Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-08, 20:02   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Jeg har hørt at det skulle gå an å hente opp subtitles på nedlastede serier som er hentet på Pirate Bay (eller hva det nå heter). Er det noen som skjønner hva jeg snakker om da? Hvor finner man slike subtitles?

(Ja, jeg er helt grønn på nedlasting og denslags.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:52   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Jeg laster ned svenske her: www.undertexter.se og engelske her: www.subscene.com

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:59   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Finnes det så mye tekster til serier da? Jeg finner sjelden tekster til serier, men til filmer er det som regel nedlastbar tekst. De tekster jo aldri serier i USA, og når seriene blir lagt ut på nett med en gang de er ferdig sendt i USA finnes det vel ikke tekst til dem? I så fall blir jeg lykkelig, for jeg liker å ha engelsk tekst til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 12:12   #4
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Hva med http://www.subtitlesource.org? Den siden er genial, og har aldri sviktet meg

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 12:13   #5
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Hva med http://www.subtitlesource.org? Den siden er genial, og har aldri sviktet meg

Har inntrykk av at det er denne det linkes oftest til på siden du henviser til, Monsoon

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 20:36   #6
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Og når jeg trodde at nedlastningshimmelen ikke kunne bli bedre.....

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:04   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Finnes det så mye tekster til serier da? Jeg finner sjelden tekster til serier, men til filmer er det som regel nedlastbar tekst. De tekster jo aldri serier i USA, og når seriene blir lagt ut på nett med en gang de er ferdig sendt i USA finnes det vel ikke tekst til dem? I så fall blir jeg lykkelig, for jeg liker å ha engelsk tekst til.

Finnes masse teksting til serier
Som regel kommer de en dag eller to etter at serien er lagt ut.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:22   #8
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Får man ikke tak i norske tekster? :lat:

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 08:11   #9
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Får man ikke tak i norske tekster? :lat:

Jo, du får stort sett det, men det tar mye lengre tid. Mens de engelske får du stort sett bare noen dager etter at serien er vist

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 08:24   #10
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Hva med http://www.subtitlesource.org? Den siden er genial, og har aldri sviktet meg

Kan den brukes til episoder lastet ned fra iTunes? *prektig*

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:41   #11
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Jo, du får stort sett det, men det tar mye lengre tid. Mens de engelske får du stort sett bare noen dager etter at serien er vist

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:49   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Finnes masse teksting til serier
Som regel kommer de en dag eller to etter at serien er lagt ut.

Da er PB og Lost uaktuell med tekst, siden jeg ikke kan vente så lenge. Men andre serier kan jeg ha tekst på. Jeg liker best engelsk tekst, da forsvinner ikke mange gode poenger i elendige oversettelser, dessuten holder jeg språket vedlike, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:48   #13
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Altså. Jeg har lastet ned tekstingen til shrek som jeg ogs har lastet ned. Men når jeg da skal se på shrek vil jeg jo gjerne ha på teksten. Naturlig nok. Hvordan får jeg det til da?

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:13   #14
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Hva med http://www.subtitlesource.org? Den siden er genial, og har aldri sviktet meg

Denne så jo veldig bra ut.
Vi pleier å brenne nedlastingene på DVD, og når vi skal spille av, står det noe om at vi også må velge tekstfil. Jeg har ikke prøvd dette enda, men det skal jeg jammen gjøre.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:35   #15
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Altså. Jeg har lastet ned tekstingen til shrek som jeg ogs har lastet ned. Men når jeg da skal se på shrek vil jeg jo gjerne ha på teksten. Naturlig nok. Hvordan får jeg det til da?

Jeg bruker VLC-media player og det du da må gjøre er å starte filmen i VLC playeren, og så snart filmen begynner drar du rett og slett den subtitles filen du ønsker over filmen og slipper den.
VOILA- Film med subtitles

(og hvis det ikke funker, gi meg beskjed, så skal jeg prøve å forklare mer utfyllende)

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:37   #16
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

*prøver* Jeg bruker WMP da.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:41   #17
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Kult! Jeg fikk det til i VLC!!! Tusen takk!!!

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:55   #18
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Jeg føler jeg har MYE å lære

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 19:59   #19
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Nå må jeg bare klare å få brent dette her ut på dvd også. TAkler ikke å se film på pc'n.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 20:30   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedlasting av tv-serier - subtitles?

Hvis dere har xbox kan dere bruke den til å se filmene direkte på tven, vi har en kabel som går fra pcen til xboxen, og så bare klikker vi oss inn på selve pcen via xboxen og ser filmene på tven. Kjempegreit!
Ellers går det jo an å kjøpe en s-videokabel slik at man får pc-skjermen opp på tven. Ikke er de dyre heller, og man slipper å brenne ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no