Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-12, 21:01   #1541
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg klarer bare ikke forstå kona jeg.
Det er helt og fullstendig ubegripelig for meg at hun ikke har tatt ut skilsmisse underveis her. Er hun virkelig så lost at hun ikke klarer å ta inn over seg hva han har bedrevet, eller eier hun ikke respekt nok for seg selv til å reise seg å gå?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:03   #1542
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg klarer bare ikke forstå kona jeg.
Det er helt og fullstendig ubegripelig for meg at hun ikke har tatt ut skilsmisse underveis her. Er hun virkelig så lost at hun ikke klarer å ta inn over seg hva han har bedrevet, eller eier hun ikke respekt nok for seg selv til å reise seg å gå?

Tviler litt på at hun kjente til de andre to sidesprangene også, i hvert fall sånn offisielt. Det som er bevist er det mer enn nok for at de fleste hadde kastet inn håndkleet forlengst. Jeg fatter ikke hva som er så fascinerende med den mannen. Kanskje hadde jeg sett annerledes på det om jeg hadde truffet han i 'glansdagene' uten å kjenne denne saken?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:03   #1543
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg klarer bare ikke forstå kona jeg.
Det er helt og fullstendig ubegripelig for meg at hun ikke har tatt ut skilsmisse underveis her. Er hun virkelig så lost at hun ikke klarer å ta inn over seg hva han har bedrevet, eller eier hun ikke respekt nok for seg selv til å reise seg å gå?

Ja, jeg tenker også på dette. Om hun mener at han er uskyldig dømt for samleiene, så har han likevel hatt to utenomekteskapelige forhold han ikke lett ville gi slipp på, og han har sexchattet med en tenåring. Hun må enten være uhyre tilgivende og tålmodig, eller veldig, veldig kuet?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:05   #1544
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er sant, men det er litt rart, sett fra utsiden, at det ikke er noen som føler trang til å vise fram en annen siden, noen andre synspunkter. At de ber jenta om unnskyldning.

Jepp.
Jeg har ikke sagt at det er et krav at noen går åpent ut og støtter jenta. Men igjen, så lenge det er kun de som støtter Øygard som går ut og gjør nettopp det, må jo folks oppfatning av de som bor i bygda, bli farget av det?

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:11   #1545
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Nrk kan faktisk ha laget den reportasjen til å bli akkurat slik de ville. Hvor mange intervjuet de? Hvor mange tok de ikke med i tallene sine? Man kan faktisk vinkle det akkurat slik man vil for å få frem sjokkerende ting. (Hva om nrk ikke tok med alle de som ikke støttet han? )


Dei spurte faktisk berre 4 personar:

Sitat:

Tre av dei fire som NRK spurte på gata i Vågå i dag, seier dei ikkje har tillit til dommen

Sannsynligvis var det mange fleire som blei forsøkt spurt, men dei fleste velger nok å seie "Ingen kommentar". Det hadde sikkert eg sagt, sjølv om eg er på jenta si side. Eg er veldig lite eksibisjonist av meg og vil helst ikkje risikere å havne i avisa med navn og bilde. Eg er den typen som alltid hastar raskt vidare dersom ein journalist prøver å stoppe meg.
Eg bur ikkje i Vågå altså, berre sånn at det er sagt. Men dersom mange i Vågå er som meg er nok ikkje dei 4 personane som valgte å uttale seg så veldig representative.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:20   #1546
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg klarer bare ikke forstå kona jeg.
Det er helt og fullstendig ubegripelig for meg at hun ikke har tatt ut skilsmisse underveis her. Er hun virkelig så lost at hun ikke klarer å ta inn over seg hva han har bedrevet, eller eier hun ikke respekt nok for seg selv til å reise seg å gå?

Verden er full av damer som blir hos mannen sin selv om han er en drittsekk. Og det er et valg man må ha lov til å gjøre.

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å spekulere i valgene til en (formodentlig) uskyldig tredjepart, som ikke har bedt om å bli eksponert på slikt vis og som sikkert har det vondt på mer enn én måte.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:25   #1547
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Verden er full av damer som blir hos mannen sin selv om han er en drittsekk. Og det er et valg man må ha lov til å gjøre.

