Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

"Må ha" fra IKEA

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-12, 01:05   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Men jeg kjenner at mang en fiber i meg lider under at vi skal flytte fr "15 minutter fra IKEA" til "37 mil fra IKEA" og pappa sier at han er såpass usikker på om han får plass til hele flyttelasset at jeg kan glemme en tur på IKEA før jeg drar...

Jeg som skal ha ny spisestue, Knerten skal ha ny seng, jeg vil ha noen hyller. Ny sånn som v må henge igjen her. Og masse dill.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 01:18   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Lys og servietter og batterier får man jo overalt. Hvis jeg først er på Ikea så kjøper jeg noe unikt Ikea heller. Kommer an på hva du har bruk for og plass til. Men en runde gjennom varehuset, så har du nok funnet det ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 02:34   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Jeg kjøper alltid med meg poseklemmer. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40231287/

Og så bruker jeg diverse småkrukker og glass til matgaver. Til syltetøy, ripsgele, biscotti, vailjeessens.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:04   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Vi kjøper alltid lys og batterier.

I tillegg ville jeg kjøpt disse plasttallerkenene og plastglassene i forskjellige farger. De er geniale til ungene.

Kosedyrene er fine som bursdagspresanger.

Jeg synes det er komplett umulig å gå inn på Ikea uten å bruke minst 1000 kroner, også de gangene vi ikke skal ha noe spesielt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:11   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Jeg kjøper alltid sånne ISTAD-glidelåsposer eller hva de nå heter. Og ørten store, blå oppbevaringsbager som brukes til alt mulig her i huset fra leker til klesvask til oppbevaring i kjelleren.

Jeg har også ei røys med sånne blanke, store poser med glidelås, som egentlig er for å oppevare dyner i, men som brukes til alt av tøy som skal oppbevares. Genialt. Jeg har sikkert 10 sånne, men kunne hatt enda flere. Og de blå brukes på samme måten, men i og med at de er åpne er ikke de like anvendelige til klær synes jeg.
Lys
Servietter
Blomster

Og av møbler har vi også en del IKEA.

Når jeg skal til med å pusse opp snart, så blir det også en tur til IKEA.
Jeg IKEA.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:11   #26
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det er komplett umulig å gå inn på Ikea uten å bruke minst 1000 kroner, også de gangene vi ikke skal ha noe spesielt.



Det er dyrt å bo 10 minutter fra Ikea.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:13   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Jeg ser du har fått mange tips om småting, men er det andre, litt større møbler/ting du vet/tror du trenger? Det er lettere å tipse konkret om du gir noen stikkord her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:40   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Batterier og noen typer lyspærer.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:41   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Må fortelle om en gang jeg var i Oslo og hadde planlagt et Ikea-stunt. Tok Ikea-bussen til Furuset, spurtet gjennom butikken til der krakkene jeg skulle ha var, kjøpte og måtte til min overraskelse hente de ut på lageret tvers over veien. Sprang over dit, klarte å få dem ut akkurat i tide til å rekke samme bussen tilbake til sentrum. Inn på bagasjeoppbevaringen på Oslo S der jeg hadde satt inn kofferten min. Sprettet pappeskene som krakkene var i (stakk innom Mester Grønn og kjøpte en kniv for anledningen), og fikk krakk-setene i kofferten. De lange beinkonstruksjonene fikk ikke plass, så da var det fram med pakketape (tatt med hjemmefra) og tape dem sammen, stappe i en stoff-skulderveske jeg hadde med. Flytoget til Gardermoen, sjekke inn kofferten (hadde betalt bare for ett kolli), skulderveska i handa ombord på flyet "som ingenting".
Nå står krakkene fint på kjøkkenet mitt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 08:53   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Jeg synes det er komplett umulig å gå inn på Ikea uten å bruke minst 1000 kroner, også de gangene vi ikke skal ha noe spesielt.

Var innom på lørdag og brukte bare 300,-

Har forresten IKEA hjem når jeg tenker meg om. Spisebord og stoler, sofa, stuebord, TV-løsning og to Billy CD-stativ til pynt på stua/kjøkken (ellers bare to arva stoler og fastmontert kjøkken). Malm-kommode og en Billy hylle i gangen (ellers bare et elfastativ). Køyeseng, MALM kommode, Expedit hylle og Trofast oppbevaring inne hos gutta (det er alt som er bortsett fra fastmontert klesskap).

