Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pakker dere bort julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-20, 10:46   #141
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Vi har enda stjernen og utelysene oppe, men tenker det tas ned til helgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 11:02   #142
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jula pakkes gradvis opp i løpet av desember, og gradvis ned i løpet av januar. Det første som ryker er juletreet og juletekstiler. Julelysene står lenge - i alle fall ut mørketida, gjerne litt lengre.

I tillegg til tulipaner har jeg en hvit asalea fra jula. Den har rød potteskjuler i jula og så skifter jeg til hvit potteskjuler etter nyttårsaften. Jeg har også en Georg Jensen adventsstake. Den synes jeg er så fin, at jeg har den først med lilla lys i adventen, så med røde lys i juledagene og til sist med hvite lys i januar. Er så mørkt her nord nå i januar, at det er koselig med ekstra levende lys både på frokostbordet og middagsbordet.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 11:08   #143
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Vi lar også julelysene ute stå lenge, synes det er fint i den mørke årstiden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 15:04   #144
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jeg ER så glad for at jeg ble introdusert for begrepet "vinterlys". For jeg er så firkantet i hodet mitt at for meg var det UTENKELIG å la adventslys eller vinterlys henge ute etter 20. dag jul, men så hørte jeg at man kan kalle det "vinterlys" og VIPS, så går det an. :rabla:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 15:11   #145
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Våre utelys henger gjerne ut januar- og vi kaller det vinterlys. Adventstjerne og staker, det blir helt feil for meg nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 15:13   #146
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ER så glad for at jeg ble introdusert for begrepet "vinterlys". For jeg er så firkantet i hodet mitt at for meg var det UTENKELIG å la adventslys eller vinterlys henge ute etter 20. dag jul, men så hørte jeg at man kan kalle det "vinterlys" og VIPS, så går det an. :rabla:

Og sånn for moroskyld, hvis man riktig kjeder seg en dag, kan man skrive i avisen at fra nå av skal alle slike lys kalles vinterlys, av hensyn til innbyggere med andre religioner - og observere hva som skjer.

Funka bra for IKEA.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-01-20 kl 15:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 15:33   #147
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 16:48   #148
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk for tips om tulipaner. Jeg er ikke noe flink med blomster, men jeg savner litt pynt nå, så det skal jeg forsøke meg på.

Jeg handler en del på Kolonial. Da slenger jeg ofte med en buktett roser til 50,- eller tulipaner. De rosene ser små og pjuske ut når de kommer. De står lenge, godt over en uke. Det er min form for blomsterpynt, enkelt og rimelig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 21:19   #149
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

I dag røk jula ut herfra. Litt vemodig, men litt godt også, ikke minst for kattungen som har vært i husarrest på badet store deler av tida i to uker, fordi hun karnøfler alt som heter juletre og juletrepynt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 21:56   #150
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Nissekona på tappa tar vi nok snart inn, men lysene, de får lyse lenge ja, det er jo mørkt ute. Så de henger ute og lyser i sikkert minst en måned til om ikke mer.

Lyslekna inne som går på batteri har derimot snart slitt ut sitt andre sett med batteri, så den tas nok snart ned, sammen med stjerna. Sistnevnte tenkte jeg kunne henge til 20. dag jul, så da tar vi vel begge ned da. Lyslenka lyser nok ikke så lenge, men lyslenkene ute pleier ofte henge uten å lyse en stund de også (Mannen napper ut kontakta når de t er på tide å slukke dem, men demonterer dem når været er fint og det er ikkealltid et er det når han synes det er på tide å slukke dem (gjerne definert som et par uker etter at alle naboene har tatt ned sine)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 22:47   #151
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Nå har jeg lest overskriften nok ganger tror jeg, for nå stod det vitterlig "når pakker blir borte i julen".

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 22:51   #152
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Utebelysningen lar vi være på så lenge det er mørketid, er kun innvendig vi har fjernet alle spor av jul.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 06:31   #153
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Nå har jeg lest overskriften nok ganger tror jeg, for nå stod det vitterlig "når pakker blir borte i julen".

Slikt kan også skje. En dukket opp andre juledag her. En ejg skulle gi mamma ble aldri pakket inn, jeg har enda ikke funnet den

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 08:37   #154
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Slikt kan også skje. En dukket opp andre juledag her. En ejg skulle gi mamma ble aldri pakket inn, jeg har enda ikke funnet den

Jepp. En av gavene til eldste var noe som plutselig dukket opp i en skuff et par dager før jul. Der hadde den ligget i flere år.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 09:05   #155
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Nå har jeg lest overskriften nok ganger tror jeg, for nå stod det vitterlig "når pakker blir borte i julen".

Sånt skjer jo. I år regnet vi oss ferdige med pakkeåpningen da det slo meg at pakken fra Snuppa til Knerten ikke hadde fått noe oppmerksomhet, og det burde den fått. Så mannen gikk inn og fant den liggende, uinnpakket, under senga vår, og der lå pakken fra svigerfar til knerten også.


Forøvrig - knerten fikk toastjern av sin søster, og det har så langt vært den gaven som har vært i desidert mest bruk. (Ikke bare av knerten.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 09:07   #156
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Gaven som har vært mest i bruk her er definitivt yngstejentas aerial tissue. Den henger midt i stua for øyeblikket, og alle turner i den, ikke bare hun som driver med sånt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 09:09   #157
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.



Forøvrig - knerten fikk toastjern av sin søster, og det har så langt vært den gaven som har vært i desidert mest bruk. (Ikke bare av knerten.)

Hos oss også, i bruk omtrent daglig, helt topp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 13:57   #158
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

De siste par årene har vi ryddet ut jula 2 januar. "Utebelysning" på diverse busker som jeg ikke forbinder direkte med julen får henge iallefall ut januar. Koselig med lys ute i mørketiden.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 20:17   #159
Vestlendingen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2020
Innlegg: 15
Vestlendingen bør skjerpe seg
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Hvert eneste år julepynten bort 13. januar etter kveldsmat. 13. januar - 20. juledag - kommer (St) Knut og jager julen ut - og så langt ut i bygde-Norge som til oss rekker han ikke før sent på kvelden .

Vi har ellers begrenset mengde julepynt å pakke bort. Hos oss står julens kristne budskap i fokus, ikke en mengde dill og dall som noen må ha for å få "julestemning". Altså: Klargjort på to timer, ryddet bort på halvannen.

Vestlendingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 22:52   #160
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jeg føler jeg bruker halve januar på å rydde bort.
Begynner gjerne 1 nyttårsdag men så plutselig får jeg ånden over meg og starter med nedvask av kjøkken (gidder ikke det før jul lissom) Gubben vasker vinduer og jeg rydder i klesskap og sender avgårde klær som er for små til flyktninghjelpen etc. Ungene får endel klær til jul og det er så deilig å få «skrota» det vi ikke trenger.
Roteskuffen er ferdig sortert lissom. Og siste rest av julepynten blir plassert på garasjeloftet....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no