Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-18, 14:25   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg kan ikke se at dette har blitt diskutert.
Jeg har lest innlegget om og av Bertheussen i vg, og tenker at jeg selv ikke hadde satt pris på at det ble filmet rundt huset mitt.
Er det greit når det kalles kunst? Er det mer eller mindre problematisk enn Vigdis Hjorth sin bok Arv og miljø?
Forskjell på film og bok?

Jeg må si at jeg tenkte aldri at Arv og miljø kunne være selvbiografisk da jeg leste den, mulig fordi det var en såpass mye grenkjennbart i den?

Jeg registrerer at kulturministeren som har sett stykket til Black Box går ut og sier at det er kunst, og innenfor ytringsfriheten.

Hvor skal da grensen gå mellom ytringsfriheten og invadering av privatlivetsfred?
OK, så er det forskjell på teater og paparazzi, men når det står noen og filmer inn soveromsvinduet ditt, eller om noen hadde gjort det med meg, så tror jeg ikke jeg hadde satt pris på at det ble gjort av noen egentlig.


Sist redigert av annemede : 20-12-18 kl 14:39. Årsak: Viktig presisering.
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 14:35   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teaterscenen Black Box

For å oppklare: det er ikke «teaterscenen Black Box» som har laget stykket.

Det er heller ingen som «filmer inn i soveromsvinduet til folk». Skal man diskutere dette er det greit å holde seg til fakta, ikke Rights sin versjon av et teaterstykke de ikke har sett. For øvrig en organisasjon som Jar oppfordret til å ta bilder av og filme muslimske damer på Grønland som ikke har en offentlig stilling.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 09-09-20 kl 14:50.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 14:37   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teaterscenen Black Box

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For å oppklare: det er ikke «teaterscenen Black Box» som har laget stykket. De er et såkalt programmerende teater; serverte at de ikke har er eget ensemble (ansatte skuespillere og regissører), men at de setter opp forestillinger laget av det som kalles «frie teatergrupper», altså teatergrupper som ikke er knyttet til et spesifikt teater. Noen ganger er de co-produsent, noe som kan bety mange ting, men er oftest at de har stilt opp med prøvelokaler og slikt, eller andre funksjoner.

Så det er ikke «stykket til Black Box».

Det er heller ingen som «filmer inn i soveromsvinduet til folk». Skal man diskutere dette er det greit å holde seg til fakta, ikke Rights sin versjon av et teaterstykke de ikke har sett. For øvrig en organisasjon som Jar oppfordret til å ta bilder av og filme muslimske damer på Grønland som ikke har en offentlig stilling.

Ok, så debattinnlegget til Bertheussen er egentlig et innlegg av Rights?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 15:55   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Nei, men det er ikke basert på korrekte opplysninger. Så vidt jeg vet var det en sak på Rights som startet smørja.

Og det er jo veldig mye som kan diskuteres her, men som ikke henger sammen:

1) er det lov å filme hus? Ja. Det har ingenting med om det er kunst eller ikke.
2) Er det filmet mennesker? Nei.
3) Er det lagt ut adresser? Nei.
4) Er det oppfordret til vold/hærverk? Nei.
5) Er det ubehagelig å bli gjenstand for et kunstverk utenfor ens kontroll? Selvfølgelig!
6) skal vi ha kunst vi ikke liker? Ja, det skal vi virkelig. Begynner vi å sensurere kunst er vi Russland.
7) skal kunst kunne bryte loven? Nei, ikke i utgangspunktet, og det er heller ikke gjort her.

Så om man vil diskutere filmingen må man løsrive det fra teaterstykket. Det er ikke fordi det er kunst det er lov.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 15:59   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg tenker også at det er ganske naivt å tro at man unngår å være en offentlig person når man er partneren til justisministeren. Hun har kanskje ikke valgt noen offentlighet, men han har definitivt valgt det for henne, uavhengig av om han mente det eller ikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-18, 17:07   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Huset til noen i min familie ble filmet og sendt på Dagsrevyen, mens de fortalte masse kritikk (ikke kriminelt) mot en person (i en offentlig stilling) som bodde der. Utrolig ubehagelig, både for personen og de andre i huset. Men lovlig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 09:53   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Tallulah: Er det ikke korrekt det hun skriver i leserinnlegget sitt, dama til Wara? Jeg har bare lest det for en stund siden, og ikke lest noe annet om teaterstykket. Hvordan kan jeg eller Ts vite hva som er riktig og galt her?
Legg gjerne inn linker til artikler om dette.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 10:24   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Det eneste vi egentlig vet, er at det ikke er brukt bilder av personer i stykket. De som bor der mener at de må ha fått med personer på filmen også, fordi de vet at de var hjemme.

Jeg synes det er interessant juridisk, men tenker at hvis det hadde vært tvil om lovligheten, hadde det vært anmeldt.

