Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket parti har du stemt på? Du kan stemme på flere for å dekke begge valg
Mdg 27 12,98%
Sp 11 5,29%
Frp 1 0,48%
Ap 55 26,44%
Krf 6 2,88%
Rødt 16 7,69%
Bompengepartiet 1 0,48%
Pp 0 0%
Kystpartiet 0 0%
Lokal By/gdeliste 2 0,96%
Høyre 30 14,42%
Venstre 19 9,13%
Liberalistene 0 0%
Sv 62 29,81%
Andre 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-19, 13:22   #181
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

SV har fått både skyld og ære for skole, da, rett skal være rett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 13:23   #182
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Sant, litt forenklet der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 13:28   #183
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Jeg tror jo også faktisk at Røde-Raymond også er en av grunnene til at det funker noenlunde å samarbeide i Oslo - han er vel gammel SV-er, er han ikke? Og tilsynelatende mindre opptatt av Aps tradisjonelle dominerende rolle mot småpartier?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 13:41   #184
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror jo også faktisk at Røde-Raymond også er en av grunnene til at det funker noenlunde å samarbeide i Oslo - han er vel gammel SV-er, er han ikke? Og tilsynelatende mindre opptatt av Aps tradisjonelle dominerende rolle mot småpartier?

Jo, han var i SV fram til 1997, da gikk han over til AP. Sånn sett representerer han kanskje mer det "gamle" AP. For man kan si hva man vil om sentrum og at det er best at ting styres omtrent derfra, men jeg tror mange AP-velgere føler at sentrum har beveget seg enormt mot høyre, og AP med dem. Så jeg tror det hadde vært til APs fordel nasjonalt å bli mer som AP i Oslo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 15:02   #185
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Det virker jo som om det er en sånn venstrevridning de har prøvd å få til i år, med å ta en 180 graders på offentlig samarbeid med private velferdsaktører. Det har jo ikke funket kjempebra, vil jeg si?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 15:42   #186
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Så lang tid tok det, ja.
https://www.dagbladet.no/nyheter/tri...vgang/71590492

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 15:51   #187
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det virker jo som om det er en sånn venstrevridning de har prøvd å få til i år, med å ta en 180 graders på offentlig samarbeid med private velferdsaktører. Det har jo ikke funket kjempebra, vil jeg si?

Jeg har ikke oppfattet dem som særlig venstrevridde, så nei, det funker nok ikke på enkeltsaker. Også hjelper det selvsagt ikke med det enorme bråket med Giske heller, tror jeg. Nå tenker jeg mer generelt og nasjonalt, altså. For jeg tror at selv om AP har mistet en del stemmer også i Oslo, så er AP-velgerne her relativt fornøyd allikevel. Her handler det kanskje mer om at de ikke har greid å være synlige nok med sin politikk. Nei, jeg vet ikke. Personlig har jeg større tiltro til AP i Oslo enn nasjonalt. Og det handler mye om miljø og innvandring for min del.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 15:56   #188
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Ja, lokalt her har jo Ap slått til med både Giskesaken (riktignok ikke lokalpolitiker her, men likevel, han "hører til" her, på sett og vis) og korrupsjonssiktelsen mot Olsø i siste periode, neppe noen vinner for å få flere velgere.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-09-19 kl 16:01.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 16:33   #189
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Kommunestyret mitt endte med 18% kvinner. Kjenner at jeg blir både trist og sint. Uten kumulering og slengere ville den vært det dobbelte.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 19:23   #190
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke oppfattet dem som særlig venstrevridde, så nei, det funker nok ikke på enkeltsaker. Også hjelper det selvsagt ikke med det enorme bråket med Giske heller, tror jeg. Nå tenker jeg mer generelt og nasjonalt, altså. For jeg tror at selv om AP har mistet en del stemmer også i Oslo, så er AP-velgerne her relativt fornøyd allikevel. Her handler det kanskje mer om at de ikke har greid å være synlige nok med sin politikk. Nei, jeg vet ikke. Personlig har jeg større tiltro til AP i Oslo enn nasjonalt. Og det handler mye om miljø og innvandring for min del.

Mulig det ble det verste fra to verdener: de som kunne tenkt seg å stemme på et lyserødt ap (fordi de er lei venstre, for eksempel) har nok droppet det etter den vrien, mens de som kunne tenke seg mer mørkerødt går til sv fordi de ikke syns vrien monner noe særlig. Kan ikke vinne, liksom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-19, 20:00   #191
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg sitter å humre over alle indignerte kommentarer fra BNP-velgere i min kommune som føler seg SÅ sviktet over at BNP valgte å samarbeide med venstresiden. Det er tydelig at det er mange som ikke har lest resten av partiprogrammet for BNP lokalt, bare stemt Nei til Bompenger og antatt at de måtte samarbeide med FrP.

Spesielt siden FrP har satt i gang storslått veiutbygging som skulle bompengefinansieres, og Høyre har vært pådriver for bompenger og AP imot, og FNB i Stavanger har vært mer i retning Ap enn til blå side. Skjønner ikke hva alle de «sviktede» tenkte på...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no