Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Florida

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 18:34   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.101
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Florida

Jeg har søkt opp og lest meg gjennom ørten Florida-tråder, men det står så mye her og der at jeg mister oversikten. Så derfor lager jeg meg min egen tråd, slik at jeg kan samle råd og tips.

Vi skulle egentlig til California neste sommer, men nå ser det av ymse årsaker ut til at jeg må bøye meg for flertallet i egen og vennefamilie () og endre destinasjonen til Florida. Egentlig har jeg ikke lyst til å reise til Florida i det hele tatt, jeg hadde trodd vi var ferdig med parker og ikke er jeg særlig glad i sumper heller. Og så regner det vel der om sommeren?

Så da trenger jeg dere til å få meg på andre tanker.

Planen er en uke i Orlando, en uke ved stranden og en uke tur/retur Key West. Jeg tror det blir fly til Orlando og retur fra Miami, men ser ikke bort i fra at det kan bli tur/retur fra samme flyplass om dette er billigere. Tips til flyruter/billetter?

Jeg trenger tips til bosted.
Kriterier: Leilighet med eget foreldresoverom, å sove sammen med ungene er ikke aktuelt. Vi trenger et lite kjøkken og helst mulighet for å vaske klær. Basseng er et must! Gjerne to leiligheter på samme sted, da vi skal reise sammen med et vennepar. Pris pr uke må ikke overstige 10 000 kr.

Jeg trenger park-tips.
Ungene (4 totalt) er i alderen 12-16 år, og jeg vil i en Disneypark. Ellers har jeg hørt om parkpass - hvem, hva, hvor?

Billeie
Vi har kun leid bil i Europa, aldri i USA. Har noen noe å foreslå/anbefale?

Shopping
Hvor og hva?

Annet vi bør få med oss?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:51   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

I Orlando anbefaler jeg Bella Piazza. Mange norske utleiere, store, fine leiligheter, to bassengområder og veldig rolig område.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:00   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Bosted: Mange norske har leilighet på Bella Piazza, her får du 3 og 4 soverom i samme leilighet. Søk på finn.no der ligger mange leiligheter, det er 30 min fra MCO, 20 min til Disney og 40 min til Universal. Ligger sørvest retning Tampa. Anbefaler å være tidlig ute. Vår er allerede ganske godt belagt 1. halvår i 2015. deler av juni/hele juli/deler av aug er vår b.la. booket). Trenger du tips om leiligheter med bra beliggenhet på området får du gi meg ett pip.

Jeg anbefaler på det varmeste Sarasota - fantastiske strender, hele veien fra Ana Maria Island - Siesta Keys. Søk på homeaway.com.

Bil: Siden dere skal kjøre helt til Key West kan sixt være uaktuelt, de har 2000 mile inkl i leien, men er billge. Ellers gode erfaringer med alamo og holiday auto, bestill og betal ALT før du drar så blir det ingen diskusjon om pris og forsikring ved ankomst.

Park: Universal og Island of adventure er best for aktuelle aldersgruppe. Sjekk parkpakker på kgstickets.com (har promocode hjemme om du trenger eller velger å bestille der). De har hatt en stor ombygging i år, Harry Potterland i begge parkene og man kan da kjøre HP tog mellom parkene. Du får også med et badeland i de billettene.

Shopping: Mall at Millenia og Florida Mall de 2 største kjøpesentrene i Orlando, Westfield og International Plaza i Brandenton og Tampa. Ellers ligger Simons malls spredd over hele Florida. Jeg holder meg laaaangt unna Outlets, det er kaos.

