Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Godt glutenfritt brød?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-20, 21:05   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Godt glutenfritt brød?

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe godt, glutenfritt brød? Eventuelt oppskrift på ett? Gjerne et barnevennlig også. Jeg liker korn, men sønnen min gjør ikke det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:13   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Jeg kjøper Fria sine brød om jeg ikke gidder å bake selv. Barna liker godt familiekneipp. Tar opp et par skiver om morgenen, og lar de tine en liten stund. Da er det hverken tørt eller smulete som glutenfritt brød ofte er. http://www.fria.se/no/glutenfritt/gl...tenfri-kneipp/ Jeg kjøper hos Rema eller Obs.

Jeg har forresten delt flere oppskrifter på godt langtidshevet glutenfritt brød her. Men alle oppskriftene er fra boka "Gøy med glutenfritt" så du kan jo sjekke om de har den på biblioteket. Det er veldig mange ok oppskrifter i den, og det står beskrevet hvilke meltyper man skal bruke i hver oppskrift.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:24   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Anbefaler https://pappautengluten.no/

Kan legge ut et par oppskrifter fra bakeriet mitt når jeg kommer hjem

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:41   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Anbefaler https://pappautengluten.no/

Kan legge ut et par oppskrifter fra bakeriet mitt når jeg kommer hjem

Jeg har den boka og. Det er veldig mange ulike oppskrifter, men har ikke vært like fornøyd med de jeg har prøvd som med boka jeg nevnte.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:47   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Jeg anbefaler også pappa uten gluten. Enkle oppskrifter som gir godt resultat, selv for en bakenovise som meg. Jeg har hatt cøliaki i seks år og har fremdeles ikke funnet et kjøpebrød jeg synes fungerer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:50   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Her er en del oppskrifter

Bruker KUN schar melmiks b, alt annet er tull..
Bland alt sammen i kenwooden, ruller ut eller fordeler i former før heving

Pizzahorn/pølsebrød 15.12.2011

1 kg mel
2 ts fiberhusk
(1 ts xanthangum)
1 ts salt
3 ss sukker
1/2 dl olje
1 blå skje melasse
50 g gjær
9,5 dl vann
Hever i 40 minutter
Stekes i 20 minutter på 200C

PIzzahorn blir til 24 stk. Pølsebrød veier 90gram per.

Kanelboller/boller 15.12.2011

2 dl sukker
1 kg meli
2 ts fiberhusk
1 ts xanthangum
Kanel/kardemomme
1/2 dl olje
8,5 dl vann
50g rød gjær
Heves i 40 minutter
Stekes i ca 18 på 220C

Brød 1, frøfri 15.12.2011

930 g mel
1/2 dl olje
100g frø
1 blå skje melasse
10 dl vann
25 gram gjær
1 ts salt

Heves i 50 minutter, stekes på 210 i 50 minutter

Brød 2, linfrø + frø 15.12.2011

830 gram mel
100g linfrø mel
100g frø
1 blå skje melasse
10 dl vann
25 gram gjær
1 ts salt

Heves i 50 minutter, stekes på 210 i 50 minutter

Brød med roe og frø 15.12.2011

930 g mel
1/2 dl olje
100g frø
1 blå skje melasse
11 dl vann
30 gram roefiber
25 gram gjær
1 ts salt

Heves i 50 minutter, stekes på 210 i 50 minutter

Små brød
500g mel
250g frø, grovmalt
1/2 ts fiberhusk
1-2 ss olje
1/2 pk gjær, fersk
1 ts sukker
6,5 dl vann
1 blå skje melasse

Heves i 40 minutter, stekes på 200 i 40 minutter

Rundstykker 13.01.2012
1 kg mel
10 dl vann
3 ss sukker
2 ts fiberhusk
1/2 dl olje
1 ts salt
1 blå skje melasse
100g frø

Deles i 20 rundstykker, heves i 40 minutter og stekes i 23 min på 210.

Pizza bunner 20.01..2012

1 kg mel
2 ts fiberhusk
1 ts xanthangum
1 ts salt
3 ss sukker
1/2 dl olje
1 blå skje melasse
50 g gjær
9,5 dl vann
Hever i 40 minutter
Deles i 6/8 deler. Trykkes flate.
Stekes 14 minutter på 225varmluft i to omganger.

Grove rundstykker 21.01.2012

1 kg mel
2 ts fiberhusk
1 ts xanthangum
1 ts salt
2 ss sukker
1/2 dl olje
1 blå skje melasse
50 g gjær
25g fibrex + 100g grovmalte frø
10,5 dl vann
Deles til 22 rundstykker

Hever i 40 minutter
Stekes 220varmluft i ca 20 minutter

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:21   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Jeg har en god oppskrift, men den har en del frø. Kan evt legge den inn senere.
Ellers anbefaler jeg også pappautengluten, og vi har også en bok som heter Ekte brød, som inneholder glutenfrie brød uten erstatninger, altså med bare naturlig glutenfritt brød.

Det meste av kjøpebrødet har vist seg nærmest uspiselig synes lillesøster. Baker Hansen har gode brød da. Men dyre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 17:05   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Tusen takk for gode tips og oppskrifter! Nå kan jeg spise noe annet enn bare knekkebrød.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 20:22   #9
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Hverdagsbrødet vårt. Godt og relativt næringsrikt:
1,5 liter kulturmelk
1,5 dl vann
2 ss honning
3 ss fiberhusk
400 g Lailas melmix, blå (kan erstattes med Semper)
400 g havremel
200 g Schär B
150 g Jyttemjøl, blå
3 ts salt
1,5 pk tørrgjær
Framgangsmåte:

Sett stekeovnen på 210 grader. Bland det tørre. Varm væsken til ca 40 grader. Bland godt sammen, og elt deigen godt i en kjøkkenmaskin, minst fem minutter.

Forheves i 30 minutter. Form deigen til tre brød, og legg dem i smurte og strødde former. Etterheves til deigen når kanten av formen, ca 30 minutter.

Stekes på rist nederst ovnen i ca 50 minutter.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 21:18   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt glutenfritt brød?

Brødvafler er et lettvint alternativ til brød. Barna mine liker disse veldig godt. https://lyngstadernaering.no/2015/10...map-glutenfri/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no