Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Amming offentlig i USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 21:32   #1
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Spørsmål

Amming offentlig i USA?

Vi skal en måned til Florida i november. Jeg ammer fortsatt veldig mye og kommer til å gjøre det mens vi er der også. Vi har vært der noen ganger før og jeg er jo klar over at man ikke akkurat setter seg ned og ammer "overalt" der borte. Men er det slik at man overhodet ikke bør amme offentlig? Jeg vil jo nødig gjøre noe som strider veldig mot omgvelsenes oppfatning av hva som er ok oppførsel. Nå er jeg veldig opptatt av å dekke meg til når jeg ammer offentlig, også her i Norge, jeg er ganske sjenert av meg sånn sett. Så det jeg lurer på er egentlig om jeg fullstendig bør unngå å amme offentlig der borte? I så fall ser jeg for meg amming på do, i bilen, pumping og flasking og whatnot. Det går jo det altså, men det er jo ikke like hyggelig..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:36   #2
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Vel, de har akkurat (2005) vedtatt en lov som gjør det tillatt å amme offentlig selv om brystvorten skulle synes... Og det er jo bra... Men så var det at de trengte den i utgangspunktet...

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:00   #3
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Jeg har gjort det og overlevd.

Besteforeldregenerasjonen kom bort og mimret om gamle dager da det var vanlig, mine egen generasjon så litt brydd unna, mens ungdom var nysgjerrige og lurte på om det gikk an å få i ungen mat på den måten! (Litt satt på spissen da om noen skulle lure)

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:47   #4
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Vi var i California da mellomste var ett år, og jeg ammet fremdeles mye. Jeg husker at jeg var nervøs for det samme, og spesielt fordi hun var "for stor" til å ammes. Det opplevdes ikke som et problem en eneste gang. Men dette var jo California, da, om det skulle være noen forskjell.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:49   #5
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Forresten, vi var i Florida i november et år, og det var fantastisk! Herlige temperaturer både til lands og til vanns. Og mye å se og gjøre for både store og små.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:57   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Vi var i California da mellomste var ett år, og jeg ammet fremdeles mye. Jeg husker at jeg var nervøs for det samme, og spesielt fordi hun var "for stor" til å ammes. Det opplevdes ikke som et problem en eneste gang. Men dette var jo California, da, om det skulle være noen forskjell.

Mulig Florida er hakket mer konservativt enn California ja. Nord-Florida (Jacksonville osv.) regnes på en måte med som en av sørstatene, mens Sør-Florida er mindre konservativt.
Men ammer man på restaurant liksom, eller er det en ting man bare IKKE gjør? Vi kommer jo ikke til å gå på finere restauranter da, blir nok helst familierestauranter og slikt.

Florida er forøvrig kjempefint i november ja, vi var der forrige permisjon også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 23:08   #7
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Jeg ammet da jeg var i Las Vegas i fjor sommer. Jeg tenkte at om noen blir støtt av det så driter jeg i det, babyen min skal ha mat. Men det gikk helt fint. Folk stirret en del, men de smilte til meg, og jeg tror de kanskje synes det var uvanlig, men positivt.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 23:09   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Du får kjøpe deg et udder cover.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 23:13   #9
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg ammet da jeg var i Las Vegas i fjor sommer. Jeg tenkte at om noen blir støtt av det så driter jeg i det, babyen min skal ha mat. Men det gikk helt fint. Folk stirret en del, men de smilte til meg, og jeg tror de kanskje synes det var uvanlig, men positivt.

OK, det var jo godt å høre. Vi ser vel litt an, men da virker det jo ikke helt bannlyst da og det er jo kjekt å vite.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du får kjøpe deg et udder cover.

Atte hæ..?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 23:17   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 23:18   #11
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du får kjøpe deg et udder cover.

Udder cover agent = James Bond som liten.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 23:19   #12
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Hehe.. Fancy sak.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 02:57   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Jeg bor i Florida. Man ser veldig få som ammer offentlig, men det syns ikke det er fy fy om man ikke blotter puppene. Jeg har f.eks. sett kvinner som har ammet på restaurang, men de har alltid et pledd eller lignende hengende over skulderen.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 07:30   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amming offentlig i USA?

Jeg måtte amme guttungen på en parkbenk i New York en gang. Jeg var usikker på om det var lov, og spurte en politimann som gikk forbi. Han var også usikker, og måtte ringe opp stasjonen. Jeg fikk da beskjed om at det var greit, men at jeg burde være diskret så ingen ble støtt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no