Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Mokkamann»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon?
Åpenbart rasistisk 47 18,29%
Uheldig og teit 218 84,82%
Morsom 5 1,95%
Det verste du har sett på TV.... 1 0,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-12, 12:45   #261
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes for øvrig også det er skammelig å ta Arnulf Øverlands ord til inntekt for ølkasting.

Det var da vel ikke det Maverick gjorde? De ble trukket inn som svar på ditt spørsmål om hvorfor Terje gjorde dette til en kampsak.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 12:56   #262
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Det Plumbokaren sa er ikke utilgivelig, musikken deres er.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 12:59   #263
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg blir så skuffet over holdningene til veldig mange nordmenn i denne saken. Dagbladets undersøkelse, sier vel dessverre mer om hvem som leser avisen enn å gi et nyansert blikk på selve problemstillingen.

Veldig mange har den holdningen til hverdagsrasisme, at det ikke er så farlig, for det var jo så lite. De tenker ikke på summen, de tenker ikke på at det de mener er bittelitt, for andre gir signal om at det er lov og helt greit med slike holdninger. "Hvorfor er det så farlig å si neger, liksom?" Veldig mange har vokst opp med ordet neger som del av sitt pensum, og det er bortimot umulig å får forklart dem (her tenker jeg på nokså oppegående mennesker i min mors omgangskrets f.eks) hvorfor dette uttrykket er så feil å bruke. "Det er jo bare et ord".

"Folket" har valgt Mm til årets hit, det sier mer enn om intellektuelt nivå på "folket"
enn jeg skulle ønske det gjorde.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:02   #264
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

"Folket" har valgt Mm til årets hit, det sier mer enn om intellektuelt nivå på "folket"
enn jeg skulle ønske det gjorde.

Heldigvis sier det mest om kanalene som blir brukt til å avgjøre slike ting, nemlig VG. Det er jo ikke slik at et flertall av Norges befolkning har stemt på Plumbo, kun et flertall av dem som har stemt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:12   #265
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg synes det er et aspekt her som ikke kommer frem. For norsk musikkbransje er Spellemann big deal. Det er til en viss grad høytidelig, det er for mange årets happening, det er en måte å få fokus på genre som vanligvis ikke får spesielt mye oppmerksomhet, (og hvis noen bruker det mot meg at jeg har snakket varmt om Spellemann på denne måten blir det fiskedask!), ja, i det hele tatt, det skal liksom være en festaften med mutual respect blant alle involverte.

... og så kommer noen på scenen og har fått Spellemann for årets hit, som blir delt ut av Madcon, og det første disse brødhuene presser ut av seg er en spøk om hudfarge. No respect for Madcon, no respect for det de faktisk har fått lov til å være med på.

Det er ikke bare kommentaren som vekker avsky, det er totalen her. Jeg tror vi alle kan, med rimelig sikkerhet, gå ut i fra at hvis kommentaren hadde kommet i totalfylla sent om natten på nach-et, hadde det ikke blitt like mye oppstuss.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:21   #266
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Heldigvis sier det mest om kanalene som blir brukt til å avgjøre slike ting, nemlig VG. Det er jo ikke slik at et flertall av Norges befolkning har stemt på Plumbo, kun et flertall av dem som har stemt.

Det nok riktig.

Samtidig så tror jeg debatten rundt rasisme i Norge har en voldsom slagside, "vi" skal jo ikke ha slike holdninger, så hva er det å diskutere?Debatten har vært undertrykket over tid på en uheldig måte, istedefor å la alle de usikre som går å bekymrer seg for alt mulig stikke ansiktet frem og si det de tenker, og få skikkelige svar. Det er ildsjeler som sier det hele tiden, vi trenger dialog, men selv de blir hetset. Man må også ha rom for å være klønete i en dialog, ikke at man skal kalle andre mokka osv, men man må kunne snakke om at mokkamann er feil. Man må ha respekt for at noen ikke er kommet lengre, for denne saken viser med all tydlighet at enkelte er der fortsatt, og faktisk ikke forstår hvor galt det er. Latterliggjøring og generalisering er jeg redd dytter de som synes neger er greit rett ned blandt de som hater undercover, hvert fall over tid. Jeg er oppriktig bekymret for alt grumset på nett, og unngår bevisst debattforum så som i VG.

