Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du løyet eller jukset noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du juksa, løyet eller overdrevet når du ikke burde?
Ja, har litt smårusk på samvittigheten. 22 22,92%
Ja har en gang juksa skikkelig på eksamen/viktig oppgave. 3 3,13%
Ja har flere ganger juksa på eksamen/oppgave. 0 0%
Ja har kjøpt/fått andre til å skrive oppgave/eksamen. 1 1,04%
Ja har kjøpt/jukset til meg en utdannelse jeg ikke har. 0 0%
Ja har jukset på mindre viktige prøver/oppgaver/eksamen 7 7,29%
Ja har løyet på meg kompetanse jeg ikke har. 0 0%
Ja har løyet på meg nettverk/kontakter jeg ikke har. 0 0%
Nei aldri! 23 23,96%
Nei det tror jeg ikke. 27 28,13%
Nei, det kan aldri ha skjedd. 2 2,08%
Nei ikke som jeg husker. 13 13,54%
Nei, jeg har bare gjort det ved en feil. 1 1,04%
Nei, det er bare en tilfeldighet. 0 0%
Nei det kunne jeg ALDRI gjort 1 1,04%
Brokkoli 0 0%
Surkål 1 1,04%
Annet 1 1,04%
Vil ikke oppgi 0 0%
Muligens 1 1,04%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-24, 13:56   #21
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Eg har hatt med jukselapp/jukselår på eksamen, men som Stompa så erfarte eg også at juksenotatane satt spikra i hovudet på eksamensdagen. Veit ikkje om eg skal framsnakke jukselapp som studieteknikk, men...

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 13:59   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Ja, på videregående. En gang på en psykologiprøve, og da hadde læreren delt oss i to grupper og sagt til min gruppe at dersom vi fikk bedre resultater enn den andre gruppa så skulle vi få handle i kantina på hans regning. Og da vi skulle levere særemne i politisk idehistorie så tlbød en venninne seg å skrive den og sette mitt navn på den, jeg takket ja.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:02   #23
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jada, har hatt jukselapp i lomma på flere prøver opp gjennom åra. Klarer ikke å huske om jeg har brukt dem noen gang eller ei. Har ikke noen større lik i lasten enn det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:06   #24
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Muligens selvplagiat. Jeg skrev en knakende god stil på ungdomsskolen som jeg lot meg inspirere av på en lignende oppgave i norsk da jeg gikk yrkesfag.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:08   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

På ungdomsskolen jukset vi på prøver ved å legge svarene våre strategisk på gulvet slik at vi kunne lese av hverandre. Vi ble raskt oppdaget. Jeg har nok hatt et langt blikk hit eller dit på prøver, men har aldri jukset på eksamener. Det tør jeg ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:13   #26
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Eg har juksa for andre, da. Skreiv nokre stilar for storebroren min då han gjekk på videregåande.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:18   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

På vgs hadde jeg et viskelær hvor jeg hadde skrevet opp formler. Det er nok det mest juksete jeg har gjort i skolesammenheng. (Ikke at jeg har jukset så mye i andre sammenhenger i livet heller)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:31   #28
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Nei. Forskningen til Masteren min var så egenprodusert, at ingen andre hadde gjort noe tilsvarende.

Jukset aldri - jeg var alt for redd for å bli oppdaget og at det skulle få store konsekvenser.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:33   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Nei, det er jeg verken smart nok eller tøff nok til å prøve. Når det er sagt, så antar jeg at det finnes avsnitt i metod/etikk-kapitlet som kan være nok så like for folk fra samme fag i samme periode. Det var jo et plikt-løp å skrive, og vi brukte samme metode som en politiker akkurat har uttalt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 14:37   #30
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Aldri jukset for egen vinning, men ble skrevet av mye i tysken på ungdomsskolen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 15:01   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Det var ingen andre som hadde gjort tilsvarende som meg da jeg skrev master - fordel med sært fysikkemne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 15:01   #32
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg har hjulpet noen å jukse på ungdomsskolen, dvs i form av at jeg skrev en norsk stil for en i klassen. Han fikk aldr mer enn G på stilene sine og mente læreren hadde satt han i den båsen uansett hva han skrev. Han fikk M på den jeg skrev og masse skryt. Vi fortalte det til læreren etter at vi gikk ut av ungdomsskolen og hun fikk seg en god latter.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 15:30   #33
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Noe smårusk på videregående. Ikke etter det. Hverken i studie eller jobbsammenheng.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 15:55   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg har juksa for andre, da. Skreiv nokre stilar for storebroren min då han gjekk på videregåande.

Ah! Der minnet du meg på at jeg har juksa! Jeg fikk lillesøstra mi til å tegne bær og blomster til dokumentasjonen av objektsamlinga mi i biologi på vgs.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 15:56   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Ja, har nok "kokt" noen obligatoriske labrapporter/øvinger på lavere studier (a la det Adrienne beskriver). Ellers kommer jeg ikke på noe spesielt, men en dyktig etterforsker hadde sikkert greid å lete opp noe. Har ren samvittighet når det gjelder masteroppgaven da. Og viktigere rapporter fra feltkurs, semesteroppgaver m.m. høyere opp i studieløpet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-01-24 kl 17:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 16:00   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg har for øvrig oppdaget noen rapporter i jobbsammenheng som har vært juks og fanteri. Ikke plagiat, men folk som tar snarveier og skriver om ting de åpenbart ikke har greie på. Det gjør meg rasende. I beste fall lurer de masse penger av folk eller bedrifter, i verste fall kan det være skikkelig, skikkelig farlig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 16:26   #37
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Har sikkert overdrevet litt og snakket rundt grøten i enkelte settinger, men ingenting som er utenfor normale høflighetsregler, og håper da inderlig at jeg hadde stell på kildehenvisningene i studietiden.

MEN: jeg syns det har tatt fullstendig av med disse stakkars studentene som er utestengt i årevis pga "selvplagiat". Det måtte da ha holdt å kreve f.eks. at de tar et ekstra kurs i kildehenvisninger og evt tar en eksamen på nytt? I den ene saken var det vel ikke engang publisert/levert?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 16:52   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Nei, jeg er usunt redd for autoriteter. På barneskolen mistet jeg en gang kladdeboka jeg skulle levere leksene i hver fredag, og da løy jeg om å ha glemt den hjemme hver fredag frem til jeg hadde spart opp nok penger til å kjøpe en ny. Det tok mange uker, og da jeg hadde kjøpt den, førte jeg inn alle leksene for hele skoleåret, i tro på at ingen skulle skjønne det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 16:54   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg har også jukset for andre, altså hjulpet klassekamerater på prøver, på ungdomsskolen. Og under studioene har jeg ganske sikkert et par ganger gjort som Adrienne beskriver, altså kopiert noen svar på obligatoriske innleveringer som ikke teller på karakterer/eksamen. Men har aldri jukset for å oppnå noe bedre for egen del. Det har aldri fristet; jeg er for det første fryktelig lite glad i å lyve, og for det andre ville jeg syntes det var aldeles forferdelig pinlig å bli tatt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 17:41   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg skrev av en oppgave i valgfag på vgs og noterte formler på viskelær i matte på ungdomsskolen. Ellers er alle mine karakterer og resultater på universitetet fra mitt eget hode. Visste ikke helt hva jeg skulle krysse på. Forskjell på å jukse med formel i 9. klasse og å jukse på et profesjonsstudium.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no