Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-20, 16:22   #521
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ah Holder de seg?

Minst en måned, sa de i blomsterbutikkene (begge jeg var i). Lenger hvis de ligger kjølig. Hun ene sa at man bør snu litt på dem av og til, hvis de ligger for lenge i samme stilling kan de få "liggesår".

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 16:23   #522
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vel overstått til dere som gjennomførte i helgen.
Dagen vår ble veldig vellykket: solen kom tilbake etter uker med regn, 49 av 64 gjester kom. Konfirmanten hadde gruet seg på grunn av oppmerksomheten, men fikk en super dag.
Lokalet vårt var passe stort til antallet gjester og vi delte bordene opp sånn nogenlunde etter kohortene.
Vi pyntet med hvite papirduker, gullfargede løpere, konjakkglass oppned med rosa kubbelys og telys på og små assorterte blomstervaser med store, rosa nelliker i.
Ute pyntet vi med flagg, rød løper og høstøv i sorte bøtter.
Vi laga maten selv og hadde «pimpet» taco, elggryte med ris og tyttebær og diverse tapas-retter. Focaccia ved siden av.
7 kaker ble servert til kaffen, og halvparten var igjen etterpå. Jeg bakte to kaker selv og resten ble bakt av venner. Må anbefale dajmostekaken til Frederikke Wærens (med dobbel dose dajm og litt mindre fløte). Det er min nye favorittkake pyntet med toffeefee, blåbær og salt karamellsaus.
Vi hadde to venninner til eldste datter som håndterte pekebuffet på både middag og kaker, det fungerte veldig godt.
Ellers gjennomførte vi quiz med premie til vinnerlaget.
Slitsom, men veldig hyggelig dag.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 16:27   #523
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Så flott, Pasta. Gratulerer med konfirmanten!

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 16:33   #524
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Høres veldig fint ut Pasta! Imonert over maten. Oppned cognacglass til kubbelys - smartingen!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 16:45   #525
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Mester Grønn pleier å ha små gresskar.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 16:46   #526
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Gratulerer med vel overstått konfirmasjon, Pasta!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 17:40   #527
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har begynt med det i dag. Har følt at alt har vært så usikkert, men nå gleder jeg meg til å gjennomføre. Han som leier ut lokale og lager maten er også veldig avslappet, så det hjelper veldig. Nå må bare konfirmanten selv holde seg frisk fram til søndag om en uke.

Skulle aldri skrevet dette, hun ble sendt hjem fra skolen i dag pga samme hoste hun har hatt siden forrige gang hun var hjemme (to uker siden). Nå har hun tatt ny test, og er i karantene i påvente av svar. Hun får ikke vært med på oppstartsmøte i byens ungdomsråd i dag, og har i tillegg knust mobilskjermen sin. Så her er stemningen på topp! Men innen helga bør hun være friskmeldt igjen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-20, 14:21   #528
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvor har du kjøpt gresskar?

H&M Home i Th Angells gate har også, så jeg i dag da jeg var innom. I blomsteravdelinga.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-20, 19:43   #529
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Var og så på gresskarene på IKEA. Det var første gang mannen la ned veto. De var ikke så pene, de som var der. De hadde for øvrig små vaser (på str med små gresskar) for 9 kroner. De hadde også små vaser med smal åpning.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-20, 23:55   #530
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Ok, bra jeg ikke satset på gresskar der da. Dem i blomsterbutikkene i byen var fine. Men da blir det kanskje en vasehandel på Ikea i stedet, må bare ha en opptellling først, og se hvor mye jeg har.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 00:56   #531
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi er så få at jeg trenger så utrolig lite av alt at jeg kjøpt nytt. Kunne helt sikkert brukt en del av det vi har. Jeg har feks noen bitte små glassvaser fra nille, jeg tror ikke jeg endte opp med å bruke de sist heller, selv om de ble kjøpt til konfen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-20, 12:23   #532
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg kjøpte de runde vasene på IKEA, kjøpte også mange små litt smale. Ble veldig bra! Kjøpte snittblomster til de smale og hortensia til de runde.

Hadde en super dag på søndag, konfirmanten er veldig fornøyd

Avsluttet talen med å vise en liten bildeserie til sangen "Ingen som du" av Ingebjørg Bratland:


(Kilde: youtube.com)


Det ble veldig bra. Klippet inn teksten sammen med noen bilder av Ylva, så den ble ganske personlig til henne.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 08:54   #533
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

I morgen skal storebror konfirmeres. Vi har jo utsatt selve festen, men vi skal ha feiring i morgen også. Først spise på restaurant, så skal vi ha kaffe og kaker hjemme hos foreldrene mine. Vi skal ha det der fordi mamma er nyoperert og hun hadde ikke så lyst å gå i trapper. Så jeg skal bake et par kaker og mamma og pappa har bestilt marsipankaker. Det blir bra, tenker jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 09:43   #534
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Høres koselig ut Polarjenta!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 11:53   #535
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Å, så flott, polarjenta! Håpar de får ein nydelig dag!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 12:51   #536
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Hvor lenge etter sender man ut takkekort?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 12:59   #537
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Vi har fått takkekort alt fra et par uker etterpå, til sammen med neste julekort (for konfirmasjoner som har vært på våren).

Så ... Når man har fått bildene, og får ut fingeren og får rota seg til å gjøre det, tror jeg er det mest praktiserte. For noen betyr det relativt kort tid etterpå, for andre betyr det over et halvår senere.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 13:10   #538
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg bestilte takkekort før uka var gått, men de lugger fortsatt på bordet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 13:30   #539
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Jeg fikk et takkekort et par/tre år etterpå en gang.

Best å få det gjort, jeg er ikke sååå fornøyd med bildene som ble tatt denne gangen (jeg er fotograf, konfirmanten lite samarbeidsvillig. Mulig vi må ta en ny oppkledning. Kan hende jeg bruker det ene, men er usikker.

Med førstemann fikk vi et godt bilde, så takkekort ble bestilt samme dag som konfirmasjonen og sendt ut uka etterpå.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-20, 14:37   #540
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Hvor lenge etter sender man ut takkekort?

Vi bestilte uken etter og sendte ut/leverte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no