Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-07, 22:18   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Vi har i dag vært på teater med sønn på 2,5 år. Det var så utrolig vellykket! Vi er i julestemning hele gjengen her nå, og vi voksne endte opp med å leie en ny julefilm for å fortsette feiringen etter at vi kom hjem.

Det var en skikkelig fin forestilling. Fantastiske kulisser, mange sanger som fenget barnet, hyggelig fortelling og god stemning i salen. Jeg anbefaler glatt andre å se teaterstykket. Guttungen var helt i hundre etterpå, ("men mamma, gutten trodde at snømannen stjaaal smultringen! ") og da han la seg måtte vi prate oss gjennom hele stykket før han klarte å sovne.

Det var faktisk så hyggelig at vi tenker å dra en gang til før jul, guttungen er så liten at han synes gjentakelse er veldig fint. Han skjønner mer av stykket jo flere ganger han har sett det, så jeg tror han kommer til å synes det er kjempeartig å gå igjen litt nærmere jul.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:20   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Å, så gøy da! Dette fikk jeg lyst å ta sønnen min med på. Var det noe som helst som kan virke skummelt i forestillingen?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:23   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Så gøy. Er det derfor jeg så noen barn med blånisseluer i Oslo i dag.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:25   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

daffy: Nei, jeg tror ikke det. Det hender at fjellet prater litt, og da er det en ganske hul, høy stemme. Guttungen satt litt stivt akkurat der. Men han ble aldri skremt. Han er vant til å se filmer på kino, og blir sjelden redd. Det kan jo være det var noe der som kan virke skummelt for noen barn, men jeg bet meg ikke merke i det. Jeg tror det er en ganske trygg forestilling altså. Det var nok en forestilling som ikke egentlig retter seg mot de minste (ingen kommunikasjon direkte mot publikum, for eksempel), men det var såpass mye sang at det i hvert fall fenget min toåring.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:25   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Takk for tipset, det tror jeg vi skal prøve å ordne vi også.
Hvor lenge varer forestillingen? Er det pause?

Trenger å trene litt på teatertur før vi skal på Reisen til Julestjernen på Nationalteateret i romjula. (Da har vi orkesterplasser, og jeg er litt usikker på hvordan snuppa takler ett så langt stykke)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:26   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Så gøy. Er det derfor jeg så noen barn med blånisseluer i Oslo i dag.

Ja, det var det sikkert! Guttungen min hadde blånisselue på seg, og trodde fullt og fast at han var en ekte blånisse. Da vi møtte noen blånissejenter på veien ble han helt salig. Alle blånissebarna sendte hverandre laaange blikk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:27   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Takk for tipset, det tror jeg vi skal prøve å ordne vi også.
Hvor lenge varer forestillingen? Er det pause?

Trenger å trene litt på teatertur før vi skal på Reisen til Julestjernen på Nationalteateret i romjula. (Da har vi orkesterplasser, og jeg er litt usikker på hvordan snuppa takler ett så langt stykke)

Forestillingen varer i 2 timer, minus et kvarters pause ca.

Hvor lenge varer Reisen til Julestjernen? Det hørtes jo supert ut! Og hvor gammel er jenta di?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:59   #8
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Forestillingen varer i 2 timer, minus et kvarters pause ca.

Hvor lenge varer Reisen til Julestjernen? Det hørtes jo supert ut! Og hvor gammel er jenta di?

Reisen til julestjernen er også 2 timer med 20 min pause.
Min lille pode ble 2 for ikke så lenge siden, så hun er litt yngre enn din. Men jeg håper det går bra. Kusinen hennes er i barneensemblet og er mye på scenen, så jeg håper det hjelper litt på fokuset hennes. Samboer er forberedt på å ta henne med ut hvis hun blir urolig, jeg ville egentlig ikke ha henne med, men samboer insisterte

Men jeg tror vi prøver Jul i Blåfjell først. Fint med litt trening.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 23:11   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Blir ikke blåfjelltur på oss. Vi fant ut at det begynner å bli fullt i kalenderen vår, to teaterturer med barnehagen, Ruffen med oss, og alt skjer etter at siste eksamen er levert. Så vi sparer de 700,- og tar heller en tur til neste år.

Så gøy at det var en hit!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 00:24   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Koma, "Reisen til julestjernen" er litt skummel altså. BAre sånn at du er litt forbredt. HAn greven er skikklig intens og ler sånn slem latter! Nå satt vi på 1.rad så det kan hende det virket mer intest da.
Jeg og storebror så den for etpar uker siden. Men veldig fint og vakkert. JEg ble faktisk så rørt at tårene trillet. De synger jo så pent og så er barna så flinke! Utrolig bra,
Forestillingen varer ca1 time, 15min pause og 1 time forestilling igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:00   #11
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Så bra å høre at det var et fint stykke. Vi skal se det om et par uker, igjen. Så det i fjor også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:07   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Vi var og så Jul på Månetoppen på Hålogaland teater (Tromsø) med snuppa på tre og et halvt, og hun elsket det. I dag så hun bilde fra stykket i avisen, og ville gjerne dra en gang til.

Prinsessa danser i Nøtteknekkeren, så vi skal på den om to uker og det tror jeg holder for oss før jul.

Har gått fast på Putti Plutti Pott hvert år før jul, men i år var jeg og mannen på kjærestetur den helgen så da ble det Månetoppen i år.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:45   #13
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Jul i Blåfjell - Oslo Nye Teater

Så gøy! Vi skal å se Jul i Blåfjell 15. des. Gleder meg sånn.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no