Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-13, 23:25   #121
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Og så kan du få gårsdagens legevakter gratis av meg. Minst to av dem.

Haha! Hadde du vakt i går natt også? Ja, vet hva du mener.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 23:27   #122
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Har dette blitt en leger diskuterer seg i mellom-tråd?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 23:27   #123
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Ah, har vi fått en legediskusjon i stedet for en lærerdiskusjon nå?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 23:29   #124
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha! Hadde du vakt i går natt også? Ja, vet hva du mener.

Jepp.

Og vi har så stinn brakke at du aner det ikke (vi ler jo litt av beredskapsopplegget for influensa som kommer fra oven, for å si det sånn - alle tiltakene er i drift hos oss og har vært det de siste 4 mnd eller noe sånt). Da er det rimelig meningsløst å se på en toåring som har surklet litt i ettermiddag fordi legevakten ikke greier å ta en eneste avgjørelse.

disclaimer: Usikre turnusleger har jeg all verdens tålmodighet med. De gjør forresten alltid en strålende jobb også selv om de ikke alltid skjønner hva de står med. Det er disse som er gamle og trøtte av livet eller jobbet på mikrobiologen i gamle jugoslavia og har to ukers norskkurs jeg få fnatt av.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 00:00   #125
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ah, har vi fått en legediskusjon i stedet for en lærerdiskusjon nå?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 01:11   #126
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jepp.

Og vi har så stinn brakke at du aner det ikke (vi ler jo litt av beredskapsopplegget for influensa som kommer fra oven, for å si det sånn - alle tiltakene er i drift hos oss og har vært det de siste 4 mnd eller noe sånt). Da er det rimelig meningsløst å se på en toåring som har surklet litt i ettermiddag fordi legevakten ikke greier å ta en eneste avgjørelse.

disclaimer: Usikre turnusleger har jeg all verdens tålmodighet med. De gjør forresten alltid en strålende jobb også selv om de ikke alltid skjønner hva de står med. Det er disse som er gamle og trøtte av livet eller jobbet på mikrobiologen i gamle jugoslavia og har to ukers norskkurs jeg få fnatt av.

Jeg synes hele legevakt opplegget må revurderes. Det virker på meg som om ingen snakker med hverandre.

Her er min erfaring fra noen uker siden.

Datteren min fikk et OK stort kutt i leppa under lek, jeg trodde ikke det var krise men ville ha noen kyndige til å se på det. Var på vei i bil fra Oslo til Jessheim, og var ikke langt unna A-hus da jeg ringte til legevakta på Jessheim. Jo - de kunne se på det, jo jeg kunne få time om en halvtime. Halvtimer kommer og halvtimer går, så begynner jeg å mase litt (føler meg litt dum, for vi er jo ikke dødssyke, men jeg er alene med to unger på legevakta og det er jo litt stress) Så kom vi omsider inn til legen, som ikke ville se på såret en gang. NEI, Jeg LUKKER ingenting her - du må på Ahus. (der var jeg jo omtrent for 3 timer siden!!)

Burde ikke hun damen i telefonen visst at det var poengløst at vi kom. Det kunne ha spart oss for mye frustrasjon. Selv om dette ikke var alvorlig i det hele tatt så viser det hvor utrolig lite smarte avgjørelser som tas, hvor dårlig kommunikasjon det var.

Enden på visa er at vi drar til A-hus og der får vi komme inn til verdens hyggeligste sykepleier. En sykepleier er jo ingen lege, men i forhold til mine kunnskaper om kutt så har jo hun mye bedre erfaring. Hun stripser sammen og gir oss noen gode ord på veien ut. Så enkelt kan det faktisk gjøres. Og litt unødvendig at det skulle ta oss nesten 10 mil og 4-5 timer for noe så enkelt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 01:17   #127
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nemlig!
Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke flere familier velger at begge reduserer litt på stilling isteden for å redusere bare mors arbeidstid. Hvis begge går ned 10% vil ikke de økonomiske konsekvensene blir så himla store selv om mor tjener mindre enn far.

Joa, i teorien.

Jeg har en kollega som har sykepleierkone i halv stilling. Han tjener nesten en million. Og i hans jobb tror jeg ikke det er noe som heter 90% stilling. Og det tror jeg kanskje gjelder for mange yrker som er godt betalt. Jobben vår er ikke X antall timer, men X antall kroner som skal tjenes for å si det enkelt. Jeg tror det er mange som har det sånn. Jeg vet han synes det er praktisk å ha en kone som tar det aller meste hjemme, og jeg forstår det jo iom at han tjener såpass godt.

Men det sagt - jeg har også en del kvinnelige kolleger som tjener omtrent det samme, med samme type jobb. Og ingen av deres menn jobber redusert på permanent basis.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 08:24   #128
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er godt mulig at jeg tar helt feil. Men jeg har inntrykk av at mange damer koser seg veldig med en liten en, og ser fordelene med å jobbe litt mindre og heller ta veldig mye av oppfølging og planlegging av ting rundt barnet.

Du skulle sett ansiktet på enkelte av kollegaene da jeg sa det var deilig å komme ut i jobba da Ville var 8 måneder. De var ikke helt forberedt på det svaret.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no