I juli er det stor international fotball cup i Miami, årets finale gikk mellom ManU og Liverpool, skal ikke rippe opp i hvordan det gikk i år.... Fotball er den desidert mest voksende sporten i USA.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 13-08-14 kl 19:08.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:12   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Regn: ja, det er en del tropiske regnskyer, juli i år har det regnet 2-3 dager i uken, 30 min - 1 time pr gang. Gjerne på kvelden. Forfriskende. Det regner ikke så lenge, men det regner MYE og veldig lokalt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 13-08-14 kl 21:48.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:46   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida

I Orlando bor du billig og romslig. Vi betalte 7.000,- for 8 netter i rekkehus med fire soverom, tre bad, fullt utstyrt kjøkken og stue og eget basseng samt fellesbasseng på området.

Jeg forelsket meg helt i Naples Fantastisk strand! Vi bodde i store, fine leiligheter her http://www.naplesbayresort.com/

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:51   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Vi planlegger også en tur til Florida neste sommer, 007. Jeg henger meg inn på denne tråden her for å se om jeg klarer å få noen tips.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:51   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

I Orlando bor du billig og romslig. Vi betalte 7.000,- for 8 netter i rekkehus med fire soverom, tre bad, fullt utstyrt kjøkken og stue og eget basseng samt fellesbasseng på området.

Jeg forelsket meg helt i Naples Fantastisk strand! Vi bodde i store, fine leiligheter her http://www.naplesbayresort.com/

Sant Naples er fint! Sarasota er absolutt på høyden de også, og her er det litt mer å finne på. Naples kan bli drygt i 3 uker, hvis man ikke da vil ligge på stranda mye da.

I Sarasota er det en liten gate dedikert Amish-folket, 2 helt fantastiske restauranter, ett lite marked og noen butikker - veldig koselig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:58   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Det var forresten helt GULL å kjøre Norwegian. 8,5 time hver vei, svosj igjennom security.
Helt på høyde med SAS. Jeg må bare si en ting... (avsporing)

I hele år har vi lest side opp og side ned i media om hvor RÆVA Norwegian er, hvor mye forsinket de er og . Jeg har nå snakket med 4 familier som har kjørt Norwegian i sommer, jeg fulgte med rutene deres i hele juni og deler av juli. Ja, de hadde en flopp i mai/juni med ETT forsinket fly i Fort Lauderdale. Ellers - on time - eller 1/2 - 1 time før tiden.

Så har vi star alliance - hverken ser eller hører en pøkk om disse! De 2 familiene jeg kjenner til som skulle ned til Orlando i sommer stod hhv. 14 og 40!! timer på Newark og Atlanta - og passasjerene hørte ikke en tøddel fra bakkepersonel før det hadde gått 10-12 timer! Hvor er VG, Dagbladet og andre sensasjonslystne da?

Beklager 007, for avsporingen, men dere kan trygt bestille Norwegian, OM de får flytillatelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:04   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.101
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Takk for maange tips, Fløyel og dere andre. Jeg kommer sikkert til å spørre deg om mere.
Når legger Norwegian ut sommerbillettene?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:11   #10
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida

Henger her! Vi har visst planer om Orlando og Florida neste sommer vi også.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:12   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Bil: Siden dere skal kjøre helt til Key West kan sixt være uaktuelt, de har 2000 mile inkl i leien, men er billge. Ellers gode erfaringer med alamo og holiday auto, bestill og betal ALT før du drar så blir det ingen diskusjon om pris og forsikring ved ankomst.

Dollar er også ofte rimelige og har mange biler på flyplassen i Miami. Vi sjekker også via Holiday autos og sammenligner med å booke direkte hos kjeden.

Shopping: Jeg kan ikke Orlando så godt, men sjekk som Fløyel skriver Simons mall. Rundt Miami har du Aventura, Sawgrass, Dadeland, Dolphin og the Falls. Den siste er på veien til Key West. Ikke så stort, men hyggelig utemiljø (i skygge) og har Abercrombie (også barn) til rimeligere salg enn andre steder om det skulle være av interesse. T-skjorter for 10-15 dollar kan man finne der.

Kan skrive mer ettrer hvert, rekker ikke mer nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:17   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Takk for maange tips, Fløyel og dere andre. Jeg kommer sikkert til å spørre deg om mere.
Når legger Norwegian ut sommerbillettene?