På den ene siden så skal Norge fremstå som plettfri og best i klassen, mens sannheten langt fra er slik. Igjen er jo ikke jeg utenlandsk og kjenner det ikke direkte på kroppen, men jeg snakker mye med særlig en god venninne. Hun er oppriktig mye mer redd nå enn hun var for 10-20 år siden. Som hun sa var dritten mer åpenlys og synlig før, og man kunne gå med hode høyt hevet og ha sine gode venner på lag, nå er hun mer usikker og utrygg og vet ikke lenger helt hvem som viser sitt sanne ansikt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:22   #267
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er et aspekt her som ikke kommer frem. For norsk musikkbransje er Spellemann big deal. Det er til en viss grad høytidelig, det er for mange årets happening, det er en måte å få fokus på genre som vanligvis ikke får spesielt mye oppmerksomhet, (og hvis noen bruker det mot meg at jeg har snakket varmt om Spellemann på denne måten blir det fiskedask!), ja, i det hele tatt, det skal liksom være en festaften med mutual respect blant alle involverte.

... og så kommer noen på scenen og har fått Spellemann for årets hit, som blir delt ut av Madcon, og det første disse brødhuene presser ut av seg er en spøk om hudfarge. No respect for Madcon, no respect for det de faktisk har fått lov til å være med på.

Det er ikke bare kommentaren som vekker avsky, det er totalen her. Jeg tror vi alle kan, med rimelig sikkerhet, gå ut i fra at hvis kommentaren hadde kommet i totalfylla sent om natten på nach-et, hadde det ikke blitt like mye oppstuss.

Jeg ser den, men det viser vel egentlig bare at Plumbo stiller i en klasse litt for seg selv. De er ikke med i "det gode selskap", de vet ikke hvordan man skal oppføre seg i dette selskapet. For noen øker det kanskje avskyen, mens for andre gjør det dem antakelig enda mer folkelig. Hvilket igjen medfører at det er de som til syvende og sist får sympatien.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:26   #268
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Det er ikke snakk om veldig hemmelige regler for hvordan oppføre seg i "det gode selskap" her, altså. Det er snakk om å vise normal folkeskikk, respekt for andre og ikke slenge ut av seg hudfargevitser til menneskene som gir deg en pris på direktesendt TV.

Er det virkelig så forbanna vanskelig å skjønne såpass?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:28   #269
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ikke snakk om veldig hemmelige regler for hvordan oppføre seg i "det gode selskap" her, altså. Det er snakk om å vise normal folkeskikk, respekt for andre og ikke slenge ut av seg hudfargevitser til menneskene som gir deg en pris på direktesendt TV.

Er det virkelig så forbanna vanskelig å skjønne såpass?

Tydeligvis. Hvis ikke hadde de jo ikke gjort det, vil jeg tro.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:34   #270
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... og så kommer noen på scenen og har fått Spellemann for årets hit, som blir delt ut av Madcon, og det første disse brødhuene presser ut av seg er en spøk om hudfarge. No respect for Madcon, no respect for det de faktisk har fått lov til å være med på.

Jeg skal ikke forsvare den kommentaren deres, men jeg vet ikke om man kan si at det er en spøk som vitner om manglende respekt for madcon. Det er jo selvfølgelig helt fullstendig skivebom i en sånn setting, men vi snakker om noen som har en ganske sleivete humor selv og som kanskje til og med kunne funnet på en tilsvarende spøk selv. Nå er det selvfølgelig greit å gå vesentlig lengre når man spøker på egne vegne enn på andres, men likevel vil jeg tro at nettopp det at det var madcon og ikke en hvilken som helst annen person med mørk hudfarge som sto der gjorde at det føltes som innenfor det som er greit. Noe det ikke var.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:45   #271
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

I sin tid, spilte jeg med den gruppa jeg var med i, på Spelemannsprisen, og det er virkelig høytidelig. Noen burde kanskje ha preppet dette bandet, men det må da være greit å forlange at man oppfører seg skikkelig på direktesending i beste sendetid på en lørdag.

Jeg er veldig enig med deg Maverick.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:51   #272
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

I sin tid, spilte jeg med den gruppa jeg var med i, på Spelemannsprisen, og det er virkelig høytidelig. Noen burde kanskje ha preppet dette bandet, men det må da være greit å forlange at man oppfører seg skikkelig på direktesending i beste sendetid på en lørdag.

Mm, mannen har vært lydtekniker der og kan bekrefte dette.
Men spørs om noen burde tenke seg om før man pælmer innpå med neste pjolter på slike tilstelninger?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 14:05   #273
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan noen synes det kvinnefiendtlige ordet fittehøl var det som tok kaka her, nå Plumbo har sangtekster som dette:

"Alle damer!"

Tonnevis med sminke, for å dolle seg opp.
Silikon i puppa for å stramme dem opp.
Men vi gir vel faen det er'kke puppa vi skal ha,
nei gi oss ei fitte så blir vi så gla..






Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

For meg da som er litt mere harry enn kvinner flest, synes det er artigere å gaule Plumpo med møkkamann, enn Under the surfase med Marit Larsen.

