Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett eller laminat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hva slags gulv?
Parkett 46 67,65%
Laminat 17 25,00%
Noe helt annet 1 1,47%
Trenger ikke gulv, bruk heller svevesko 4 5,88%
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-14, 16:09   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Parkett eller laminat?

Vi pusser opp for å selge, og siden vi har relativt åpen planløsning ønsker vi å legge samme gulv over hele fjøla (kjøkken, stue, gang, soverom). Det er ikke store prisforskjellen mellom parketten og laminaten vi ser på, men det er jo endel forskjell i bruk. Jeg ønsker ikke å ha laminat på stua, mens husbonden mener parkett ikke er brukende på kjøkkenet. Hva ville du syntes var best hvis du skulle kjøpe et hus - parkett overalt, laminat overalt, eller noe helt annet (i tilfelle: hva)?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 16:11   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Parkett fremfor laminat, uten tvil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 16:16   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.077
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Parkett på kjøkkenet ville jeg ikke hatt, men heller ikke laminat i stua...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 16:32   #4
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Det er fliser i ytterste gangen, og dem gjør vi ingenting med. Det jeg snakker om er gangene mellom soverommene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 16:38   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.818
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Parkett, uten tvil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 16:43   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Jeg går mot strømmen og foretrekker laminat. Parketten tåler jo ingen ting; jeg har byttet ut parkett med laminat på ett soverom allerede og tar nok de andre etter hvert. Har også byttet ut fliser i mellomgang med laminat, og kommer til å legge laminat i stue/kjøkken etter hvert - der jeg også har fliser nå. (Ingen planer om å selge, så jeg tenker kun på hva jeg selv foretrekker.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 16:53   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Det kommer an på laminatet, det finnes laminat som ser og føles som parkett.
Denne er like dyr og kanskje dyrere enn parkett, men tåler nesten alt.
Vi skal ha laminat når vi skifter gulv.

Jeg tror parkett selger bedre, med tanke på at dere pusser opp for å selge.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 16:57   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.818
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Jeg synes laminat er for kaldt, dessuten lager mange av dem hard lyd. :skjør: Vi har nylig lagt heltre-gulv i stua, men det ville jeg ikke hatt på kjøkkenet. (Vi har ikke åpen løsning).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 17:06   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes laminat er for kaldt, dessuten lager mange av dem hard lyd. :skjør: Vi har nylig lagt heltre-gulv i stua, men det ville jeg ikke hatt på kjøkkenet. (Vi har ikke åpen løsning).

Da tror jeg ikke du har vært borti de nye på markedet.
Men jeg hadde ikke lagt så dyrt gulv for å selge.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 17:20   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.907
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Det finnes fine gode laminat og mye dårlig parkett. Laminat er vedlikeholsfritt, og kan være pent. Men noen er glatte, det er kaldt og gå på, og det bråker mer i oppholdsrom under. Laminat kan ikke repareres eller fikses når det slites på de mest belastede stedene.

Parkett bør være 7 mm tykk slik at den kan slipes. Og den må oljes nå og da.

Men jeg opplever at boligkjøpere ikke tenker så langt, førsteinntrykk holder.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 17:24   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.963
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Det kommer helt an på type laminat/parkett. Det én liker trenger ikke andre like så her finnes det jo ingen fasit. Det finnes god laminat og det finnes dårlig parkett. Parkett er vanligvis varmere, men det er mykere og tåler ikke så mye før det får hakk og riper. Fordelen er at en del av skadene kan rettes. Laminat tåler mye mer, men får man først et hakk eller en ripe er det ingenting som kan gjøres utover en eller annen form for fyllmasse hvor resultatet ikke nødvendigvis blir veldig pent. Jeg ville uansett ikke lagt mye penger i noe som uansett skal selges.

(Rent personlig ser jeg lite på gulvet ved kjøp av hus, det er enkelt og ikke altfor dyrt å bytte ut om det er gammelt/stygt. Jeg ville heller kjøpt et hus med et gammelt og stygt gulv jeg kunne bytte selv enn å kjøpe et hus med helt nytt gulv som jeg ikke likte overhodet, for da ville jeg føle det var bortkastet å betale for gulvet i form av dyrere hus og så i tillegg enten måtte bytte det ut likevel eller leve med noe jeg ikke liker.)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 17:33   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

For salg: parkett, uten tvil. Laminat vil senke verdien for mange kjøpere, mens knapt noen vil syns at parkett trekker ned.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 17:34   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

For min del ville jeg ikke byttet et gulv i et hus jeg skal selge, og som kjøper er jeg helt på linje med Myria. Er det megler som anbefaler dere å skifte gulvet?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 18:09   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.115
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Jeg går også mot strømmen og ville valgt en av de nyeste laminattypene. Vi valgte det i hele huset, og jeg har ikke angret et sekund.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 18:17   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Utvilsomt parkett. Laminatgulv hadde jeg sett på som en utgift, for vi hadde nok byttet til parkett. Heller slitt, men "levende" og varm parkett, enn kald, støyende laminat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 18:41   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.852
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Vi har parkett på kjøkkenet og det er mye bedre enn laminaten vi hadde der før. Mister vi noe på gulvet nå blir det kanskje et hakk i parketten, men før hvis vi mistet noe på laminaten så ble det jo grønne flekker av materialet under når laminatlaget ble borte. Laminat er kaldt og hardt å gå på også. Hvis dere på heite livet ikke vil ha laminat på kjøkkenet så velg kork i stedet, men ikke laminat.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 18:41   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.161
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Parkett. Vi har det på kjøkkenet og det er ikke noe problem.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 18:43   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Parkett. Tror jeg ville valgt fliser på kjøkkenet om jeg fikk velge.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 18:48   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.881
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Jeg er på linje med Myria og Teo. hva har dere på gulvet i dag?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 19:01   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.818
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Da tror jeg ikke du har vært borti de nye på markedet.
Men jeg hadde ikke lagt så dyrt gulv for å selge.

Vi har som satt nylig lagt gulv og har vurdert mange ulike typer. Jeg synes ikke laminatene som finnes nå er varme eller myke nok, men det er smak og behag. Ved salg hadde jeg neppe lagt helt nytt gulv (hvertfall ikke heltre, nei). Som kjøper ville jeg tenkte som Myria.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no