Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-16, 18:39   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.519
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har dere ikke bestilt lokale?

Jeg sitter og googler alle lokaler i byen og holder på å lage meg et excel ark over mulighetene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 19:34   #62
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Lokaler?

Har dere ikke tenkt å kjøpe nok stort hus for anledningen?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 19:38   #63
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Input: For å spare litt arbeid lurer jeg på om jeg kan kjøpe meg inn på bryllupet du har planlagt. Jeg kan tilby en 2009-årgang som brud, og om hun og sønnen din ikke skulle klaffe fullt ut, kan de jo bare skille seg. Jeg mener, bryllup nr. 2 krever jo noe mindre planlegging og kan tas litt mer på sparket. 3-4 år med intens jobbing skulle sikre det. Hva tror du? Da kan vi bare bestemme en passende lørdag og ta de siste detaljene nå?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 19:39   #64
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi skal ha brodert dopapir (dvs ikke papir, kun egyptisk bomull er godt nok for stumpen på en slik dag). Det matcher selvsagt dokurvene ig øvrig lintøy. Har leid inn en ørliten jøglertrupp som skal holde dokurvene og dele ut det folk trenger, og det de kanskje trenger men ikke er klar over selv (mint? Tampong? Kondom?). Ser så trashy ut å bare ha de på en benk, liksom.

:noterer:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 19:52   #65
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.619
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Input: For å spare litt arbeid lurer jeg på om jeg kan kjøpe meg inn på bryllupet du har planlagt. Jeg kan tilby en 2009-årgang som brud, og om hun og sønnen din ikke skulle klaffe fullt ut, kan de jo bare skille seg. Jeg mener, bryllup nr. 2 krever jo noe mindre planlegging og kan tas litt mer på sparket. 3-4 år med intens jobbing skulle sikre det. Hva tror du? Da kan vi bare bestemme en passende lørdag og ta de siste detaljene nå?

Høres ut som en veldig god plan, ja. Når jenta er kjent blir det jo litt lettere å planlegge de siste detaljene også. Hun har sikkert noen innspill angående slott vs. tingshus, ikke sant.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 04-04-16 kl 20:07.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:03   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Nå måtte jeg virkelig tenke. Heldigvis har jeg enda et år på meg. Minsten er ikke konfirmant før i 2025

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:12   #67
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.902
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Lokaler?

Har dere ikke tenkt å kjøpe nok stort hus for anledningen?

Jeg tenker at vi rett og slett bygger ut det vi har. Jeg orker ikke å flytte, det er så kjedelig.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:26   #68
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Lokaler?

Har dere ikke tenkt å kjøpe nok stort hus for anledningen?

Har, heldigvis. Må bare skaffe klaffer til bordet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:34   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har meldt meg på glassblåserkurs for å lage de selv fra bunnen av. Kjøpte glass blir litt simpelt. Mannen har startet på et toårig løp der han skal lære gravering. Lin til lindukene skal vi så og høste i år, så blir det videreforedling og veving de neste par årene. Vet dere om lett tilgjengelige sølvminer slik at vi kommer igang med bestikket? Der er jeg skikkelig på hæla altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:51   #70
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.156
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2024

vi har konfirmant i 2029.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:53   #71
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Jeg har konfirmant i 2023 og 2025, får jeg også være med? Mistern sier han vil over til Buddhismen da, så mulig det blir bare 2025.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:54   #72
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Et seriøst spørsmål, i hvilken klasse er det egentlig de konfirmerer seg?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:07   #73
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.519
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Et seriøst spørsmål, i hvilken klasse er det egentlig de konfirmerer seg?

Ofte våren i 9. klasse, men her tilbyr enkelte steder august i 10. klasse, høstkonfirmasjon.

Du har om to år altså (vet det siden min niese går på samme skole sin din).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:25   #74
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ofte våren i 9. klasse, men her tilbyr enkelte steder august i 10. klasse, høstkonfirmasjon.

Du har om to år altså (vet det siden min niese går på samme skole sin din).

Takk

Hertremannens svenske fetter, som er like gammel, har spurt om Herremannen vil bli med på konfirmasjonsleir i Stockholms skärgård, på sommeren der all undervisning og selve konfirmasjonen skjer samt at de kan velge to aktiviteter som å ta førerbevis på båt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:26   #75
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.519
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk

Hertremannens svenske fetter, som er like gammel, har spurt om Herremannen vil bli med på konfirmasjonsleir i Stockholms skärgård, på sommeren der all undervisning og selve konfirmasjonen skjer samt at de kan velge to aktiviteter som å ta førerbevis på båt.

Høres ut som et flott opplegg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:27   #76
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hertremannens svenske fetter, som er like gammel, har spurt om Herremannen vil bli med på konfirmasjonsleir i Stockholms skärgård, på sommeren der all undervisning og selve konfirmasjonen skjer samt at de kan velge to aktiviteter som å ta førerbevis på båt.

Jeg er helt for dette! Da kan vi fly gjestene over til Stockholm, leie en passe stor yacht for 125 personer, som tar dem ut til øyen og så går vi derfra til Oslo (det er jo hyggelig om det tar noen døgn) og avslutter med fest hjemme hos oss.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:27   #77
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.876
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

:noterer:

Pelle må lyttes til - hun vet MYE om både dokurver, toalettpapir og kulturelle innslag under formelle festligheter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:29   #78
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Høres ut som en veldig god plan, ja. Når jenta er kjent blir det jo litt lettere å planlegge de siste detaljene også. Hun har sikkert noen innspill angående slott vs. tingshus, ikke sant.

Ja, vi har snakket en del om dette, og siden du har gitt grønt lys, kommer jeg til å informere henne om at hun har frist til 1. mai med å komme med evt. innspill.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:29   #79
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.876
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg er helt for dette! Da kan vi fly gjestene over til Stockholm, leie en passe stor yacht for 125 personer, som tar dem ut til øyen og så går vi derfra til Oslo (det er jo hyggelig om det tar noen døgn) og avslutter med fest hjemme hos oss.

NÅ snakker vi party, ja!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:30   #80
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.146
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2024

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Pelle må lyttes til - hun vet MYE om både dokurver, toalettpapir og kulturelle innslag under formelle festligheter.

Those were the days.....

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no