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Mmm, tøff i pysjamas også har jeg sennep i ræva. Så liker jeg lyden av kjøtt som sprekker, så trenger jeg 23 tommer.


Jeg vet at du sikkert synes at det er kjempegøy at jeg blir provosert av dette, for jeg er ikke smartere enn at jeg blir det, men hva tenker du om jenter og selvrespekt når du skriver sånt som dette?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 14:56   #274
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan noen synes det kvinnefiendtlige ordet fittehøl var det som tok kaka her, nå Plumbo har sangtekster som dette:

"Alle damer!"

Tonnevis med sminke, for å dolle seg opp.
Silikon i puppa for å stramme dem opp.
Men vi gir vel faen det er'kke puppa vi skal ha,
nei gi oss ei fitte så blir vi så gla..











Jeg vet at du sikkert synes at det er kjempegøy at jeg blir provosert av dette, for jeg er ikke smartere enn at jeg blir det, men hva tenker du om jenter og selvrespekt når du skriver sånt som dette?

Jenter har ikke humor og skal ta alt så jævla seriøst og tåler ikke en helt uskyldig spøk engang. Tror jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 16:32   #275
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Lesverdig kommentar av Herbjørnsrud i Ny Tid: http://www.nytid.no/meninger/artikle...k-tyngdekraft/

Han setter fingeren på noe av ubehaget jeg får ved dynamikken i denne saken som jeg synes å kjenne igjen fra før av.

Sitat:

Moralen er grei: Gjør hva du vil, bare si de rette tingene etterpå. For den moralske tyngdekraften i slike debatter er konstant. Man vet hvem som lander med beina først og går av med seieren til slutt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:41   #276
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Takk, Tangina. Den beskrev godt den vemmelige smaken jeg har fått i munnen av denne saken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 12:06   #277
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg har ikke helt fulgt med, ser jeg. Jeg fikk med meg mokkamann, og skjønner at den ble kvittert med fittehøl.

Altså. Hva er det vi diskuterer om? Hvis jeg blir kalt Hitler så er det vel ikke greit for meg å svare med rasisme av den grunn? Two wrongs?

Kommentaren om mokkamann var fullstendig ugrei. Det spiller ingen rolle om den var tenkt hverken sånn eller slik - den var ugrei. Det blir som å gå inn i en kirke og banne g forsvare seg med at man selv ikke tror og dermed ikke syns påkalling av satan er noe problem.

Svaret om fittehøl er fullstendig uakseptabelt. Det er overhodet ikke greit å hisse seg opp fordi man utsettes for rasisme ved å svare gjennom å sparke etter en annen svak gruppe. Hadde Tschawe hatt litt stil så hadde han heller anmeldt fyren for rasisme.

En eller annen baki her snakket noe om at fargede utsettes for rasisme i Norge jevnlig, mens kjønnsdiskriminering ikke er stuereint mer? Sludder og vås. Jeg vil si at rasisme og kjønnsdiskriminering i Norge - understreker i Norge - er problemområder begge deler.

Det er overhodet ikke greit å slenge skjellsord basert på kjønn eller rase.

I dette tilfellet kan det soleklart være tvil om hvorvidt det rasistiske skjellsordet strengt tatt var noe skjellsord, mens det sjåvinistiske skjellsordet uten skygge av tvil var ment som et skjellsord. Ergo får man sympati for den som oppfattes som minst ille fra en enkel synsvinkel. Greit nok. Jeg syns det får være lov å si at fyren fra Madcon var en dust her, selvom fyren fra Plumbo også var en dust.

Rasisme er ikke verre enn sjåvinisme synes jeg. Ihvertfall ikke på dette nivået.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 12:16   #278
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg visste ikke at fittehøl var en svak gruppe.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 12:22   #279
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: «Mokkamann»

Om man kan påberope seg rasisme når man er en vellykket artist, mann, i sin beste alder og fremstilt så langt med stor sympati, så kan man i høyeste grad erklære bruk av kvinners kjønnsorgan som opprinnelse for skjellsord som like problematisk som samme bruk av folks hudfarge.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 13:55   #280
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om man kan påberope seg rasisme når man er en vellykket artist, mann, i sin beste alder og fremstilt så langt med stor sympati, så kan man i høyeste grad erklære bruk av kvinners kjønnsorgan som opprinnelse for skjellsord som like problematisk som samme bruk av folks hudfarge.

Jeg ser den smilet, det var bare selve setningen jeg syntes var morsom. Jeg leser den som at et fittehøl er en svak gruppe og humret litt av det.


Svaret om fittehøl er fullstendig uakseptabelt. Det er overhodet ikke greit å hisse seg opp fordi man utsettes for rasisme ved å svare gjennom å sparke etter en annen svak gruppe.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no