Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkia-Alanya - allergimat?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-11, 12:21   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Tyrkia-Alanya - allergimat?

Drar til Alanya i Tyrkia på lørdag

Er det noen som har vært i det området, og vet om det selges f eks rismelk, glutenfri pasta, brød etc der nede?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:23   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

Så kjekt, god tur!

Jeg aner ikke, men når du er der nede, kan du se om de har et utvalg av naturlig glutenfritt også?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:30   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Så kjekt, god tur!

Jeg aner ikke, men når du er der nede, kan du se om de har et utvalg av naturlig glutenfritt også?

Gleder oss til sol og varme
Jeg skal sjekke ut, så når jeg er tilbake har jeg forhåpentligvis full oversikt på melk, naturlig glutenfritt og egg i maten

Jeg tar med litt basisvarer for sikkerhets skyld, men jeg kan tenke meg at de bruker endel rene råvarer der nede hvis man går på ok restauranter

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:39   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

Vi pleier å ta med pasta til storebror når vi drar til Hellas. Så kjøper vi bolognese m kjøttdeig og hiver på.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:49   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi pleier å ta med pasta til storebror når vi drar til Hellas. Så kjøper vi bolognese m kjøttdeig og hiver på.

For å lage selv i leiligheten, eller mener du å ta med feridgkokt pasta til å ta med når man går ut for å spise (for å så kjøpe saus/kjøttdeig? )

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:52   #6
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

For å lage selv i leiligheten, eller mener du å ta med feridgkokt pasta til å ta med når man går ut for å spise (for å så kjøpe saus/kjøttdeig? )

Vi tar med oss pasta og koker det i leiligheten før vi drar ut for middag. Er ganske varmt innen vi andre har fått bestilt og han får kjøttdeig der vi spiser.
På 14 dager har vi med oss en pakke spaghetti og en pakke pastaskruer.
Til lunsj blir det mye frukt og litt pommes. Til frokost har jeg med knekkebrød og riskaker. Pålegg er smør, kaviar og makrell. Så kjøper vi inn syltetøy. Litt sær i kosten så han får en god dose med vitaminer/mineraler før og etter reisen.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:06   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi tar med oss pasta og koker det i leiligheten før vi drar ut for middag. Er ganske varmt innen vi andre har fått bestilt og han får kjøttdeig der vi spiser.
På 14 dager har vi med oss en pakke spaghetti og en pakke pastaskruer.
Til lunsj blir det mye frukt og litt pommes. Til frokost har jeg med knekkebrød og riskaker. Pålegg er smør, kaviar og makrell. Så kjøper vi inn syltetøy. Litt sær i kosten så han får en god dose med vitaminer/mineraler før og etter reisen.

Takk for svar!
Reagerer de på restaurantene, eller virker de positive til dette? Det øker jo matutvalget til storesøs , så jeg tror sannelig jeg skal gjøre dette

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:55   #8
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

Vi var som sagt i Hellas ifjor og da fikk vi kjøttdeig. Slapp tom å betale for det noen ganger. Istedenfor gratis is liksom. Storebror spiser gluten og melkefritt.
Ingen reaksjoner og bare postivt å høre. God tur og håper tyrkerne er like dann.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:57   #9
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tyrkia-Alanya allergimat?

På tur har vi med ein pakke glutenfritt knekkebrød og ein pakke baguetter (sånne i plast). Ingen erfaring med Tyrkia, men vi har reist i Spania, Frankrike og Tyskland. Er lite problem egentlig - det var lettast i Spania og Frankrike der dei brukar mindre ferdigmat. Vanskeligare i Tyskland der maten er meir som vår mat.

NÅ er jenta vår "enkel" da. Et gjerne egg, salat og pålegg til frokost. Middagar er som regel svært enkle å løyse, men det blir ein del pommes frites (ris er kanskje meir vanlig i Tyrkia, slik at du har den muligheten også). Elles blir det ein del yougurt og frukt til kveldsmat og mellommåltid. Ho er fornøgd, og elskar å gå på restaurant. Klagar av og til over å ikkje kunne ete pizza - men det syns eg nå uansett vi kan ete heime

Ver obs på at kjeder f.eks mac donalds, som vi er van med har glutenfritt her heime, ikkje nødvendigvis har det tilbudet i utlandet. Mac Donalds på Heathrow veit ikkje kva glutenfritt er for noko ein gong (og det er jo utrulig, er liksom ikkje LITE mennesker innom der, og heilt sikkert ein cøliaker i ny og ne)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
allergi mat tyrkia


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no