Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bærbar pc med stor skjerm

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-11, 16:28   #1
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Bærbar pc med stor skjerm

Jeg har en 14" for tiden, men jeg merker oftere og oftere at jeg ser for dårlig. Jeg må hele tiden forstørre skriften på diverse nettsider, og det er slitsomt i lengden.

Det jeg ønsker meg er en pc med stor skjerm, kanskje 17"? Jeg skal ikke ha den med så ofte på reiser, men vil ha mulighet til å flytte meg rundt i huset her hjemme med den.
Den bør ha så god batterikapasitet som mulig, men det er vel ikke så mange store pcer som har lang batteritid?
Ellers må den være rask nok til at den ikke henger seg opp når jeg har ørten nettsider oppe samtidig, i tillegg til mailprogram, skriveprogram og gjerne bideredigeringsprogram.
Den vil ikke bli brukt til spill i noen stor grad.
Det er en fordel om den har bluetooth.

Jeg har så liten greie på hva som trengs av prosessorer, skjermkort og alt det der, så jeg hadde blitt veldig glad for litt hjelp.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 01:07   #2
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar pc med stor skjerm

Ingen som har noen tips til å lede meg på rett spor?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 01:52   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.220
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærbar pc med stor skjerm

Jeg har Acer Aspire 5920 , og simpelten elsker den. Den har riktignok bare 15,4 " skjerm, men den fremstår som adskillig større en en 14" jeg også bruker. http://komputer.no/test-no/computere...er-aspire-5920
Jeg har og bruker mange ulike pcer, men denne er min all time favoritt. Den går som ei kule, har aldri kapasitetsproblemer, laster kjapt og har mange finesser.
Jeg kjører noen temmelig store programmer på den, og den har ingen problemer å takle disse, de vanlige tekstbehandling o.l og en masse faner samtidig.
Jeg kjenner at jeg rett og slett er litt glad i den.
Det største minuset, slik jeg ser det er at den er tung. Helt ok for å forflyte seg i huset, men det blir fort for tungt å skulle dra den ut på tur.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 07:17   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bærbar pc med stor skjerm

Jeg har hatt en Acer Aspire 2920, og jeg ser for meg at det var lillebroren (12") til den Nextlife linker til. Utrolig god maskin, så jeg ville sett mer på den hun linker til ja.
Ellers har du en her du kan se litt på:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635481

Du sier ingen ting om pris?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629452

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no