Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-10, 13:12   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har du noen plan for hva og hvor mye du skal spise av julegodt i år?

Jeg skal spise det jeg liker. Og jeg skal spise så mye jeg orker av det.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:15   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg skal spise akkurat det jeg har lyst på.

Det skal jeg også, og så skal jeg på den rene sti fra 01.01.11. Jeg regner med x antall kilo opp, men det tar jeg på strak arm i januar. Erfaringsmessig blir det ikke så voldsomt mye, i og med at det er en del jobbing i romjula, så jeg stresser ikke så veldig kjenner jeg.
Dessuten får vi hund i romjula, så da må mor ut på tur

  Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:20   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.160
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Min "plan" har vært å ikke begynne jula før det faktisk er jul. Æsj, nå høres jeg skinnhellig ut. Men faktum er at jeg har holdt meg strengt på lavkarbo siden begynnelsen av november, og det har fungert veldig bra i forhold til å holde meg unna julekaker og godter. Så skal jeg slippe jerngrepet akkurat de 4-5 dagene vi er på juleferie, og så skal jeg stramme til igjen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:29   #24
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Eg kjem sikkert til å hamna på plussida på vekta, men trur ikkje det vert så gale. Julahandelen er unnagjort, og det var ikkje mykje godis i den handlekorga. Kakeboksane vart fyllt tidleg i desember, og begynner å tømmas allerede. Me satser på skikkelig mat framfor godis og knask, og ikkje minst regelmessige måltider. Då pleier det å justera seg sjølv for min del. Litt snacks vert det jo, men eg spiser lite av det når eg spiser regelmessig.
Siden samboeren min skal jobba i romjula, vert det meir kvardag for oss då.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 17:15   #25
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg planlegger like gjerne bulkfase fra seint i september til over nyttår hvert år nå. Skal skli litt pent og rolig ned i vekt igjen i løpet av januar og februar (vil helst under 120 kg til begynnelsen av mars, det er fordi jeg har tenkt å konkurrere i noe som har vektklasser). Og så se det an utover våren om jeg skal kutte litt mer drastisk.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:18   #26
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.614
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg skal jobbe hele romjula, unntatt nyttårsaften, så det blir nok mindre godterispising enn det pleier.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:19   #27
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg skal spise akkurat det jeg har lyst på.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:22   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

1 sukkerenhet pr dag. Jeg overspiser svært sjelden mat, så det er ikke noe problem. Skal også jobbe mye, så dermed blir det litt trim også. Ettersom jeg har barnefri noen dager, så tipper jeg at jeg heller går ned enn opp i jula.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:25   #29
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.779
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg har planen klar og er spent på om jeg makter å følge den opp. Rent matmessig skal jeg fortsette med moderat lavkarbo, dvs droppe potetene og slikt. Dessuten skal det være lov med småkaker, men bare en smak. Kjenner jeg meg selv rett så gidder jeg da ikke, jeg pleier å spise til jeg stuper av dem. Julegodteri oppbevares på et sted jeg ikke har tilgang til, uvisst av hvilken grunn.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:44   #30
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg har ikke for vane å overspise av noe som helst, og i hvertfall ikke i jula. Det blir alt for mye mat og kaker til at jeg orker å spise noe særlig av det. Hos meg blir øya mette før magen.
Jeg går gjerne ned litt ved disse tider. På sommeren derimot.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 21:47   #31
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg driver å går ned i vekt så jeg føler jeg må ha "stålkontroll" i jula. Problemet er (som andre også sier) ikke jula i seg selv, men at den varer så lenge og at når man først har "ramlet utpå" så er det lett for at det tar mange uker å ta seg inn igjen.

Så planen er - jula starter lille juleaften på kvelden og varer ut 2. juledag. De dagene kan jeg kose meg med god mat, uten å tenke på kalorier og mengde. Jeg får også smake på julebaksten og goteriet i bytte mot en skikkelig gåtur hver dag. (gå først , spis etterpå).

I romjula er det jobbing, så da er det lettere å gå tilbake til normale måltider igjen. (ikke marsipangriser til lunch nei)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:07   #32
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg går for en closed loop-løsning: Ete - prompe - drite. Gjenta.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:32   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg går for en closed loop-løsning: Ete - prompe - drite. Gjenta.

Om du promper mye, så har du spist for mye eller for lite eller noe som ikke magen likte osv. Syntes du skal forsøke droppe prompinga.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:38   #34
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Rødkål, vøtt. Da gasses det.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:47   #35
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Her skal det spises, som vanlig!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:51   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg har 20.000 kcal å bruke i julen de siste 10 dagene ... Når det er tomt blir det dopapir og vann ...
Neida. Jeg har ingen plan. Dvs den endres hele tiden. Plan A er å få trent, plan B er å rasjonere sjokolade og ikke spise småkaker (da sjokolade trumfer småkaker) og plan C er å snike inn noen sunne frokoster og middager ila. julen. Og 10-ukers ned-i-vekt-treningscamp starter 2. januar. For real.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:52   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.867
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Julematen er jo døll, så den er ikke noe problem. Jeg er litt mer usikker på kakene og marsipanen, men jeg har jo ligget i pepperkaketrening i halvannen måned allerede, og det pleier å gå bra. Noen treningsøkter skal jeg nok få klemt inn trass i kulda - det er spinningsykler overalt hvor jeg befinner meg i jula.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:57   #38
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Jeg skal ete så mye pinnekjøtt og kålrabistappe at jeg ikke har plass til noe mer, og når jeg blir småsulten igjenn.....ribbe :lavkarbo som vil noe:
Snop er bare i veien... Men jeg skal ete hva jeg vil når jeg vil og blodsukker skal ikke måles før tredjejuledag for eg gir +¤"#%¤&Y%

(Jula varer fra Julaften til tredje juledag)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 08:38   #39
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

Samme plan som ellers i året, kose seg med litt godis, mest kjernesunn. Være aktiv i jula som ellers også kose meg med maten i passe mengder.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 10:09   #40
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.472
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fråtsing - plan for hvordan du skal takle julematen?

For meg er det liksom ikke julematen som er mat med stor M. Det er godt, men ikke noe jeg føler at jeg må stappe i meg mest mulig av. Godteri skal jeg alltids spise, men blir ikke overrasket om jeg må fly rundt litt i jula heller, da de tre "sjefene" mine er flinke til å sørge for det. Håper at jeg får trent litt i romjula også.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no