Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Mokkamann»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon?
Åpenbart rasistisk 47 18,29%
Uheldig og teit 218 84,82%
Morsom 5 1,95%
Det verste du har sett på TV.... 1 0,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-12, 15:05   #281
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om man kan påberope seg rasisme når man er en vellykket artist, mann, i sin beste alder og fremstilt så langt med stor sympati, så kan man i høyeste grad erklære bruk av kvinners kjønnsorgan som opprinnelse for skjellsord som like problematisk som samme bruk av folks hudfarge.

Akkurat dette med at han var fremstilt med sympati frem til denne saken kom opp, kan godt være sant, men jeg har registrert temmelig mange som har omtalt han i nedsettende ordelag, både på nett og ellers. En oppkomling som tror han er noe, kjører bil uten lappen og prater med store bokstaver som om han var skikkelig norsk. Jeg tror han stod lagelig til for hogg, rett og slett, og at om det hadde vært en annen som hadde kommet med kjønnsorganuttalelsen hadde dette fått et annet utfall.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:12   #282
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

og prater med store bokstaver som om han var skikkelig norsk.

Hva menes med dette?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:57   #283
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hva menes med dette?

Vi lot han vinne Skal vi danse og synge i Melodi grand Prix, men at han omtaler Senkveldgutta som bleikfiser, stjeler fra slottet og kjører dyre biler uten lappen, det er over grensen for hva han kan tillate seg når han ikke er skikkelig norsk. Han bør være mer ydmyk, siden vi har vært så snille med han, see? Han får tross alt lov å bo her.



Og siden jeg ikke kjenner nicket ditt: dette er det ikke jeg som mener.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:16   #284
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Akkurat dette med at han var fremstilt med sympati frem til denne saken kom opp, kan godt være sant, men jeg har registrert temmelig mange som har omtalt han i nedsettende ordelag, både på nett og ellers. En oppkomling som tror han er noe, kjører bil uten lappen og prater med store bokstaver som om han var skikkelig norsk. Jeg tror han stod lagelig til for hogg, rett og slett, og at om det hadde vært en annen som hadde kommet med kjønnsorganuttalelsen hadde dette fått et annet utfall.

Akkurat det har vel mest med at man gjerne trår litt varsommere når man står i glasshus - jeg tror ikke det har noe med hudfargen eller opprinnelsen hans å gjøre i det hele tatt.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:22   #285
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og siden jeg ikke kjenner nicket ditt: dette er det ikke jeg som mener.

Neida, jeg skjønte det. :-) Jeg syntes bare det hørtes merkelig ut, og det synes jeg jo igrunnen fortsatt, etter å ha fått teskje-forklaringen.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:24   #286
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Akkurat det har vel mest med at man gjerne trår litt varsommere når man står i glasshus - jeg tror ikke det har noe med hudfargen eller opprinnelsen hans å gjøre i det hele tatt.

Vel, for noen gjør det dessverre det. Han var søt nok da han danset, men han må ikke tro at han er noe og at han kan snakke stygt til nordmenn.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:26   #287
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Neida, jeg skjønte det. :-) Jeg syntes bare det hørtes merkelig ut, og det synes jeg jo igrunnen fortsatt, etter å ha fått teskje-forklaringen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:20   #288
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vel, for noen gjør det dessverre det. Han var søt nok da han danset, men han må ikke tro at han er noe og at han kan snakke stygt til nordmenn.

Det der har ikke med hudfargen å gjøre. Carl i Hagen oppleve den samme reaksjonen han.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:10   #289
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det der har ikke med hudfargen å gjøre. Carl i Hagen oppleve den samme reaksjonen han.

Påkjørselen? Han gjorde jo bare noe vi alle kunne ha gjort, stakkars mann. Han begynner å bli litt surrete, men det er ikke rart etter alt han har gjennomgått. Han har jo blitt hetset i alle år. Hedersmannen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 19:17   #290
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jarle Bernhoft sitt innlegg om saken. Om ikke annet har dette ført til at artister har begynt å ta stilling til ting igjen.

http://www.nyemeninger.no/alle_menin...=button_count/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 00:38   #291
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Innlegget av Jarle Bernhoft leste jeg tidligere i dag - og det synes jeg var veldig godt skrevet. Tydelig og to the point.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 00:41   #292
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jarle Bernhoft sitt innlegg om saken. Om ikke annet har dette ført til at artister har begynt å ta stilling til ting igjen.

http://www.nyemeninger.no/alle_menin...=button_count/

Bare det er igrunnen litt fint. Det er littebitt lenge siden sunday bloody sunday.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:24   #293
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Innlegget av Jarle Bernhoft leste jeg tidligere i dag - og det synes jeg var veldig godt skrevet. Tydelig og to the point.

Leste det akkurat jeg og. Veldig bra, selv om jeg ikke er helt enig i at man kan sette likhetstegn mellom det å komme med en rasistisk ytring og det å være rasist, men han har mange gode poenger.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no