Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-22, 14:03   #101
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Ja, jeg synes hun kom godt ut av det med den oppramsingen. Ikke at jeg ikke mener at NRK fortjener den kritikken de fikk, men hun ser jo ikke helt ufaglært ut heller. Det er selvsagt et bevisst trekk å ramse opp Stoltenbergs strabaser sånn, men innholdet synes jeg likevel hun kom bedre ut av det med.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 14:36   #102
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Jeg synes det var en helt merksnodig fremstilling av hennes cv (det som stod ramset opp på oversikten på skjermen, vet at det ble sagt mer om hva hun hadde på CVen, muntlig). Å trekke fram forskningsassistent som en av de tingene de nevnte, og ikke ha like mange kulepunkt på begge søkerne blir etter min oppfatning ekstremt skjevt.

Jeg hadde i alle fall himlet med øynene om noen skulle presenterer min cv og dro fram en ganske lite relevant stilling jeg hadde hatt, og utelot det som faktisk var relevant for stillingen jeg søkte på.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 14:44   #103
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Ja, snodig om det skulle stått hjemmehjelp om meg, f.eks. Tror vi må ha egen tråd om dette.


Sist redigert av -ea- : 13-01-22 kl 14:52.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 16:33   #104
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.724
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

https://www.dagbladet.no/kultur/raser-mot-nrk/75123181

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 17:01   #105
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Jeg har heiet på Bache fordi hun virket veldig kvalifisert hun, bl.a. mer oppdatert i faget enn Stoltenberg. Og så kommer det et men. Når Solberg advarer mot å ansette en venn av Støre, så tenker jeg at det var rette fisa som feis. Hva er hennes motiv for uttalelsen? Og plutselig så er jeg der at det er vanskelig å velge mellom to gode kandidater.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 17:49   #106
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.724
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Denne fra Dagens Næringsliv er i interessant om hva vanlige folk mener:

https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#101681

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-22, 10:07   #107
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Jeg er vireklig sløv her. Jeg har ingens tor formening om hvem av de to som bør få jobben, men tar det som en selvfølge at den med de beste kvalifikasjonene får jobben.
Ville Stoltenberg kunne fått jobben med en Høyreregjering? Om ja på det spørsmålet så bør han kunne være like akturell nå.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-22, 07:14   #108
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Når kommer avgjørelsen?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-22, 07:51   #109
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg er vireklig sløv her. Jeg har ingens tor formening om hvem av de to som bør få jobben, men tar det som en selvfølge at den med de beste kvalifikasjonene får jobben.
Ville Stoltenberg kunne fått jobben med en Høyreregjering? Om ja på det spørsmålet så bør han kunne være like akturell nå.

Det ville han vel neppe. Når det avgjøres hvem som får en jobb av regjeringen, er det selvfølgelig også et politisk valg. Det er derfor den uttalelsen fra Solberg blir så teit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 17-01-22 kl 08:03.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-22, 08:01   #110
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Jens Stoltenberg og Ida Wolden Bache ble begge bedt av Finansdepartementet om å søke stillingen mens Høyre fremdeles satt i regjering (men det var vel rimelig klart at de ikke skulle gjøre det fremover).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-22, 08:11   #111
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Jeg synes denne kronikken er det mest spennende i debatten så langt: https://www.aftenposten.no/meninger/...let-katastrofe

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 11:29   #112
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Jah.
https://www.nrk.no/norge/i-dag-blir-...vnt-1.15827696

Jeg er litt spent på begrunnelsen, kjenner jeg. Pressekonferanse kl 12.30.

Bache skal være fungerende frem til Stoltenberg er klar.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 11:30   #113
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Søren, der slo du meg med oppdateringen Blondie. Jah, så langt har vi kommet i 2022.... Men vi får nok en god gjennomgang av alle sms'er, middager etc via kontrollkomiteen.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 11:34   #114
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.724
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Håper hun finner seg annen jobb, og slipper å måtte lære opp JS når han starter.
Vel, vel enda ett punkt denne regjeringa driter seg ut på.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 11:50   #115
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Jeg skjønte det (og sa det til mannen) da Vedum ble intervjuet om saken. Han sa blant annet at de var klare til å svare på kritiske spørsmål (eller noe i den duren) rett etter statsråd, og da tenkte jeg at kritiske spørsmål hadde de neppe fått hvis det ikke var Stoltenberg som skulle utnevnes. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker, og har på ingen måte nok kunnskap om Norges Bank og pengepolitikken til å vite om dette var en riktig utnevnelse, eller en utnevnelse som er preget av at de som skulle ansatte er blendet av sjarmen til Jens. Han er utvilsomt en dyktig leder, det er han. Og utrolig karismatisk. Men jeg aner ikke om han er den beste til å styre pengepolitikken vår.

Ida Wolden Bache er ung nok til å bli sentralbanksjef når stillingen blir ledig igjen om seks år, da.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 11:58   #116
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Plutselig ble hele facebook , om ikke hele Norge, eksperter på hvordan sentralbanken bør styres. Hvordan skal man egentlig hente informasjon og ta standpunkt i denne jungelen av «eksperter» som alle tydelig har tatt side den ene eller andre veien?

Jeg prøver å bruke seriøse nyhetskanaler, men finner bare steile fronter overalt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 12:02   #117
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Vel, selvom jeg ikke er for JS som sentralbanksjef så tenker jeg at han ikke er den jeg hadde hatt minst lyst til å jobbe sammen med. Det at jeg har vært i mot ham har mest vært fordi jeg synes det ser ut som om IWB er bedre kvalifisert og at det hadde vært et riktig signal å sende å ansette henne. Men JS kan helt sikkert gjøre en god jobb og jeg tror at det kan være interessant å jobbe sammen med ham.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 12:02   #118
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Er jo bare enda en gutteklubben grei fikser jobb for en i klubben . Hvor mange statsråd og andre politikere har gått av uten å få jobb høyt oppe i ett eller annet i Norge?

Sorry for usaklighet men kjenner jeg blir veldig oppgitt

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 12:03   #119
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Faren med å få færre fylker er jo at færre toppolitikere kan bli statsforvaltere. Da blir de også nødt til å egle seg inn på stillinger som sentralbanksjef etc....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-22, 12:05   #120
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, yey or ney?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Faren med å få færre fylker er jo at færre toppolitikere kan bli statsforvaltere. Da blir de også nødt til å egle seg inn på stillinger som sentralbanksjef etc....

De opprettwr bare nye direktorater for å kompensere.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no