Norwegian har ikke fått flytillatelse til USA for neste år. De er i forhandlinger med luftfartsmyndighetene og p.t. så flyr de på den norske lisensen og da får de godkjennelse for 6 måneder ad gangen. Vi bestilte billetter september i fjor til årets sommerferie. Jeg krysser fingrene for at møtet som var forrige uke mellom E.U og USA - luftfartsmyndigheter gjør at Norwegian Long Haul får sine tillatelser veldig snart.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:49   #13
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida

Jeg likte godt outleten som ligger ved/på vineland ave, den var stor men det var ikke like kaotisk som den i enden av international dr. Vi gjorde mange kupp på outlethandel. Erfarte at det var greit å gå midt i uken, typ tirsdag og onsdag, gjerne litt utpå dagen.
Disney er fint og kjekt, universal var og gøy. Store unger liker nok universal best, men disney er jo noe alle har et forhold til og jeg møtte mange ungdommer i parkene som koste seg i hjel.
Florida mall synes jeg personlig var et kav, masse folk og styr. jeg brukte mer tid på target som ligger rett over veien, samt bed bath and beyond. .
De hadde en aligatorpark ikke langt fra buena vista, (disney området) som var fantastisk kul, man kunne henge i vaiere (godt sikret) over aligatorene.
Vi bodde rett ved inngangen til disneyområdet, der ligger det et butikk/restaurantområde som heter crossroads, der hadde de mye kjekk mat. På baksiden hadde de blant annet domino's, kobe (japansk mat, jeg ble helfrelst) og hooters. Du finner og denny's, oliver garden, fierhouse subs, argentinsk grill, tgif etc etc. Veldig koselig og rolig område litt utenfor disneykaoset.
Downtown disney var helt jævlig om sommeren, men fantastisk kjekt når vi var der på halloween. Der har de og en sånn innendørs 5 etasjers spillehall man kan få dagspass til, inne der er det masse arcadespill, 3D rides, bygg din egen berg og dalbane og prøvekjør den etc, ganske kjekt på en dag det er mye uvær.
Ellers så er disney sine vannparker kjempebra, og neste gang vi skal tilbake skal vi prøve IFLY og gå i wet'n wild. Ja det regner en god del på ettermiddagene på sommeren, men det klarner somregel greit opp igjen. På 4 uker hadde vi kun 3 dager med veldig uvær, de var kjappe med å stenge ned attraksjoner i parker når det var fare for lyn og torden, men de fulgte nøye med og åpnet igjen med en gang uværet passerte, stod på somregel maks en time.
MCO er forresten en veldig veldig grei flyplass i forhold til mange andre synes jeg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:51   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida

Super tråd Her planlegges det også tur til Florida neste sommer.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:58   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida

Park:
Dette er et bra tilbud:

$295 pr prs over 10 år
5 Park Orlando Flex Ticket - Adult
Ages: 10 and up

You will enjoy unlimited admission to five great theme parks for 14 consecutive days.

Universal Studios ®
Universal's Islands of Adventure ®
SeaWorld ®
SeaWorld's brand new water park Aquatica ®
Wet-n-Wild ®

I juli er det horder med utvekslingsstudenter i parkene, disse blir hentet kl 18 på kvelden og da er parkene som blåst, så vi har ofte reist dit på kveldstid og kjørt karuseller uten å måtte stå 1 - 1,5 time i kø. Har man 14 dagers pass kan man gå inn og ut av parkene så mye man vil. Etter kl 18 betaler man også kun $5 i parkering . City Walken til disse to parkene er ok å få med på kvelden, både HardRock (verdens største) og Bubba Gump har restauranter her. (+mange fler)

*poff*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 16-08-14 kl 23:16.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:04   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Jeg liker best Premium Outlets på Vineland ave. Den på International dr. føles bare større og mer uoversiktelig, uten at man finner bedre tilbud.

