Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

"Anerkjent" kjøkkenleverandør

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-10, 22:44   #1
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Anerkjent" kjøkkenleverandør

Hjeeelp! Vi skal flytte i nytt hus som er i ferd med å bygges. Det skal settes opp til sammen sju enheter og er i relativt høy prisklasse (+6 mill.).

I kontrakten heter det at kjøkken (til pris 50.000 ink montering og mva) vil bli levert av "anerkjent leverandør og med normalt god kvalitet". Derfor ble jeg relativt målløs da vi nylig fikk beskjed om at de har valgt Luna kjøkken fra Sentrum Bygg.

Jeg leser MYE interiørblader, holder meg relativt bra oppdatert på innredning og har aldri, aldri hørt om dette før. Ei heller flere av våre kommende naboer.

Trenger litt input fra oppegående folk her inne, så vi kan underbygge dette og annet i et møte vi ønsker å ha med utbygger. Har noen erfaring med Luna kjøkken??

Vi har sett på det i dag og det var ikke overbevisende. Helt greit, men ikke det vi forventer. I et prosjekt med flotte arkitekttegnete funkisboliger med mye vinduer, takterrasse osv osv, så regnet vi med noe mer "anerkjent" enn dette.

Vurderer å kontakte Huseiernes Landsforbund til uka, men vil som sagt gjerne høre hva andre mener og gjerne få innspill

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 23:56   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Har ikke hørt om Luna kjøkken.

Hvor mye kjøkken får dere for 50000? Dere kan trekke ut kjøkkenet fra kontrakten?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:30   #3
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Aldri hørt om det, og jeg må si at til den prisklassen så synes jeg kr 50 000 i kjøkken høres lite ut.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:36   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Aldri hørt om det, og jeg må si at til den prisklassen så synes jeg kr 50 000 i kjøkken høres lite ut.


Vårt selvmonterte Norema kjøkken kostet ca 100 000 for 8 år siden.
Ikke er det en veldig stort kjøkken heller.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 03:49   #5
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har ikke hørt om Luna kjøkken.

Hvor mye kjøkken får dere for 50000? Dere kan trekke ut kjøkkenet fra kontrakten?

Ja, heldigvis kan vi det. Men synes jo at de bør levere det som er lovet i kontrakten... Her er det snakk om mange hus, så de burde jo fått en bedre leverandør med bedre rabatter.

Vi har vært innom Kvik og fått et overslag, skal tilbake på tegnetime tirsdag. Og så skal jeg gjøre som Mauser og handle vask mm på Ebay.de

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 08:07   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Har heller aldri hørt om Luna kjøkken, men meningen er vel at dere evt kan legge til og få et annet kjøkken? Jeg skjønner godt at det ikke er lagt opp til at alle skal ha halv millions-kjøkken.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 08:49   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Jeg har aldri hørt om Luna kjøkken. Dessuten synes jeg kjøkken til 50.000 høres lite ut om det skal komme fra en anerkjent leverandør, så det skurrer allerede der for meg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 09:34   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Jeg kan jo fortelle hvordan det har foregått hos oss, i vårt nybygg. Leiligheten skulle leveres med standard hvitt kjøkken fra en ny og ukjent produsent. Så fikk vi velge et annet kjøkken som tilvalg, fra samme produsent. Så trakk de fra ca 10.000 som de mente det opprinnelige, hvite kjøkkenet var verd. Så gikk kjøkkenprodusenten konkurs under oppføringen av huset. Entreprenør overtok driften, og kjøkkenet kom på plass. Etter et par år begynte kjøkkenet å falle fra hverandre, og kjøkkenbenken lagde fjellkjeder. Det førte til at vi fikk et helt nytt kjøkken fra Norema i stedet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 09:42   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg har aldri hørt om Luna kjøkken. Dessuten synes jeg kjøkken til 50.000 høres lite ut om det skal komme fra en anerkjent leverandør, så det skurrer allerede der for meg.

Hvis det er snakk om en entreprenør som kjøper kjøkken til veldig mange hus om gangen så er det jo ikke rart at de får en bedre pris enn enkeltkjøpere får. Når det er sagt har jeg aldri hørt om den aktuelle leverandøren. Det kan jo hende det er anerkjent utenfor Norge? Når man googler det dukker det opp en italiensk produsent.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 09:44   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis det er snakk om en entreprenør som kjøper kjøkken til veldig mange hus om gangen så er det jo ikke rart at de får en bedre pris enn enkeltkjøpere får. Når det er sagt har jeg aldri hørt om den aktuelle leverandøren.

Det satte meg på en tanke. Entreprenører har som regel solide rabatter hos enkelte leverandører, kan dere sjekke hvilke denne har, og om dere kan benytte dem?

Jeg har kjøpt råbygg og innredet selv, fikk bruke entreprenørens rabatt hos Norema, og den var gedigen (over 50 %).

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:14   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Men synes jo at de bør levere det som er lovet i kontrakten...

Har de spesifisert hva kjøkkenet skal inneholde i kontrakten? Eller har de bare spesifisert at de skal levere et Luna-kjøkken til en verdi på 50000?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 08:53   #12
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Takk for mange gode innspill! Skal prøve å sortere litt.

Vi hadde absolutt regnet med å legge til for å få kjøkkenet slik vi ville. Men forventningen vår var at vi fikk et levelig utgangspunkt hos en kjent kjøkkenleverandør - slik det var lovet med ordlyden "anerkjent leverandør" i prospekt og kontrakt.

Det er ikke spesiefisert hva vi får, med unntak av at det ikke er hvitevarer.

Der det skurrer hos meg er a) at de ikke har valgt en anerkjent leverandør, b) at de må ha fått nesten null i rabatt (eller mye i fortjeneste...), c) at de tar blodpris for montering, d) at kvaliteten på kjøkkenet ikke er tilfredsstillende for oss som skal bo der.

Vi vil jo helt klart velge på egen hånd hvis vi må, men det vi ønsker er jo at utbygger skal oppfylle kontrakten og finne en annen leverandør.

Sentrum Bygg har både bad, gulver, dører, kjøkken, garderober mm (alt annet enn bad og kjøkken er fra anerkjente leverandører), så jeg er rimelig sikker på at vi kommer til å få flere ting levert derfra. Derfor er det ENDA rarere at ikke rabatten er bedre...

I morgen skal vi huseierne ha fellesmøte og deretter kreve møte med utbyggers kundekontakt.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 09:11   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Jeg HAR et Luna kjøkken. Tror det er en del brukt faktisk, men at det oftere er i nybygg enn at folk kjøper det selv. Mange håndverkere har gode avtaler med Sentrum Bygg.

Er helt OK fornøyd med mitt kjøkken. (bortsett fra designet - men det er 10 år gammelt, de har vanlige moderne design)

Hadde ikke hatt betenkeligheter med å sette inn det kjøkkenet.
Har forresten også en venninne som har pusset opp med Luna kjøkken nå nettopp.

Det er ikke noe utpreget billigkjøkken. Helt sånn normal prisklasse vil jeg tro.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 09:12   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Anerkjent" kjøkkenleverandør

Jeg er forresten ganske sikker på at de har gode rabatter, men dette er nok ting som går i dems lomme.

Og det at du ikke får spesifisert hva du får -det er for dårlig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no