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å spekulere i valgene til en (formodentlig) uskyldig tredjepart, som ikke har bedt om å bli eksponert på slikt vis og som sikkert har det vondt på mer enn én måte.

Hun kunne vel valgt å ikke avgi forklaring? Som ektefelle kan hun vel fritas fra vitneplikt. Jeg skal ikke spekulere videre i valgene hun har gjort som ektefelle, men hun har også valgt å gå ut i mot jenta mannen hennes nå er dømt for overgrep mot. Jeg synes det i seg selv er vel så interessant som mye annet som diskuteres her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:32   #1548
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg klarer bare ikke forstå kona jeg.
Det er helt og fullstendig ubegripelig for meg at hun ikke har tatt ut skilsmisse underveis her. Er hun virkelig så lost at hun ikke klarer å ta inn over seg hva han har bedrevet, eller eier hun ikke respekt nok for seg selv til å reise seg å gå?

Jeg tror ingen av oss klarer å sette oss inn i hvordan hun har det eller ha hatt det, og derfor vil det være en umulig øvelse å forstå hvorfor hun tar de valgene hun gjør. Du slutter dessuten ikke å bry deg om noen, selvom de har tatt fryktelig, fryktelig dumme valg.

Kan hende hun går nye veier når det endelig kommer en dom som blir stående og mannen hennes har fått en avklaring.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:35   #1549
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Sidesprang er nå en ting å klare å leve videre med, men dette er jo overgrep og forfølgelse av et barn. Jeg er rystet langt inn i margen.

Men jeg lurer jo på hvordan denne saken hadde blitt om man hadde byttet ut "jenta" med "barnet" i all omtale. Jeg kom nemlig i skade for å treffe på et menneske som ikke bare støttet Øygarden, men som også sa "men du vet jo ikke alt, du skulle bare visst hvordan denne jenta...". Jeg avbrøt og sa "Barnet, mener du?" Og den reaksjonen som fulgte skremte meg litt. Jeg måtte kutte temaet, da jeg innså at det ikke var mulig å få dette mennesket til å vurdere andre ting enn at Jenta var en farlig fristerinne og at enhver som faktisk hadde unnsluppet henne var heldig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:37   #1550
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
Abraham Lincoln, (attributed)
16th president of US (1809 - 1865) *

annemede er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 21:54   #1551
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Veldig bra at han ble dømt, så får man håpe det går like bra i ankerunden.

Ellers leste jeg nettopp en artig kommentar på vgnett (melding fra facebook/twitter) : Nå er vel kjendisfotograf Morten Krogvold på vei som første astronaut til Pluto.


Sist redigert av Liljekonvall : 17-12-12 kl 22:41.
Liljekonvall er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 22:15   #1552
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Veldig bra at han ble dømt, så får man håpe det går like bra i ankerunden.

Ellers leste jeg nettopp en artig kommentar på vgnett (melding fra facebook/twitter) : Nå er vel kjendisfotograf Morten Krogvoll på vei som første astronaut til Pluto.

Ke?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 22:23   #1553
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, var ikke han klar for å dra til Pluto om han derre ordføreren ble dømt?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 22:33   #1554
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ke?

Da anklagene mot ordføreren ble kjent, uttalte Morten Krogvold dette i lokalradioen :

«hvis Rune Øygard er skyldig i dette, så blir jeg den første astronauten på Pluto».

Han har dog trukket uttalelsen tilbake etter masse pes.

Har stått litt om dette tidligere i denne tråden også.


Sist redigert av Liljekonvall : 17-12-12 kl 22:40.
Liljekonvall er ikke aktiv  
Gammel 17-12-12, 22:44   #1555
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Da anklagene mot ordføreren ble kjent, uttalte Morten Krogvold dette i lokalradioen :

«hvis Rune Øygard er skyldig i dette, så blir jeg den første astronauten på Pluto».

Han har dog trukket uttalelsen tilbake etter masse pes.

Har stått litt om dette tidligere i denne tråden også.

Ah, ikke fått med meg den

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 19-12-12, 09:49   #1556
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har skumlest hele dommen. Som "kvinnen i gata", ei som ikke har greie å det juridiske, vurderer jeg dommen som utrolig ryddig og godt begrunnet. Jeg har heller ikke sett noen seriøse debattinnlegg av kyndige personer i media som peker på svakheter i dommen (men jeg kan ha gått glipp av noe, selvsagt).