Å, nå savner jeg Orlando.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:06   #17
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida

Jeg ville vurdert å leie hus, eventuelt sammen med reisefølgefamilien. Vi gjorde det i januar og skal det igjen i oktober i Orlando-området, det er betydelig billigere der enn andre turiststeder i Florida. Sist betalte vi vel 7000 for en uke (leide noe lenger), da hadde vi tre bad, fire soverom, spillrom med biljard og slikt og eget, oppvarmet svømmebasseng, cirka 20 minutter fra Magic Kingdom og 25-30 fra Universal. Homeaway.no (com/co.uk). Mange utleiehus ligger i resorts som har et felles club house med ett eller flere større basseng også.

Jeg ville sjekket outletbound.com og funnet noe som var på ruta deres, men unngått outletene i Orlando. De og Sawgrass Mills i Ft. Lauderdale er vanvittig overbefolkede sammenlignet med de fleste andre steder. Sportsklær, sko og bakeutstyr er spesielt billig, mye annet også forsåvidt.

Jeg liker vestkysten best i forhold til strender, og the Panhandle, rundt Pensacola og Panama City, men det er litt upraktisk om dere vil ned til Florida keys. Fort Myers Beach er fint for sånn laid-back surferstil-småby, derfra kan man forresten ta båt til Key West mener jeg det var - koster litt ekstra å ditche bilen og leie en ny, men fint å slippe å kjøre begge veier.

Norwegian har vært fint så langt. Har også leid bil via websiden deres, det var billigere enn de direkteutleiene vi sjekket.

Universal Islands of Adventure har mye moro for den aldersgruppen, Magic Kingdom ikke like mye - men den er jo liksom Disneyparken over alle. Mulig disse kombibillettene med inngang til Universal + Islands of Adventure + Busch Gardens + Sea World + Aquatica vannpark kunne være noe, da har du fire parker i Orlando og en på vestkysten. Jeg ville hatt to dager i Universal tror jeg, og sånn hurtigpass hvor du kan skippe køer en av dagene. Brukt det for alt det var verdt en dag, og gjort Harry Potter-ting den neste (hurtigpassene gjelder ikke på de største tingene der).

Everglades e.l med luftputebåter og alligatore (du finner dem flere steder i staten, men Everglades er mest kjent) ville jeg anta kunne fenge aldersgruppen ungdom.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:17   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Ja, leie hus skulle jeg også vurdere. Veldig vanlig i Orlando.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:25   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.101
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Tusen takk for tips og info, FP kan og vet alt!

Felles leie av hus kan være aktuelt på deler av turen, men ikke tre uker i strekk. Jeg tror det blir i meste laget for de introverte i familien.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 22:27   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida

Vi var blant annet i Florida i sommer.

Vi leide hus i Encantada gjennom itrip.com. Funka utrolig bra. 3 soverom, 3 bad og et lite privat svømmebasseng i tillegg til flere basseng ved resepsjonsområdet.

Men først var vi noen dager på stranda like utenfor St Augustine (USAs eldste by). Ålreit og relativt rolig by og veldig avslappende strand (i motsetning til de andre strendene vi besøkte). Anbefales hvis dere ønsker noen roligere dager.



Og så ett tips som jeg har savnet her inne ellers: i Disneyparkene er fast pass gratis! Man melder seg på tidsslotter til konkrete aktiviteter og kan fylle på etterhvert. Det skjønte ikke vi da vi besøkte Epcot, og vi traff flere nordmenn som heller ikke hadde skjønt det. Vi reddet oss inn da vi besøkte Magic Kingdom, og fikk orden på det der.

Hvis du veldig gjerne vil besøke én og bare én Disneypark, så velger du Magic Kingdom. Attraksjonene er mindre fartsfylte og mindre skumle enn hos Universal, men det er nå tross alt litt magisk!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no