var yngre heller, og blir allikevel ikke sjokkert over at andre kan, så da blir det epler og bananer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 13:08   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, jeg kommer ikke spesielt langt ned med rompa med helene nedi. Følte vel allikevel ikke helt at noen av alternativene stemte, for jeg kunne neppe det da jeg var yngre heller, og blir allikevel ikke sjokkert over at andre kan, så da blir det epler og bananer.

Epler og ananas, viste det seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 13:10   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg kan fint sitte på huk med hælene nedi, men gjør det bare i treningssammenheng. Skal jeg sitte på huk for å gjøre noe, har jeg ikke hælene nedi.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 13:13   #18
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Jeg kan ikke og har aldri kunnet. Det er mulig jeg kan klare å finne et form for likevekt med armene langt foran og rumpa litt for høyt. :korte sener og kronisk uelegant:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 13:15   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Selvsagt kan jeg det. Kan ikke alle?

Nei alle kan ikke det.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Alle kan ikke det - det har jeg sett på timer på Elixia. Jeg kan, men kjenner det godt i akilles/leggene om jeg sitter lenge.

Jeg har sett det samme. Baby squat kaller de stillingen.

Many adults can deep squat like a baby: “If you don't use it, you lose it."
https://www.nsca.com/Education/Artic...t-Like-a-Baby/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 13:16   #20
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Can you do the Asian Squat?

Javisst. Det har faktisk ikke falt meg inn at det er noen som ikke kan det, så nå føler jeg en uimotståelig trang til å løpe rundt på nabokontorene for å sjekke.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no