Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-20, 18:06   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Med bakgrunn i tråden om hvordan venne seg til lydbøker ble jeg nysgjerrig.

Hvilke lydbøker anbefaler dere? Med disse bra stemmene, driv i historien og selvssagt interessant innhold.

Fyll opp med anbefalinger, kanskje med særskilt tanke på nybegynnere.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 18:09   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Jeg synes det er viktigere med en spennende historie enn med innleser. Aller best synes jeg likevel det er hvis forfatteren selv leser, gjerne på sin egen dialekt.

Jeg lytter via BookBites og kun norske bøker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 18:16   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Hyttebok frå helvete - av og med Are Kalvø.
Jeg har lest boken, har vært på showet og nå lytter jeg til den. Fniser fremdeles.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 18:18   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hyttebok frå helvete - av og med Are Kalvø.
Jeg har lest boken, har vært på showet og nå lytter jeg til den. Fniser fremdeles.

Er det noen fare for at denne får meg til å stille spørsmålstegn til min elskede hytte?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 18:54   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Er det noen fare for at denne får meg til å stille spørsmålstegn til min elskede hytte?

Bare om du er notorisk fjelløgner og er tapt til naturen.

Jeg liker bøker lest av forfatteren. Ellers finnes det utrolig mye. Fra Margits Sandemo til Tolstoj.
Jeg lytter til begge deler.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 19:00   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

For meg betyr det veldig mye hvem som leser boka. Jeg har endel på engelsk fra Audible, og jeg startet akkurat på en ny av en forfatter jeg liker. Men jeg fikser ikke hun som leser, så det ga jeg opp raskt.

Jeg elsker bøker av Clive Cussler, lest på engelsk av en spesiell fyr.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 19:03   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Eg har likt bøkene om William wisting. Heile serien finnes som lydbok.
Har starta på Når isen brister, men trur eg må gje meg på den. Likte ikkje dei som har lest den inn.

Hjertensfryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 19:45   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Eg har har høyrt ein del lydbøker. Men den som egnar seg best som lydbok er definitivt Kyrre Andreassen si "Forøvrig mener jeg at Karthago bør rives".

Eller likte eg veldig godt ein lydbok av ein svensk forfattar som skiver ei ellevill bok om ein tjuv, men eg hugsar ikkje navnet! Greia er at den norske opplesaren er kjempeflink!


Bøkene om Mi Briljante Veninne kom eg ikkje gjennom, rett og slett fordi opplesar hadde så spiss stemme. Vanskelig å forklare.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 20:04   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.441
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Trilogien til Helga Flatland er fantastisk! Finnes på Fabel.

Der er også bøkene om Avdeling Q, krim av Jussi Adler-Olsen.

Som nybegynner på lydbøker så kan det nok være lurt å velge krim eller spenningsbøker. 😊 Jeg er så dårlig på å huske hva jeg har lest, men kommer nok plutselig tilbake i tråden med flere tips. 😊

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 20:12   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Du kan sjekke ut de «dette har jeg lest i 20XX trådene. Alt jeg har skrevet på min liste er lydbøker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 20:23   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Trilogien til Helga Flatland er fantastisk! Finnes på Fabel.


Den var bra!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 20:35   #12
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Jeg er dårlig på lydbøker, men Tante Ulrikkes vei fenget skikkelig.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 20:37   #13
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Jeg liker å høre på Tore Renberg som leser egne bøker. Har også hørt på Jan Guillou sine siste par bøker om århundrets historie. Nå hører jeg på bøkene om Wisting. Passer bra til turgåing.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 20:52   #14
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

For meg betyr det veldig mye hvem som leser boka. Jeg har endel på engelsk fra Audible, og jeg startet akkurat på en ny av en forfatter jeg liker. Men jeg fikser ikke hun som leser, så det ga jeg opp raskt.

Jeg elsker bøker av Clive Cussler, lest på engelsk av en spesiell fyr.

Har du noen gode tips om bøker på Audible? Jeg hører bare engelske lydbøker og begynner å slippe opp for noe fengende. Helst noe litt lett som jeg kan høre "i farten".

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 21:08   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Er det noen fare for at denne får meg til å stille spørsmålstegn til min elskede hytte?

Den er brutalt ærlig om det særnorske "ut på tur" - fenomenet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 21:26   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Neshov-bøkene. Altså Berlinerpoplene osv. Herlig innleser.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 23:36   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Jeg er dårlig på lydbøker, men Tante Ulrikkes vei fenget skikkelig.

Eg er god på lydbøker og orka kun ti minutter av Tante Ulrikkes vei. Tilta av innlesaren.

Ellers. Hundreårsserien til Guilliou elsker eg. Har høyrd den tre gonger. Den japanske elskeren av Allende var fin. Trilogien om Elsi Lund av Bjørg Vik har eg nettopp høyrd.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 23:47   #18
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Stieg Larsson sin triologi. Jeg er ikke så fan av lydbøker, men de slukte jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-20, 06:55   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Anbefaler også Stieg Larsson sin trilogi. Jeg har bare hørt den på svensk, men bra oppleser.
Hjorth og Rosenfeldt sin serie om Sebastian Bergman er veldig god, super svensk oppleser i Niklas Falk. (Storytel)
Lars Saabye Christensen sin trilogi brilliant formidlet av Kim Haugen. (Storytel)
Gunnar Staalesen sine bøker lest på kav bergensk av Lasse Lindtner. (Fabel)

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-20, 13:12   #20
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfølging lydboktråd; forumets anbefalinger

Ravneringene av Siri Pettersen. Tre bøker. Ja, det er ungdomsbøker, men jeg synes det er viktig å orientere seg på det markedet og.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no