Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 15:56   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Hvordan gjorde dere det, i så fall? Gav dere blaffen i at det var jul og tok det som en hvilken som helst ferie? Eller arrangerte dere en annerledesjul? Hvor dro dere, og hvordan var det?

Dette er kun drodling fra min side, men vi har behov for litt sommervarme i løpet av vinteren, og julen er jo tross alt en ganske lang ferie hvor man har mulighet til å bevege på seg. Så jeg tenkte nå å høre litt, om noen har gjort det og har en ok mal for hvordan det kan gjøres.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 16:15   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Jeg har feiret jul på Gran Canaria og på Fuerteventura. Når vi var på GC dro vi med et vennepar 19. desember og hadde en feiring på julaften. Mannen min var nisse og ungene fikk litt gaver. Resten tok vi når vi kom hjem. Julen 2007 var vi på Fuerteventura. Da dro vi på julaften og tok gaver dagen før vi dro. Vi gjorde ellers ikke så mye ut av jula det året. Jeg synes det er deilig å bare dra bort!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 17:32   #3
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

I "mine yngre dager" feiret vi jul på Kanariøyene et par ganger. Vi hadde med pinnekjøtt og en kålrabi, og en koffert full av gaver. Så julaften hadde vi jul med god mat og gaveåpning, mens resten av ferien var en vanlig sydenferie. Jeg og bror min syns det var toppers, og jeg tror mamma og pappa også hadde det fint. Var ikke så ofte vi kunne reise på familieferie til utlandet, og at det ikke ble snø på julaften var ikke så farlig når vi først reiste.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:11   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Vi har aldri gjort det, men jeg må jo si at tanken har meldt seg nå som vi har skolebarn og er lenket til skoleruta. Jeg tror vi ville tatt med noen utvalgte julegaver og hatt annerledes julaften. Vi ville ikke hoppet over hele jula, tror jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:18   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Vio har ikke gjort det, men jeg kunne godt tenke meg det. Om jeg får med mann og barn, er en annen sak. Vi ville nok tatt med noen gaver, spist god middag og kost oss, men vi har ikke behov for norsk julemat. Å utelate julefeiring fullstendig kommer ikke til å skje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:18   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Aldri i livet om vi hadde tatt med oss pinnekjøtt eller ribbe.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:33   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Dette har jeg vært med på. En gang med barn, storebror var drøyt året, og flere ganger som barn. Så lenge dette er noe som er klart ca fra august så synes jeg det er en veldig grei måte å få litt sol på vinterkroppen.

Både som og med barn har vi latt jul være jul hjemme - spist pinnekjøtt og åpnet gaver, enten på forskudd eller i etterkant. Julaften i "syden" har vi gått ut og spist en fin middag - det er en spesiell dag, men ikke norsk jul i syden.

I år skal vi være i Norge - og jeg synes det også er helt flott. Har altså ikke juleangst, men greier fint å gjøre ulike ting forskjellige år.

Nå er storebror 5 år, og svært tradisjonsbundet. Dersom vi skal ta en ny julesydentur tror jeg han må bearbeides sånn ca fra juni. Vi bestemmer, men det er ikke noe vi venter med å fortelle til november. Tror vi kommer til å vurdere det om to år.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:03   #8
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Vi var og i Spania, nærmere bestemt Malaga et år.

Det som ikke var noe særlig var at det var litt kaldt; skulle vært på Kanariøyene.

Vi leide hus med hage og svømmebasseng og var en stor gjeng, dvs. oss med to unger og seks andre voksne. Jeg hadde med pinnekjøtt. Ellers lagde vi et slags juletre av noen busker og hadde det mye moro med å lage improvisert julepynt. Vi tok med noen få gaver og hadde en veldig hyggelig feiring.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 23:11   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Vi har gjort det flere ganger foer vi fikk barn, og da feiret vi ingen ting vi gikk bare ut og spiste middag som om det var en vanlig dag. Med barn i utlandet har vi hatt julefeiring. Gått ut og spist julemiddag ute og gitt hverandre gaver, og faktisk hatt med pinnekjott til andre juledag.... dersom man ikke har sterke familie eller tradisjonsknytninger til jula er utlandet et godt alternativ, det funker bra for oss jaffal.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 00:10   #10
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Vi har aldri gjort det, men tenker på det i år faktisk. Vi ser for oss at vi hadde tatt med noen få gaver. Kanskje vi hadde feiret "julaften" før vi dro.
Hadde vært deilig og feiret jul i varmere strøk. Selv om jeg liker jula så er jeg ikke så tradisjonsbundet at jeg på død og liv må feire i Norge med snø og nisser.
Hadde aldri tatt med julematen til syden, der går grensa.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 01:13   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Jeg har ikke gjort det om jeg ikke har bott i utlandet (Norge og Italia). Men tanken har streifet oss, vi vurderte å feire jul på en Karibisk øy i år, men vi skal av forskjellige grunner dra til Norge i stedet. I tilfelle så hadde vi nok satset på gaver som ikke tok så mye plass og tatt med de. Eventuelle større gaver og gaver fra andre hadde fått bli hjemme. Ellers hadde vi vel bare kost oss som en vanlig dag, men sikkert gått på en litt ekstra bra restaurang, tenker jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 16:32   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Har ikke barn enda, men har feiret jul i utlandet flere ganger. Et par av dem var i Danmark, det er jo ikke så langt unna akkurat , en i Tanzania og en i Nicaragua. I Tanzania var vi på en lodge ved Ngoro Ngoro-krateret, det var show og en julebuffet, men med villsvin og gnu og slikt, og hadde bare med oss en gave hver som vi åpnet før middagen. Det var forøvrig veldig positivt med julesangspillende juletrær der, en smule irriterende... I Nicaragua spiste vi spaghetti til middag og var ute og så på livet, for der var alle ute i gatene og festet på julaften før de dro hjem og spiser middag ved midnatt. Og så går de i trommetog midt på natten!

Jeg kunne absolutt tenkt meg å feire jul i utlandet igjen også når/hvis vi får barn, og da ikke med medbrakt julemat i kofferten. Det finnes jo utrolig mange måter å feire jul på, og det har de ikke vondt av å oppleve. En annen ting er om de mange besteforeldrene ville være fornøyde med at vi stakk av...

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:11   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Vi feiret jul med svigers i Frankrike. Tok med oss pinnekjøtt til svigers, men jeg klarte meg uten ribbe og spiste lammestek på julaften. Vi tok med oss noen få pakker som vi pakket opp på julaften, men vi hadde pakkeåpning hjemme før vi dro og da vi kom hjem. Vi hadde et lite plastjuletre. Litt rart å rusle rundt i vårklær på julaften.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 17:16   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du feiret jul i utlandet, med barn og full pakke?

Vi har ikke gjort det men vurderte å gjøre det i år, av forskjellige grunner blir det ikke noe av.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no