Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-20, 13:13   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Gjerne noe morsomt og lettfordøyelig.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-20, 15:33   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Har du hørt triologien om Ingrid Winter? Forfatteren heter Drangsholt mener jeg.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-20, 15:40   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Har du hørt triologien om Ingrid Winter? Forfatteren heter Drangsholt mener jeg.

Perfekt reiseunderholdning, tusen takk!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 00:23   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Hvis du liker Ingrid Winter-bøkene, er det sjangs for at du også liker Nina Lykke. "Nei og atter nei" ligger på Fabel.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 00:56   #5
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Har du lest Anne B. Ragde? Alle hennes bøker i Neshov-serien (+ andre som jeg synes er kanskje enda bedre) ligger i Fabel. Anbefaler også Jan Guillous serie som begynner med Brobyggerne. Toril Brekke og Edvard Hoem har gode historiske romaner. Jeg liker også veldig godt John Irving og Isabel Allende. Og Lars Myttings bøker er der! Og Levi Henriksen.. Og Wassmo! Også er det mengder av god krim... Dette ble veldig lite hjelpsomt, jeg synes, som du skjønner, at det er mye bra å velge i i Fabel.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 08:18   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Jeg har ikke Fabel, men det er vel mange norske forfattere der? Isåfall anbefaler jeg et søk på Agnes Ravatn og Marit Eikemo.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 11:20   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

For øvrig mener jeg at Karthago bør ødelegges - forfattar Kyrre Andreassen leser sjølv. Heilt enormt!
Bøkene til Helga Flatland om dei tre barndomsvennene Tarjei, Trygve og Kristian
Hundreogettåringen som tenkte at han tenkte for mye - Jonas Jonasson
Nina Lykkes bøker
En helt vanlig familie av Matthias Edwardsson

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 11:41   #8
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

Jeg hører Jørn Lier Horst sine krimbøker om etterforsker Wisting for tiden. Jeg har som mål å få hørt alle før rettighetene går ut i slutten av måneden.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-20, 14:35   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg anbefalinger på Fabel

En nesten perfekt dag - hadde ingen forventningar til denne, men den er skikkelig fengande. Morsomme betraktningar over alvorlige tema.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no