Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo - er det snø?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-18, 15:39   #161
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

I dag smelter det jo innmari hjemme hos meg i hvert fall. Og jeg kjenner at denne vinteren har vært lang nok, så jeg er glad til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 15:46   #162
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg blir alltid litt fnisete av folk som forventer at vinteren skal være slutt i februar. Det er vel vanligvis ikke vår i februar noe sted i Norge? Muligens lengst sør på sørvestlandet, til nød? Definitivt aldri på Østlandet, Nordvestlandet, Trøndelag eller nordover. I store deler av landet kommer det jo enorme mengder snø i mars.

Hele mars er vel stort sett slik:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-02-18 kl 15:52.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 15:51   #163
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg er fra sør på vestlandet, der det gjerne begynner å våres rett etter nyttår omtrent, og da jeg flyttet til Trondheim kunne jeg bli våryr i slutten av januar, en dag med sol og snøsmelting og fuglekvitter. For så å få håpet knust på nytt og på nytt.

Det var da jeg innførte regelen om null håping på vår før uti mars, kanskje til påske.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:01   #164
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg var i Stavanger rundt 12. januar og da var det vår der. Det var også den verste dagen som det snødde i Oslo og omegn og det var helt surrealistisk å være forsinket fra Gardermoen (etter å ha forsøkt å måke ut bilen for å kjøre til toget, gi opp, gå til bussen (i dyp snø) pga snøkaos, komme til våren i Stavanger, være over en time forsinket fra Stavanger, pga snøkaos på Gardermoen og komme hjem til det samme snøkaoset jeg forlot samme morgen....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:04   #165
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

I fjor kom det da en god dose med snø på Østlandet i Mai. Den smelta fort da, det skal den ha. Vi bada i sjøen helgen før husker jeg, og plutselig var det full vinter igjen et øyeblikk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:08   #166
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg tror man slipper unna mye frustrasjon og skuffelser hvis man ikke begynner å forvente vår i februar (med mindre man bor på sørvestlandet, som sagt). Like greit å være innstilt på vinter i alle fall fram til påske, og heller ta det motsatte som en positiv overraskelse.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:10   #167
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

BTW, Aftenposten nå:

https://www.aftenposten.no/osloby/i/...evannet-i-Oslo

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:12   #168
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg blir alltid litt fnisete av folk som forventer at vinteren skal være slutt i februar. Det er vel vanligvis ikke vår i februar noe sted i Norge? Muligens lengst sør på sørvestlandet, til nød? Definitivt aldri på Østlandet, Nordvestlandet, Trøndelag eller nordover. I store deler av landet kommer det jo enorme mengder snø i mars.

Nja. Jeg kommer fra søndre Østfold, som vel må kunne sies å være en del av Østlandet. Det er godt mulig at min hukommelse er svært selektiv, men nok snø til å få skiføre var det bare noen få uker i året. Vi har hytte i samme kommune nå, og det har ikke vært noe behov for å måke taket akkurat, i noen av de 9 årene vi har eid hytte der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:13   #169
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg forbeholder meg retten til å håpe på vår etter vinterferien. Iflg mine beregninger så er mars, april og mai vårmånedene og 1. mars er neste torsdag. At været ikke sammenfaller med mine forventninger får så vær(e)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:28   #170
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nja. Jeg kommer fra søndre Østfold, som vel må kunne sies å være en del av Østlandet. Det er godt mulig at min hukommelse er svært selektiv, men nok snø til å få skiføre var det bare noen få uker i året. Vi har hytte i samme kommune nå, og det har ikke vært noe behov for å måke taket akkurat, i noen av de 9 årene vi har eid hytte der.

Her har det også vært skiføre bare noen få uker i året de siste årene. Men de ukene har gjerne vært i februar/mars.

Men ja, kystområdene lengst sør i landet er vel de som får tidligst vår. For de aller, aller fleste andre områdene i landet er februar en vintermåned. I år er det jo ekstra mye snø i sør da, men det slår ikke feil, hvert år blir folk like overrasket og frustrerte når det kommer mer snø etter noen dager med mildvær. I februar-mars.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:28   #171
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg forbeholder meg retten til å håpe på vår etter vinterferien. Iflg mine beregninger så er mars, april og mai vårmånedene og 1. mars er neste torsdag. At været ikke sammenfaller med mine forventninger får så vær(e)

Ja, man kan jo alltids håpe. I år også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:30   #172
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

I fjor på denne tiden hadde vi hatt vår første tur på (sommer-)hytta, og pollenet begynte å bli slitsomt. Ingen av delene gjelder i år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:32   #173
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Men i fjor var jo en skrekkelig dårlig vinter!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:46   #174
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

... men det slår ikke feil, hvert år blir folk like overrasket og frustrerte når det kommer mer snø etter noen dager med mildvær. I februar-mars.

Og hvert år på disse tider begynner jeg å fundere på om jeg burde emigrere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 16:54   #175
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.345
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Bor i sør og håper ikke på vår før i april. Det kan komme mye snø i feb og mars på Sørlandet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 17:21   #176
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg har gått på ski i finværet i dag, og er veldig glad for at jeg fortsatt blir ekte glad av "snø så langt øyet kan se". Særlig i sol.

Jeg håper skiføret holder seg til påske og at det på ekte magisk vis we bart og tørt tirsdag etter påske!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 17:23   #177
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg er mer der at «hvis vi først har snø så kan jeg jo bruke den til noe». Så jeg står på ski. Jeg foretrekker at det ikke er snø.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 17:26   #178
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg forbeholder meg retten til å håpe på vår etter vinterferien. Iflg mine beregninger så er mars, april og mai vårmånedene og 1. mars er neste torsdag. At været ikke sammenfaller med mine forventninger får så vær(e)

Amen, sister. Eg og! Kvart år! Og det er varme i sola, eg sat i garasjen og sola meg i dag, og det smelter. Det er håp.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 17:26   #179
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Men vinter uten snø, dere husker hvor mørkt og trist det ofte er i november, og så lyst det plutselig blir når snøen legger seg? Jeg foretrekker lys og varme, definitvt, men det skjer jo ikke på vinteren uansett.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-18, 18:34   #180
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg er glad i vinteren jeg og jeg er glad i våren og høsten også. Snø gjør det lysere og jwg blir litt glad av det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no