Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Air fryer

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-22, 11:18   #81
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Har ikke testet enda siden det er julegave til mannen, men jeg har kjøpt den her og håper den er bra.
https://premiumtek.no/produkt/kyvol-...smart-airfryer

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 12:50   #82
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Jeg skal kjøpe meg en til hytta. Så hører gjerne erfaringene til dere som har kjøpt nylig.

Synes det høres veldig praktisk ut siden en kan lage så i mye i den. Men hjemme kvier jeg meg for å ha en ny dings på kjøkkenbenken.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 13:56   #83
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ah, der var jo tråden jeg funderte på å lage. Kan dette være noe for to unger som er veldig glade i matlaging? Og hva i huleste ER dette, egentlig? Hva gjør den?

Ja! Den er i bruk flere ganger om dagen hjemme hos oss! Alt fra doble ostesmørbrød (osten blåser av ved enkle smørbrød), båtpoteter, vårruller, fries, fiskepinner, kyllingglår/vinger.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 14:06   #84
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Air fryer

Men om f eks potetbåter eller annet skal legges i en kurv, hvordan blir det crispi da ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 14:13   #85
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Men om f eks potetbåter eller annet skal legges i en kurv, hvordan blir det crispi da ?

Det sirkulerer luft rundt, rist på kurven et par ganger underveis. Legg potetbåtene i en pose, hell i litt olje og krydder og bland godt. Da blir de knallgode.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 14:29   #86
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Air fryer

Enda et spørsmål
Ser det finnes eget bakepapir til airfryer tilpasset kurven. Bruker dere det?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 16:00   #87
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Enda et spørsmål
Ser det finnes eget bakepapir til airfryer tilpasset kurven. Bruker dere det?

Nei. Men ser endel bruker det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 16:54   #88
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Enda et spørsmål
Ser det finnes eget bakepapir til airfryer tilpasset kurven. Bruker dere det?

Ikke spesialpapir nei, men om jeg skal steke noe som søler mye fett (feks frosne burgere) så legger jeg litt aluminiumsfolie eller vanlig bakepapir under burgerne i airfryeren, ellers kan det fort komme endel røyk når fettet begynner å sive ut og ned i bunnen. Fungerer veldig bra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 22:10   #89
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Enda et spørsmål
Ser det finnes eget bakepapir til airfryer tilpasset kurven. Bruker dere det?

Jeg syns det er veldig praktisk.. kan jo også klippe til eget slik jeg gjorde men var mer praktisk å få ferdig kuttet også med høy kant, men kjøper ikke på norsk butikk men aliexpress

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 22:13   #90
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Air fryer

Er redd slike saker fra aliexpress inneholder ende flere miljøgifter enn det en får kjøpt i Norge.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 17:03   #91
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Rosenkål altså? Uten noe annet, eller med olje? Vi har laget ribbe i vår, den ble veldig god.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 17:27   #92
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er redd slike saker fra aliexpress inneholder ende flere miljøgifter enn det en får kjøpt i Norge.

Det har de. Det er ikke samme regler/kontroll der og da inneholder det ofte ting som ikke bør være i kontakt med mat.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 22:37   #93
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det har de. Det er ikke samme regler/kontroll der og da inneholder det ofte ting som ikke bør være i kontakt med mat.

Mm.. derfor blir det lettest å klippe til bakepapir selv eller kjøpe de her. Men jeg har en pk av de i backup når jeg er tom.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-22, 22:46   #94
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

Ser leverandørene ikkje tilrår bruk av folie/ papir, då det bremser luftstrømmen og endrer effekten. Eg vasker etter bruk og synes det fungerer fin-fint.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-22, 07:23   #95
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ser leverandørene ikkje tilrår bruk av folie/ papir, då det bremser luftstrømmen og endrer effekten. Eg vasker etter bruk og synes det fungerer fin-fint.

Det kommer an på hva man skal lage. Jeg kunne eks ikke laget pizzaen min i går rett på rist. Men jeg foretrekker brødskiver i stativ kontra liggende på papir.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 14:29   #96
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

Vi har testet airfryer for første gang i dag, til baguetter. De ble mye mer stekt over enn under. Burde jeg ha snudd de underveis? Eller kan det ha vært en innstilling?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 15:05   #97
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

Har funnet en youtube-snutt som forteller meg at mat må snus halvveis, så vi får teste igjen i morgen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-22, 17:10   #98
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Vi har Philips XL. Skulle gjerne hatt i XXL, men den fantes ikke når vi gikk til innkjøp. Vi bruker den omtrent daglig. Steker alt fra fisk, bakt potet, kylling, kjøttboller, fiskeboller, fries, vårruller og mer i den.

Hvordan lager du bakt potet i AirFryer?

Jeg er veldig lite begeistret for vår, men fikk likevel lyst på en med flere etasjer og kurv til fries som det ble lenker til her. Vår var bursdagsgave til Storebror i fjor og han elsker den. Men han bruker den stort sett bare til toast og fries. Nå lager han middag en gang i uka, og jeg ser jo at en AirFryer med litt bedre kapasitet enn den vi har kunne bidratt til å gjøre utvalget hans større. Nå veksler han mellom tomatsuppe, pannekaker, bakt potet og fiskegrateng.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 01:24   #99
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har funnet en youtube-snutt som forteller meg at mat må snus halvveis, så vi får teste igjen i morgen.

Med mindre det er dual blaze så må mat snues

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-22, 09:52   #100
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Vi kjøpte en ekstra airfryer (denne her - kostet 850 før jul) for å ha på hytta. Den mangler pommes frites-roteringa fra vår hjemme-airfryer, men fungerer ellers utmerket. Jeg angret ikke på det kjøpet, for å si det sånn!

Bare det å langtidssteke ribbe samtidig med at man skal steke halvstekte rundstykker til frokost, ville blitt vanskelig. For ikke å snakke om hvor hendig airfryeren var å ha da vi fant ut at den elektriske sikringen ikke aksepterer mer enn to stekeplater på, om man samtidig bruker stekeovnen.

Det må sies at en airfryer tar mye plass på kjøkkenbenken (eller stående på en krakk på kjøkkenet, som ble tilfellet på hytta ), men jeg er frelst!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no