Det er en gåte for meg hva Øygard håper på ved å anke denne dommen. Han blir så grundig fratatt all ære, alle gode hensikter. Forklaringene hans blir plukket fra hverandre. I tillegg risikerer han jo at programvare er videreutviklet slik at man klarer å plukke fram flere slettede bilder og meldinger fra telefoner og pc'er.

Hva kan han oppnå? At juryen er sammensatt av folk som han selv som tenker at den stakkars mannen kan da umulig ha gjort noe sånt mot jenta, som var en fristerinne?

banana er ikke aktiv  
Gammel 19-12-12, 10:06   #1557
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, det er ganske vanskelig å forstå hvordan han kan hevde seg uskyldig etter den runden i rettsalen - og ikke minst den skype-bloggen. Jeg er helt forundret over hvordan han fortsatt ser ut til å forholde seg til denne saken - og synes det er virkelig vanskelig å forstå.

Personlig tror jeg at det er noe med personligheten hans som gjør at han driver på slik som han gjør. Han innrømmer ingenting før han blir tatt med buksene ned, og når han blir tatt med buksene ned, så finner han på de utroligste unnskyldninger som han forventer at folk skal ta for god fisk. Han er indignert over at folk ikke ser at han er en snilling som er blitt grovt utnyttet og han har nok et litt annet bilde av seg selv i verden enn det de fleste andre har.
Det jeg lurer på er hva slags frorsvar de kommer til å satse på i ankesaken. Nekt-for-alt-og-finn-på-en-forklaring-når-du-blir-tatt-med-buksene-nede funket ikke så veldig bra, egentlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 19-12-12, 10:09   #1558
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg synes han er en dust og jeg tror han er skyldig. Men når en sak er såpass basert på indisier så blir jeg ikke overrasket over anking. Det jeg syens er fint er at nå blir det mer etterforskning, og det tipper jeg ike er til fordel for ham. Moahaha.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 19-12-12, 10:10   #1559
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg har skumlest hele dommen. Som "kvinnen i gata", ei som ikke har greie å det juridiske, vurderer jeg dommen som utrolig ryddig og godt begrunnet. Jeg har heller ikke sett noen seriøse debattinnlegg av kyndige personer i media som peker på svakheter i dommen (men jeg kan ha gått glipp av noe, selvsagt).

Flere jurister som har uttalt seg i media peker også på hvor grundig og utfyllende dommer er, så det stemmer trolig.

Sitat:

Det er en gåte for meg hva Øygard håper på ved å anke denne dommen. Han blir så grundig fratatt all ære, alle gode hensikter. Forklaringene hans blir plukket fra hverandre. I tillegg risikerer han jo at programvare er videreutviklet slik at man klarer å plukke fram flere slettede bilder og meldinger fra telefoner og pc'er.

Hva kan han oppnå? At juryen er sammensatt av folk som han selv som tenker at den stakkars mannen kan da umulig ha gjort noe sånt mot jenta, som var en fristerinne?

Er ikke poenget at han har alt og vinne og ingen ting å tape på en anke? Er han ikke dømt til strengest mulige straff i tingretten, slik at det eneste han risikerer er å få dommen opprettholdt i lagmannsretten? (Med mulig unntak for økte saksomkostninger?) Jeg har ikke peiling altså, det er bare slik jeg har tenkt at det kanskje kan være.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 19-12-12, 10:12   #1560
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Når dommen svart på hvitt understreker at forklaringene hans til Skype-meldingene virker konstruerte og lite troverdige, så er det helt ufattelig at han anker videre. Han risikerer jo i stor grad at det foreligger enda flere tekniske bevis innen ankesaken all den tid politiet stadig greier å ta ut mer. Det kom jo flere rekonstruerte tekstmeldinger opp midt i rettssaken, og ble poengtert av teknikeren fra politiet at det at de ikke fant bilder og flere meldinger ikke betød at det ikke fantes, men at de ikke greide å rekonstruere dem. Jeg skjønner ikke hva den mannen tenker at kan bli annerledes i neste rettssak.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no