Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Champignonsuppe

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-07, 00:41   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Champignonsuppe

Jeg var på hotelltur i forrige uke og ble servert en aldeles nydelig champignonsuppe til forrett. Den var glutenfri og så rik på smak at jeg stadig tar meg i å tenke på den

Har søkt på nettet uten hell og lurer på om det er noen her som har oppskrift på champignonsuppe? Om den er laget på meljevning i utgangspunktet går det jo an å bruke den likevel, med litt glutenintolerant redigering.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 00:48   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Champignonsuppe

Jeg smakte en nydelig soppsuppe på Hallingstuene, jeg spurte kokken om hvordan den var laget og sånn etter husken så hadde han begynt med frest sjalottløk og hvitløk i meierismør, en slant portvin var tilsatt og kokt inn, deretter kraft (tror det var kjøttkraft som var brukt) og sopp. Lykke til ihvertfall!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 10:26   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.574
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Champignonsuppe

Jeg har ikke prøvd denne, men her er en oppskrift, så har du iallefall et utgangspunkt. Fortell gjerne hvordan det gikk hvis du prøver å lage den.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2...i.php?id=14478

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:59   #4
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Champignonsuppe

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har ikke prøvd denne, men her er en oppskrift, så har du iallefall et utgangspunkt. Fortell gjerne hvordan det gikk hvis du prøver å lage den.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2...i.php?id=14478

Lagde den i kveld. Den ble ok, men hadde sterkt preg av buljong. Jeg brukte en liten boks med champignoner og brukte kraften fra denne. Resten fersk champignon. Brukte kyllingbuljong, vet ikke om den skiller seg mye fra hønsebuljong? Brukte gourmetsalt.

Den manglet noe fyldigere smak, syns jeg, og det ble veldig mye champignonbiter. De kan man jo velge å ta ut, men må liksom spise dem da, syns jeg. Suppa jeg fikk på hotellet hadde ikke så mange champignonbiter, og var mye fyldigere på smak, uten å være tykk i konsistensen.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no