Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 15:57   #61
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Rydde nei.. Et sted må jo gjestene sitte.
Men kommer de til en avtalt dag og tid, så bruker jeg minst mulig tid på å rydde.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 16:00   #62
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne tråden får meg til å undres; er det ulovlig å la middagstallerkene stå til gjestene har dratt? Jeg gidder sjelden å rydde av spisebordet før kvelden er omme. Vi trekker oss inn i stuen etterhvert, og da lar jeg alt stå på bordet på kjøkkenet. (Til tross for åpen løsning ser man ikke kjøkkenet fra sofakroken.) Mat som skal leve videre i kjøleskapet setter jeg inn. Men ikke mer enn det. Er jeg uhøflig da? Eller rar?

Nå må du lese overskriften, jente. Spørsmålet er ikke om man er uhøflig hvis man ikke rydder, spørsmålet er om man er uhøflig hvis man rydder. I det leser jeg at man overhodet ikke er å anse som uhøflig hvis man venter med ryddingen til gjestene har gått. Og rent spesifikt - nei, du er verken uhøflig eller rar. Jeg syns det er veldig greit at dere venter med ryddingen, for da trenger jeg ikke føle meg forpliktet til å hjelpe til. :lat:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 16:06   #63
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Monsoon: veldig uhøflig..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 16:20   #64
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne tråden får meg til å undres; er det ulovlig å la middagstallerkene stå til gjestene har dratt?

Selvsagt ikke. (Håper jeg. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:12   #65
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Her lærer man stadig noe nytt. Jeg har virkelig ikke tenkt tanken at det skulle være uhøflig å rydde unna tellerkener og mat før gjestene er gått. Om noen har følt seg utryddet herfra, så har det ihvertfall ikke vært meningen.

Jeg syns det er hyggelig (både for gjestenes del og min egen) å opprettholde en viss orden gjennom besøket, og det er naturlig for meg å rydde av bord og sette mat i kjøleskapet etter at måltidet er slutt. Jeg rister ikke puter eller støvsuger rundt gjestene, men tørker av bordet gjør jeg hvis det er søl.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:31   #66
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Fantastisk problemstilling. Bakgrunnshistorien?

Takk.

Vi hadde besøk her en dag, og de annonserte at de skulle dra akkurat da mannen var på videobutikken (jøss, jeg er gammel!). De måtte derfor vente litt, slik at de fikk sagt hadet til ham også. Mens vi ventet, he he, ryddet jeg stua og kjøkkenet som en tornado slik at jeg kunne heller slappe åff da de var dratt. (var ganske sent).

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:59   #67
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

rydde av bordet gjør vi oftest, og da hjelper alle til... Gjør det samme hos de vi er hos jeg...
Men så har vi aldri "finbesøk", er jo bare vanlige venner og slikt..hehe
Er det noen som bare er en liten tur innom gjør vi ofte ikke det, men skal noen være flere timer er det greit å få kopper og kar vekk fra bordet.

Støvsuge og vaske gjør jeg ikke med besøk hvis ikke det er veltet noe, eller noen som er på besøk i flere dager....
og leker får blir til gjestene har reist.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no