Jeg har ikke sett stykket, men slik jeg har sett og hørt det referert, synes jeg de går langt over streken etisk sett. Den kunstneriske verdien aner jeg ikke noe om.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 10:25   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Her er en god oppsummering: https://www.dagbladet.no/kultur/stat...ebatt/70549510

Black Box sin refleksjon: https://www.blackbox.no/artikkel/ref...ays-of-seeing/

Norske teatersjefer om etterdønningene: http://shakespearetidsskrift.no/2018...en-ma-pa-banen

En oppsummering med masse lenker til andre ting som er skrevet om den: http://www.scenekunst.no/sak/mater-a-se-pa/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 10:28   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Ja, jeg har lest flere av dem, og også de som er den andre veien.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 10:49   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, jeg har lest flere av dem, og også de som er den andre veien.

Ja, det var til ea som etterspurte, ikke som et tilsvar til deg Candy. Siterte ikke, så da ble det litt uklart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 11:21   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Har bare lest et par av lenkene hittil, og er enig med Candy. Syns det er langt over streken etisk sett, selv om det ikke er direkte ulovlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 11:34   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg har ikke sett stykket og syns beskrivelsene spriker sånn at jeg ikke aner om det er innafor etisk. Stykket har fått varierende kritikker, og utfordrer garantert grenser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 00:16   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Takk for lenker.
Må lese og tenke litt mer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-18, 02:46   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg synes ikke det etisk innafor å filme folks hjem uten at de vet det. Helt uavhengig av om de som bor det synes eller ikke. Den følelsen å få vite i ettertid at man er filmet og overvåket? Ikke greit uansett kunstnerisk vinkel, synes jeg. Det er kanskje ikke ulovlig, men det er likevel etisk helt forkastelig.

Hvis noen filmer et sted fordi det er en pågående nyhetssak er kanskje ok - hvis man kan gi et godt argument for hvorfor det er viktig å filme eller fotografere noens hjem for fremstillingen av nyhetssaken.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 23-12-18 kl 02:53.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 21:04   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

https://www.aftenposten.no/meninger/...ald-Stanghelle
Harald Stanghelle i Aftenposten trekker linjer til teaterstykket.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 00:39   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Han er vel inne på noe, men det er selvsagt altfor grovt å si at et lite teaterstykke nesten ingen så er GRUNNEN her. Men det, og påstandene de kom med (var det i etterkant?), de nesten absurd konspiratoriske om at de skulle avsløre et slags nettverk som ønsker å gjøre Norge mer rasistisk, og spesielt at Wara skal være en del av et slikt, er helt VILLE, og ja, de er farlige.

De føyer seg inn i et mønster der folk fra alle kanter driver og tillegger andre meninger som er helt ville, som at Lan og MDG "hater alle bilister og vil at bare unge, spreke folk skal bo i sentrum", eller at KrF ønsker å kontrollere kvinners seksualliv eller innføre et slags handmaids tale-verden, eller at folk som vil at kvinner skal velge selv om de vil bære frem et sykt barn ønsker et sorteringssamfunn uten noen som er annerledes, eller, da, at de som mener en mer konservativ innvandringspolitikk er rasister.

De er farlige, alle sammen. Og mange av dem har jeg hørt her inne. Jeg har også hørt er inne at KrF-folk "sår som de høster" når de må leve med trusler mot eget liv og egen familie.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 00:42   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

(Jeg er forresten nabo her, og dette påvirker, i tillegg til effektene det har på samfunnet og demokratiet vårt, også et helt nabolag, som lever med en helt reell trussel fra en eller flere rablende gale ildspåsettere, i et strøk der husene står tett-i-tett, og en liten brann veldig lett kan bli en storbrann).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 01:01   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg syns det er helt, helt vilt at vi er kommet dit at de lager bilbrann hos en minister. Uansett hvilket parti han tilhører.
Og jeg er glad jeg ikke bor i nærheten.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 01:11   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Det er andre forsøk. I tillegg til mindre hendelser. Jeg har notert bilnummeret til mistenkelige biler i ukesvis. En av datterens klassevenninnen bor vegg i vegg.


Men problemet er selvsagt større enn det.

Anders Behring Brevik hadde i følge manifestet sitt en større misjon med angrepet sitt enn å drepe flest mulig AUF-ere og regjeringsfolk, og skape frykt. Han skrev at planen var å sette et startskudd for mer polarisering, der begge sider (innvandrere/venstreside og høyreside) ville ty til stadig med ekstreme virkemidler mot hverandre, og til slutt utløse krigslignende tilstander.

Den dagen han fikk dommen traff jeg utenriksminister Støre på gata, han var på vei til jobb, jeg var på vei til jobb,, han bar en dokumentveske, jeg bar en dokumentveske. Han var uten sikkerhetsvakter. Jeg tenkte meg ikke om, og nikket til et kjent ansikt. Han nikket vennlig tilbake. Og jeg tenkte "hah! Dette har ikke ABB tatt fra oss! Vi har fortsatt et fritt demokrati!"

Og så tok jeg feil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no