Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle - opplys meg!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-13, 12:19   #21
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror ikke man får bestilt med 3G til Norge enda (/igjen).

For meg ser ut til at det går helt fint å kjøpe Paperwhite 3G til Norge, får gått gjennom hele kjøpsprosessen helt til aller siste steg hvor man bekrefter og pengene blir trukket. Blir vanligvis avvist mye tidligere om det ikke går.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:31   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg tror jeg klarer meg fint uten 3G. Men jeg bør kjøpe med et cover tenker jeg. Noe å anbefale der?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:39   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

For meg ser ut til at det går helt fint å kjøpe Paperwhite 3G til Norge, får gått gjennom hele kjøpsprosessen helt til aller siste steg hvor man bekrefter og pengene blir trukket. Blir vanligvis avvist mye tidligere om det ikke går.

Jepp, sjekket nå og nå fantes 3G for internasjonal forsendelse. Så det har kommet bare de siste ukene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 12:47   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Det går helt fint å lese på iPad og altså. Har lest fire bøker på mini'en i sommer. Lånt fra ebib og kjøpt hos bokklubben. I solsteik går det dårlig, men ellers helt greit.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 13:34   #25
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kjøpte The Complete Works of L.M. Montgomery, og der var samtlige Anne-bøker, samt alle om Emily, bøkene om Sara osv. Ikke var det rare summen jeg ga heller.

Til Kindle?

Er det lenge siden du kjøpte den? Har du link?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 14:37   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg tror jeg klarer meg fint uten 3G. Men jeg bør kjøpe med et cover tenker jeg. Noe å anbefale der?

Jeg har et rosa cover som dekker hele saken. Med lokk som slår av kindlen når jeg lukker.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 14:42   #27
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Til Kindle?

Er det lenge siden du kjøpte den? Har du link?

Her er den jeg kjøpte: http://www.amazon.com/Delphi-Complet...m_sbs_kstore_2

Enjoy!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 15:04   #28
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Nå har jeg bestilt; det ble uten 3G og med det coveret som de linker til ved checkout:




__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 15:06   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg vurderer å herme.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 15:15   #30
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg har lyst på også. Mannen har en egen. Trenger vi hver vår?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 15:18   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg deler ikke min Kindle med noen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 15:24   #32
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Norske bøker er vel ikke nødvendigvis rett frem? Selv om det går? Hvor mye mikk er det egentlig? (Som i: bør jeg kjøpe noe annet enn kindle dersom jeg liker å lese norsk).

Første gang tok det en halvtime og en del bannord. Det hadde mer med Win8 (måtte det brenne) enn Kindlen å gjøre. Deretter tar det to minutter per bok.

Jeg leser cirka like mye på norsk, engelsk og svensk på Kindlen. Dito.se er forresten er finfin bokhandel for svensk krim-markedet. I Sverige har de nemlig "e-pocket"-konseptet, hvor man får også e-bøker til normal pocketpris, som i utgangspunktet ikke er så høy der.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 15:26   #33
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg har lyst på også. Mannen har en egen. Trenger vi hver vår?

Definitivt!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 16:05   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Er det noen som har prøvd både digitalbok touch og kindle?
Jeg skal kjøpe til dattera mi, men hun kommer helt sikkert til å lese 99% av bøkene på norsk. Hvis paperwhiten er mye bedre enn digitalbok sitt, kan hun sikkert overleve banninga og plunderet...Men hun er ikke spesielt teknisk.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 16:21   #35
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg har lyst på også. Mannen har en egen. Trenger vi hver vår?

Ja, er du gal!

Men dere. Hvordan får jeg lastet ned norske bøker? Har hatt Kindle i to år snart og ennå ikke skjønt det.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 17:56   #36
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Her er den jeg kjøpte: http://www.amazon.com/Delphi-Complet...m_sbs_kstore_2

Enjoy!

Oj, den har jeg oversett i går kveld. Tusen takk!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 20:33   #37
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Får man bestilt med 3g som norsk igjen nå?

Jeg gjorde det rett før ferien. Det var helt rett frem!

Hvorvidt man trenger 3G eller ikke kommer vel an på hvor man befinner seg når man handler. Vi har ikke wifi på feriesteder vi bruker verken sommer eller vinter, og også ganske dårlig dekning, så jeg har kjøpt med 3G. Da kan jeg helt impulsivt handle any time, feks på banen på vei til jobb.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 20:38   #38
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg leser cirka like mye på norsk, engelsk og svensk på Kindlen. Dito.se er forresten er finfin bokhandel for svensk krim-markedet. I Sverige har de nemlig "e-pocket"-konseptet, hvor man får også e-bøker til normal pocketpris, som i utgangspunktet ikke er så høy der.

er det nkelt å laste ned? Kan man få
Bøkene direkte til kindle?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 20:46   #39
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

er det nkelt å laste ned? Kan man få
Bøkene direkte til kindle?

Enkelt å kjøpe og laste ned, men du må konvertere bøkene via PC-en (akkurat som med norskspråklige e-bøker) for å få dem på Kindle.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 20:59   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Enkelt å kjøpe og laste ned, men du må konvertere bøkene via PC-en (akkurat som med norskspråklige e-bøker) for å få dem på Kindle.

Tror du det holder med windows på Mac?

Forresten, skal vi ha en tråd der vi låner ut bøker til hverandre? Man kan vel låne ut i 2 uker og i den perioden kan man ikke lese boken selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no