Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-08, 00:01   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Jeg bruker VLC-media player og det du da må gjøre er å starte filmen i VLC playeren, og så snart filmen begynner drar du rett og slett den subtitles filen du ønsker over filmen og slipper den.
VOILA- Film med subtitles

(og hvis det ikke funker, gi meg beskjed, så skal jeg prøve å forklare mer utfyllende)

Prøvde dette (har lasta ned tekster til en film der de snakker veldig utydelig), men tekst og bilde blir ikke synkronisert; de sier en ting og teksten handler om noe helt anna.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:02   #22
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Prøvde dette (har lasta ned tekster til en film der de snakker veldig utydelig), men tekst og bilde blir ikke synkronisert; de sier en ting og teksten handler om noe helt anna.

Jeg gjorde det ikke slik. Når jeg starter VCL så går jeg inn for å åpne det jeg se. I det vinduet som kommer opp så kom det også opp et valg om jeg ville ha subtitles, der huka jeg av, og fant frem tekstfilen som jeg ville åpne. Og da var det synkront.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:14   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Jeg gjorde det ikke slik. Når jeg starter VCL så går jeg inn for å åpne det jeg se. I det vinduet som kommer opp så kom det også opp et valg om jeg ville ha subtitles, der huka jeg av, og fant frem tekstfilen som jeg ville åpne. Og da var det synkront.

Det hjalp ikke. Akkurat like usynkront.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:15   #24
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Da må det være feil på opplastningen. Prøv å last ned en annen om det finnes.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:21   #25
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Kan man se iTunes-filmer på VLC-spilleren?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 03:01   #26
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Nå fant jeg ut at jeg kan se iTunes-filmer med QuickTime, men får ikke hentet opp tekstene jeg har lastet ned fra Subtitlesource. Må jeg laste ned i et annet format fra et annet sted, eller er det bare å laste ned VLC-spiller?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 03:14   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Jeg får ikke teksten over i VLC. Lastet ned Eragon som jeg skulle se med Emma i kveld, men ikke pokker om jeg fikk til tekstingen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 03:21   #28
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

tankafett.com skal visst være bra på tekstede ting og tang, har jeg hørt.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 03:22   #29
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Får ikke sett episodene med VLC-spilleren heller, jeg. Velger File - Open file, henter opp episoden jeg vil se og tekstene som hører til. Spilleren begynner å spille episoden, men det kommer hverken bilde eller tekst, bare den linja som viser at den spiller av.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 10:04   #30
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Prøvde dette (har lasta ned tekster til en film der de snakker veldig utydelig), men tekst og bilde blir ikke synkronisert; de sier en ting og teksten handler om noe helt anna.

Det lønner seg å prøve å finne fram subtitles som heter omtrentlig det samme som den du har lastet ned. Står det feks FXG på filmen, laster du også ned subtitles som kommer fra FXG.
Jeg får de stort sett alltid synkronisert, men av og til går det ikke. Hvorfor vet jeg ikke, men da pleier jeg å laste ned en annen subtitle og da går det som regel

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 10:05   #31
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Får ikke sett episodene med VLC-spilleren heller, jeg. Velger File - Open file, henter opp episoden jeg vil se og tekstene som hører til. Spilleren begynner å spille episoden, men det kommer hverken bilde eller tekst, bare den linja som viser at den spiller av.

Dette har også skjedd hos meg ett par ganger. Det pleier å fungere igjen når du lukker VLC-playeren og starter filen på nytt. Prøvde du det?

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 10:07   #32
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg får ikke teksten over i VLC. Lastet ned Eragon som jeg skulle se med Emma i kveld, men ikke pokker om jeg fikk til tekstingen.

Hmm, så rart. Åpnet du filmen i VLC-player for deretter å dra subtitles over? Musen vil bli seende ut som et kryss (mener jeg å huske - litt usikker her) når du kan slippe den. Da bør det fungere

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 10:43   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Dra subtitles over fra hvor?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 11:02   #34
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Hva med http://www.subtitlesource.org? Den siden er genial, og har aldri sviktet meg

Hjertelig takk for supert tips! Nå kan jeg endelig se House med (engelsk) tekst, hurra!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:06   #35
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Jeg og mannen ser Matador uten tekst, noe som er en prøvelse da dansk til tider kan være vanskelig å oppfatte med en gang. Noen som vet om denne finnes med dansk tekst?

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 15:15   #36
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Dette har også skjedd hos meg ett par ganger. Det pleier å fungere igjen når du lukker VLC-playeren og starter filen på nytt. Prøvde du det?

Flere ganger.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 20:22   #37
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dra subtitles over fra hvor?

Du åpner utforsker-vinduet, slik at du ser subtitles-filen. Deretter starter du filmen og "flytter" den på skjermen slik at du fortsatt kan se subtitles-filen. Trykk på subtitles-filen og hold museknappen inne mens du flytter museknappen (fortsatt holder du den inne) over filmen. Når du er "oppå" filmen slipper du opp museknappen, og subtitles bør fungere.
Virker det nå?

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 20:45   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Nei, det funker ikke, filmen bare lukker seg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 21:12   #39
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, det funker ikke, filmen bare lukker seg.

Kan dessverre ikke hjelpe deg, og har ikke opplevd lignende. Prøv med flere filmer, hvis du ikke allerede har gjort det. Er jo mulig det er den ene filen det er noe galt med

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 21:23   #40
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg og mannen ser Matador uten tekst, noe som er en prøvelse da dansk til tider kan være vanskelig å oppfatte med en gang. Noen som vet om denne finnes med dansk tekst?

Jeg tror faktisk ikke den finnes med danske tekst. Men den finnes med norsk tekst, den var hvertfall tekstet da de sendte den på nrk for mange år siden.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no