Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Krakow

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 08:42   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krakow

Jeg skal på jentetur til Krakow, og vil gjerne ha tips om (spa?)hotell, de beste områdene å bo, gode restauranter og annet nyttig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 08:47   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krakow

Krakow!
Jeg har vært der to ganger, den første gangen traff jeg mannen min der. Unødvendig å si at jeg elsker byen? Vi var der også og feiret ti år som kjærester. Det er genialt å bo helt inntil det bilfrie torget. Vi leide en leilighet via hotell.no som bød på to skritt ned til senter av byen. Grisebillig var det også. Vi er veldig krigshistorie-interesserte og brukte mye tid på å gå i fotsporene til de innestengte jødene og opplevde også at restaurantene er sååå mye bedre i bakgatene enn på det turistifiserte torget. God tur!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 09:32   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krakow

Åhhh, heldige du. Krakow er en herlig by. Det er fint å bo i eller nær gamlebyen. Vet ikke om noen spa-hoteller, men det er en bra restaurant på torvet i gamlebyen rett ved Mariakirken. Husker dessverre ikke hva den heter. Jeg vet også at for noen få hundrelapper kan man leie guide til byvandring (mulig jeg til og med kan skaffe deg telefonnummeret til en svensktalende en) og det er vel verdt pengene siden byen er stappfull av kulturminner og severdige steder. Wavelslottet og kirken i tilknytning der er et must, og det gamle universitetet er spennende, samme med det jødiske kvarteret.

Jeg var der bare en kort stund og fikk veldig mye ut av å oppholde meg mest i gamlebyen. Sko, vesker og ravsmykker er det masse av, også er det et digert shoppingsenter utenfor gamlebyen, men i gangavstand der du finner det meste.

Sier det igjen - heldige, heldige du!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 11:09   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krakow

Mariakirken er forresten bare helt usedvanlig, heseblesende vakker innendørs. Jeg tror jeg måpet så jeg siklet under hele omvisningen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 11:25   #5
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Krakow

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mariakirken er forresten bare helt usedvanlig, heseblesende vakker innendørs. Jeg tror jeg måpet så jeg siklet under hele omvisningen.

Jeg giftet meg der i 2005 . I forbindelse med bryllupet så laget vi ett skriv om krakow, jeg sender det gjerne på mail til folk som er interessert. Ikke noe fantastisk, men kort og greit.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 11:26   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krakow

Å! :drømmer:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 16:35   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krakow

Oi, gifte seg i Mariakirken høres stas ut! Så faktisk et bryllup da jeg var der i juni, litt av noen omgivelser (hvis jeg altså var kristen og nærmere bestemt katolikk). Jeg vet ikke så mye om hoteller, vi bodde på et helt ok et, men det var ikke noe spa akkurat... Prøvd hotels.com eller lignende? Enig i at Krakow er en nydelig by, jeg vil gjerne tilbake dit!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 19:01   #8
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Krakow

Å gled deg! Jeg elsker Krakow og har vært der flere ganger.
Har billetter til 2 turer dit i skuffen.Skal en tur med mannen min i desember og jentetur i april.
Dere bør bo i/rett ved gamlebyen.
Vi har fått anbefalt et hotell som heter Andel som ligger utrolig sentralt og som skal ha nydelig frokostbuffet.

Restauranter jeg vil anbefale er Da Pietro som ligger på Rynek Glowny som er torget i gamlebyen.Nydelig mat!

Mariakirken må besøkes,vær der kl.11.45 da er det en liten sermoni der en nonne åpner altertavlene.De er gedigne.

Det finnes masse jazzklubber der men de ligger under bakken.God stemning og rimelig drikke.
Alt av mat og drikke er veldig rimelig.

Det ligger et kjempestort senter rett ved hotellet jeg anbefaler.Senteret heter Galleria Krakowska.

Dere bør også ta en tur med hestedrosjene, det er veldig koselig og man får en liten sightseeing.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no