Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilket materiale?
Lerret 3 42,86%
Aluminium 2 28,57%
Plexi 1 14,29%
Skumplate 1 14,29%
Annet (spesifisér i tråden) 0 0%
Deltakere: 7. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-20, 02:31   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Vi skal ta et av våre fantastiske sort/hvitt bilder fra vår stormfulle favorittstrand å henge i hagestuen på hytta. Hjemme har vi kun lerret, men ser jo det er så mange andre fine alternativer også. Størrelsen blir antakelig 70x100 (evt. 60x80).
Interiøret eller er ganske tradisjonelt/romantisk (Hemnes dagseng, hvit panel (muligens males lyseblått), grått belegg med type historiske fliser, blåtoner i puter og tilbehør). Hvilket materiale vil egne seg best synes du?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-20, 08:38   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Antakelig aluminium eller skumplate, men spør for guds skyld på Japanphoto! De er sykt flinke! Og du har 100% fornøyd-garanti. Har benyttet oss av den flere ganger. De har en vanvittig god servise og kompetanse. Jeg spør dem alltid om råd før jeg velger noe som helst. Pluss at du kan se alternativene du nevner utstilt.

(Jeg svarte plexiglass, men det var før jeg leste spm ordentlig. Vi har et strandbilde i den str på plexi.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-20, 11:01   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Vi har noen bilder på skumplate (kappa) og det er veldig sårbart. Det er jo et lett materiale, men det bøyer seg over tid om det er stort areal, og om man kommer borti med noe blir det hull eller bulk.

Jeg vil komme med et forslag til: finerplate. Og da ikke foliert slik at bildet blir liggende oppå, men fargetrykket på slik at man ser strukturen i treverket gjennom fargene. Det tror jeg vil passe inn med resten av interiøret også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-20, 22:11   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Takk for tips!

JapanPhoto har treverk, men ikke finér ser det ut til. Det blir treverk satt sammen liksom. Har ikke funnet finér hos noen av de ordinære tilbyderne ennå, men skal sjekke litt mer. FotoKnudsen har tilbud nå med -40% så det er ganske mye å spare.

Godt poeng dette med skumplate. Kjipt hvis det ikke holder seg pent over tid.

Kan alu bli litt hardt mot stil/interiør? Det samme med plexi? Vil lerret kanskje være det som passer best inn (forruten finér/treverk)? Gir plexi mye gjenskinn?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-20, 22:46   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Alu er ofte fint til sort/hvitt. Men det har en litt industriell stil. Jeg liker det, da. Jeg ville nok vurdert det, men det kommer an på hva du liker.

Vi har som sagt strandbilde (i duse farger) på plexi. Det er veldig fint, men ja, det blir gjenskinn. Det visste vi om på forhånd, og bildet vårt henger et sted uten gjenskinn. Strandbilder er ofte fint på plexi nettopp pga den blanke overflaten.

Personlig synes jeg lerret har et litt «billig»/simpelt preg, litt utdatert. Men vi har bilder på lerret selv, altså. Men jeg ville ikke valgt det på ny.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-20, 22:59   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Skumplate og alu har samme overflate. Alu er mer holbart. Jeg bruker bare skumplate og er veldig fornøyd. Mine står på bildelister fra IKEA.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 10:52   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Uansett hva du velger, ikke bestill hos FotoKnudsen. De har greie fotobøker og vanlig forstørrelse, men de kan ikke andre fotoprodukter. Jeg har bestilt både lerret og aluminium hos de og du ser pixlene, selv på små produkter. Det er skikkelig dårlig kvalitet.
Japan photo har veldig god kvalitet på sine produkter, det er absolutt verdt prisforskjellen. Nfoto har også god kvalitet på lerret, har ikke sett andre produkter derfra.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 11:25   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Som hobbyfotograf er eneste krav til mine kunder at de ikke bruker fotoknudsen til noe. De ødelegger alt. Til og med helt enkle små bilder. Cewe (japan, elkjøp, nfoto) er mye bedre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 12:10   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Om jeg er riktig oppdatert så trykker ikke heller FotoKnudsen i Norge lenger, ting sendes langt, ikke bra for miljøet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 14:12   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Nesten ingen trykker i norge lenger. Cewe trykker store ting i tyskland. Før trykket Nfoto alt her i Bergen, da brukte jeg neste bare de. Nå bruker de cewe til store ting også, mindre ting trykkes fortsatt her.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 14:17   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Nesten ingen trykker i norge lenger. Cewe trykker store ting i tyskland. Før trykket Nfoto alt her i Bergen, da brukte jeg neste bare de. Nå bruker de cewe til store ting også, mindre ting trykkes fortsatt her.

Det er egentlig rart når det er så mange gode trykkerier i Norge. Nå skal f.eks. stort sett alle skolebøker trykkes i Norge igjen, de har blitt trykket i Baltikum i et antall år, men prisene i Norge er konkurransekraftig igjen. Det skaper jobber.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 14:18   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Oj, enda godt jeg spurte her inne før jeg bestilte! Da blir det ikke FotoKnudsen i hvert fall. Miljøaspektet er også viktig, men hvis ingen trykker i Norge lengre så er jo det dumt. Men jeg kan jo sjekke hvor de ulike trykker og velge utifra det, slik at det ikke blir lengre enn nødvendig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 14:29   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Jeg tror Fotofono trykker i Norge, samt Oslo Foto i Møllergata.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 16:30   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Kan være motvekt til de andre to jeg da, for jeg er veldig fornøyd med lerretsbilde fra foto Knudsen og får mye skryt for det. Japan photo derimot , har jeg sluttet å bruke etter mye dårlig produkter.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 16:46   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Kan være motvekt til de andre to jeg da, for jeg er veldig fornøyd med lerretsbilde fra foto Knudsen og får mye skryt for det. Japan photo derimot , har jeg sluttet å bruke etter mye dårlig produkter.

Jøss. Men da må du reklamere. De har 100% fornøyd-garanti og spør ikke om årsak. Har brukt den flere ganger, selv om det også har vært vår egen feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 17:52   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Men da må du reklamere. De har 100% fornøyd-garanti og spør ikke om årsak. Har brukt den flere ganger, selv om det også har vært vår egen feil.

Har reklamert flere ganger jeg. At de ikke spør om årsak, kommer nok an på hvem som svarer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-20, 17:57   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilde: lerret, aluminium, plexi eller skumplate?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Har reklamert flere ganger jeg. At de ikke spør om årsak, kommer nok an på hvem som svarer.

Ja, altså, vi har alltid fortalt årsak da, men de har vært klare på at vi skal være fornøyd uansett. En gang fikk vi en stripe i en fotobok som vi hadde lagt inn selv uten å se det, en annen gang har et puslespill manglet en brikke, selv om det var uvisst om vi hadde rotet den bort eller den manglet i produksjonen. Har bare erfaring med en bestemt butikk, da, det skal sies. Men hjelpen vi får der, av samtlige ansatte er uten tvil best i byen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no