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 09:32   #31
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Men IKEA sender ve både store og små ting nå? Tenker spesielt på Malama som har vert på IKEA og vet hvilken ting hun skal ha.

Jeg kan fint bruke 100kr på IKEA. Ingen problem. Bare til å gå ofte nok. Men nå når IKEA har blitt en treningstur i størrelse blir det nok sjeldnere.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 09:55   #32
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Akkurat nå har jeg lyst på magnettavle og en bildelist (eller fire). Ellers har de mye fint der for en rimelig penge og best av alt er at det ikke er bestillingstid på evt. store ting man trenger.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:36   #33
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Eg er av dei som omtrent aldri kjøper lys på IKEA. Kubbelysa har eg dårlig erfaring med - dei renn over, og telysa varer jo berre nokre få timar... Serviettar hender det eg kjøper, men ikkje ofte. Batteri har eg aldri kjøpt der - antar det er god pris da?

Har ein del varer frå IKEA, nokoav det eg set mest pris på er boksane PS 365



Og zip-lokk posar til mat. Dei eg har har andre fargar da, men er vel nokolunde det samme som på bildet under. Kjem i pakkar i fleire størrelsar, og det er MANGE i kvar pakke. Veldig mykje billigare enn dei du får kjøpt i vanlig butikk. Tjukk, solid plast.


__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:40   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Pleier ikke kjøpe kubbelys og telys der, men de store pakkene med stearinlys er gode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:53   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Sånne poser tenker at jeg vil ha. Ja, og poseklyper. Og, og, og.

Ja, IKEA sender, men jeg vet da ikke alt jeg vil ha. Og jeg MÅ dit om jeg skal ha spisestue, for jeg har bare sett den på nettsiden, vi må jo se å den før vi evt kjøper. Må bare overtale mannen til at dette er en god ide..

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:05   #36
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Men du kan jo gå å se.. og så bestiller du og får levert. Da blir ikke flytte lasset et problem. Tiden er jo noe helt annet.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:11   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Tiden er egentlignet kjappere gode enn flyttingen. Min bror kan nemlig låne bil og kjøre hit og hente rester av flyttelasset om et par uker. Han skal sikkert på IKEA uansett, min svigerinne har sagt noe om noe hun skulle hatt...

Tid er den knappe faktoren her.

Mamma kan være "pakkende barnevakt" etter legging torsdag og fredag, jeg henter henne i kveld. En av disse kveldene må mannen jobbe lenge (tømme kontorplassen sin) men teoretisk kan jeg muligens snike inn en IKEAtur den andre kvelden. Om han bare er enig i at det er en god ide, heller enn å kjøpe tre ganger så dyr spisestue når vi har flyttet, og en brannbilseng til Knerten (som jeg egentlig har lyst til, men ikke helt klarer p forsvare prisforskjellen...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:22   #38
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg er av dei som omtrent aldri kjøper lys på IKEA. Kubbelysa har eg dårlig erfaring med - dei renn over, og telysa varer jo berre nokre få timar... Serviettar hender det eg kjøper, men ikkje ofte. Batteri har eg aldri kjøpt der - antar det er god pris da?

Batteriene er lav i pris og kom godt ut i en test for en tid siden, spesielt god ved lav belastning (varer lenge).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 23:32   #39
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Telys, servietter, plastskjærefjøler (går i oppvaskmaskin!), plastfilm til å legge nederst i kjøkkenskuffene, krydderinnsats til kjøkkenskuff, røreredskaper i tre (sånne 3-pack til en billig penge), plastkasser til oppbevaring av gjestedyner/puter etc...

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 23:37   #40
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Må ha" fra IKEA

Større ting planlegger jeg, men det jeg alltid kjøper en del av er stearinlys (de i 100 % stearin), telys og servietter. Dersom du bruker en del stearinlys, så er det virkelig penger å spare på å handle på IKEA framfor andre butikker.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no