Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-18, 11:46   #101
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Jeg vet. Og det er jo helt det blå når det blir ny tunnel, eller har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 11:47   #102
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Den dagen det går t-bane til Fornebu skal jeg sende blomst til Ruter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 12:43   #103
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Vanligvis unntas førere med HC-bevis denne typen tiltak, men etaten har virkelig ikke håndtert fjerningen av parkeringsplasser i sentrum og effekt av dette spesielt godt, så det lover ikke spesielt godt for videre begrensninger. Det virker som de tror at folk med HC-bevis bare parkerer på HC-plasser, mens det jo også er gratis og forlenget tid på ordinære kommunale plasser, og det blir veldig langt mellom HC-plassene og de er veldig fulle allerede. Dersom man ønsker oppslutning i befolkningen rundt slike tiltak er det veldig viktig å vise at man ser at folk har forskjellige liv og forskjellige forutsetninger, og her synes jeg ikke at MdG sine talspersoner er spesielt dyktige.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 13:42   #104
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den dagen det går t-bane til Fornebu skal jeg sende blomst til Ruter.

Jah!

(Samtidig - 31-bussen er virkelig genial! Det er utrolig digg med en buss som bare kommer og kommer og kommer, når den ene forlater holdeplassen så er den andre rett bak!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 14:21   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Usikker på om det er lov å klage på kvartersruter, altså. Her er det halvtimes, bortsett fra en liten stund i verste rushet. Men så lenge det ikke er kollektivfelt, er man jo like langt som når man sitter i bilkø.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 14:33   #106
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Lov og lov.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 16:36   #107
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Kvartersruter er trasig om man må bytte buss en eller flere ganger. Da bruker man veldig lang tid på korte avstander.
Å ha halvtimes og timesruter fra periferi til destinasjon i by er veldig mye mer ok.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 16:41   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Ja, eksakt. Tidligere jobbet jeg 5 km hjemmefra, men det tok minst en halvtime å komme dit pga bytte. Det ble like kjapt å løpe, så jeg ble veldig sprek.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 17:14   #109
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Det er også ganske annen reise å sitte 1 time på samme komfortable buss og å hoppe mellom busser.

Jeg bodde sånn til en gang i tiden at det å ta buss til studiested innebar 30 min, bussbytte og stå som sild i tønne på bybusser bare for få kilometer. Jeg syklet nesten bestandig og ble ganske så sprek.
Det var kun ved ekstremvær bussen ble brukt.

Pendlerbussen jeg tok i dag tar en time. Det er buss med gode seter, Wifi og lademulighet. Å dovne hen en times tid er veldig mye bedre enn å kjøre bil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 17:32   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Faktisk har tatt for seg lufta i Oslo, og snakker om både trafikk, vedfyring og skip. https://www.faktisk.no/faktasjekker/...edre-ar-for-ar

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 19:14   #111
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Interessant, Tallulah. De sier at i Oslo har ikke landstrøm (for skip i havn) så stor effekt som det å kutte biltrafikk.

Hadde vært interessant å se hvor stor effekt landstrøm hadde hatt for Tromsø, hvor det er lengre kaistrekninger i forhold til bybebyggelse, altså at mesteparten av bebyggelsen er "vendt mot havet" i større grad enn i Oslo. Trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 19:54   #112
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg blir selv rammet neste år. Jobben flytter nord i Groruddalen. Bane og tog tar over en time, det er 22 km hver vei. Å sykle langs de hovedveiene er jeg usikker på. Og Groruddalen skal bli grønn og skjønn, det blir ikke utvidet med parkeringsplasser, og da hjelper det ikke med elbil engang.

Jeg sykler langs riksvei 4 gjennom Groruddalen til jobb og der er det veldig greit å sykle.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 20:42   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Jeg får snart 5 km til jobb, mot tre i dag. Heldigvis relativt flatt, og jeg håper på å kunne sykle og løpe, for om jeg må kjøre kollektivt tar det lengre tid. Googlemaps sier 33 minutter med buss (jeg mistenker lenger i rushen, jeg tror ikke den har kollektivfelt) og 19 minutter på sykkel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 20:54   #114
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg sykler langs riksvei 4 gjennom Groruddalen til jobb og der er det veldig greit å sykle.

Ja, jeg tenker elsykkel gjør susen. Frykter mest forurensning, har lett astma, får piping i brystet, stygg hoste og lett vond hals. Har også sett på ulike masker og munnstykker til bruk allerede nå, E18 er ikke så forfriskende den heller.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:17   #115
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Jeg får jo nå snart skarve 10,5 km til jobb, hvis jeg sykler ring 3 (og enda kortere langs ring 2, men den er jo ikke så sykkelvennlig enda). Det blir jo rene koseturen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 13:43   #116
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg får jo nå snart skarve 10,5 km til jobb, hvis jeg sykler ring 3 (og enda kortere langs ring 2, men den er jo ikke så sykkelvennlig enda). Det blir jo rene koseturen.

Nesten for kort. Ikke hvert å skifte til sykkeltøy.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 13:47   #117
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Skifte til vanlig sykkel, da, så blir det en ganske passe trimøkt, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 15:56   #118
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Ja, det er planen over tid, så får jeg se om jeg veksler litt på det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no