Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 08:58   #61
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

jeg er så innmari kvalm idag - er det et lavkarobproblem, egentlig?
Jeg har spist skyr idag også. Har med meg middagsrester fra i går til lunsj - jeg makter ikke å spise det, kjenner jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 09:09   #62
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Hm. Bauche. Når du sier det er jeg også kvalm en del nå. Er det pga lavkarbo, altså?

Salt er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 11:20   #63
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg blir ikke kvalm på lavkarbo hvertfall. Kroppen min fungerer uendelig mye bedre når jeg dropper karbene, jeg har energi og er ikke stuptrøtt etter middag. Herlig!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 11:57   #64
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg blir heller ikke kvalm, bortsett fra da jeg spiste hele porsjonen med Gerds rømmegrøt.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 11:58   #65
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg tror jeg hadde spist for lite, rett og slett - SPiste 4 kyllingvinger da jeg var i butikken i sted, og nå er jeg back on track. Har fått dilla på skyr med bringebær, så jeg må nok finne gode fettkilder.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 12:02   #66
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

I dag har jeg spist omelett og 1 Ryvita til frokost og salat med kylling, feta og egg til lunsj. Prøvde en Skyr nå (bringebær) og den smaker jo kunstig søtning jo! Jeg hater ettersmaken og tørrheten av aspartam og drikker derfor aldri, aldri lettbrus! dette var skuffende ...

Sukrin fikk jeg ikke tak i. Hvor kjøper du det Bauche?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 12:08   #67
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Er det like ok å bruke Splenda som sukrin?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 12:45   #68
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Karamell: De har sukrinmelis på helsekosten på KBS iallefall. Jeg kjøpte det seinest idag. (Liker det like godt som sukkeret - kanskje bedre)

Jeg vet ikke om Splenda er vel så bra som Sukrin - er det helt naturlig som sukrin påstår å være? Splenda har vel ikke noen farlige bivirkninger det heller - men et raskt surf sier at det litt kalorier. (lite - typ 4 pr pakke, men dog)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 16:13   #69
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Foreløpig har jeg spist:

Frokost: to egg
Mellommåltid: en avokado og majones
Lunsj: noen skiver servelatpølse, agurk, tomat
Middag: det blir kylling og grønnsaker

Tips til kveldsmat?

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 16:43   #70
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

I dag har jeg spist omelett og 1 Ryvita til frokost og salat med kylling, feta og egg til lunsj. Prøvde en Skyr nå (bringebær) og den smaker jo kunstig søtning jo! Jeg hater ettersmaken og tørrheten av aspartam og drikker derfor aldri, aldri lettbrus! dette var skuffende ...

Middag: 2 fiskekaker og rømme. Skulle ha avokado til, men de var råtne.
Det ble derfor to slicer brie varmet i micro med 4 bringebær på toppen. Det er godt altså! I går stekte jeg brien i stekepanne, men dette var enklere.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 17:00   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg vet ikke om Splenda er vel så bra som Sukrin - er det helt naturlig som sukrin påstår å være? Splenda har vel ikke noen farlige bivirkninger det heller - men et raskt surf sier at det litt kalorier. (lite - typ 4 pr pakke, men dog)

Splenda er ikke så naturlig nei, det er visst kloret sukker eller noe sånt. I hvert fall sterkt bearbeidet og "kjemisk". Og en trussel for miljøet (står mye på google om dette). Jeg boikotter det og bruker heller Sukrin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 17:02   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Man kan forresten bli kvalm av mye fett om man fra før av er vant til å spise lite fett. Man blir ofte like kvalm av store doser med Omega 3 (feks. i forbindelse med lese- og skrivevansker osv). Men det går seg til, man venner seg til fettmengdene og slutter å være kvalm. Men er det ubehagelig er det bare å kutte litt ned på fettet og øke gradvis. Jeg har aldri blitt kvalm av fett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 17:07   #73
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg blir kvalm periodevis på lavkarbo, og det har gjerne med at jeg spiser mye melkeprodukter en periode, eller fett.
Det går fort over da, men det er ikke noe for meg å spise ost med bacon på - det må være noe grønnsaker og greier der. For min del innbiller jeg meg at det også er psykisk - noe med tanken på det liksom.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 17:10   #74
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Her ligger en fin-fin oversikt over forskjellige søtninger. Jeg bruker den masse.

Sukrin er erythro-et-eller-annet.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 17:49   #75
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg inntok nettopp en skyr med blåbær og vanilje for første gang. Den var god og ikke sur. Mulig jeg er sukkeravvent, da.

Hvordan smaker de andre? Jeg har smakt en en gang. TRor den var med skogsbær eller noe. Den var grusom. I kjøleskapet står en med granateple og jordbæør og to med granateple og bringebær.

Den med jordbær, og den med blåbær synes jeg er god også, men skogsbær er sur. Den er ikke god.
Eller er jeg i full gang med lavkarbo igjen etter en planlagt, saftig sprekk i helgen. Det var deiiiilig om jeg må få si det.

I dag har jeg spist 2 kokte egg til frokost.
Mellom - Et kokt egg
Lunsj Salat med ost og skinke
Mellom ?
Middag - kjøttdeiggryte med sommerkål, brune bønner, løk og fløte, servert med lavkarbo tyttebærsyltetøy
Jeg mistenker at resten blir kveldsmat.

 
Gammel 11-08-10, 18:20   #76
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Atkins bar (jarra... var litt i farta det der)
Mellom: salat, agurk, noen skinkeskiver
Lunsj: Kyllingbryst og salat
Mellom: 0% yoghurt
Middag: fiskefingre (fisk vendt i egg og mandelmel, stekt), blomkål, brokkoli

Og namme-nam! Sjokoladedinosaurer som au-pairen og lillegutt har lagd. Sukkerfrie og karb-frie og gode. Men én var mer enn nok.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 18:53   #77
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Hvordan lager man sukkerfri og karbfri sjokoladedinosaur?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 18:58   #78
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Dette sukrin-greiene: Jeg stod på helsekosten i stad og så på en pose, på den posen stod det da vitterlig 100 karbohydrater på 100 gram. Trodde det betydde at det ikke var lavkarbo jeg, så hvis noen kan enlighten me please?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 20:04   #79
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Mandler
Mellom: 1/2 halv avokado
Lunsj: 3 små skiver Karinbrød med gräddeost
Mellom: 1/2 avocado og 10 peanøtter
Middag: Rester av gårsdagens kylling og salat

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 20:09   #80
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Kanskje jeg skal melde meg på her. Har så smått begynt med lavkarbo ala Fedon i ettermiddag. Til middag spiste jeg resten av familiens spaghettikjøttdeigsaus sammen med noen brune bønner. Til kvelds har jeg akkurat spist asparges med skinke, ruccola og kesam.

Er veldig spent på dette - jeg klarer ikke helt å se for meg et liv uten brød, poteter og pasta.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no